2015-02-09, 21:48
Medlem
Sperssons avatar
.
Den som hatar, slutar knappast att hata ändå.

Gör något åt asylpolitiken istället. Win win.
Citera
2015-02-09, 21:51
Medlem
Snuttepuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
För det första så är Sverigedemokrater något man väljer att vara. Sen är det vetenskapliga artiklar jag hänvisar till inte hat och hets. Men är det där som det är svårt att se skillnad så har jag större förståelse för att ni tycker hets mot folkgrupp är en dålig lagstiftning.

Det går utmärkt att välja - eller inte välja - att vara muslim.
Själv är jag ateist. Ett aktivt val. Därmed är jag inte muslim. Eller kristen. Eller jude.
Citera
2015-02-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Som jag ser det, så är det stora demokratiproblemet att folk sprider hat och hot under skydd av anonymitet.
Hot vet jag inte om det är ett särskilt stort problem på Flashback då de med största sannolikhet tas bort/anmäls om det är direkta mordhot eller våld överhuvudtaget. Men hur menar du att spridning av "hat" är ett problem? Är det inte upp till dig som individ att bestämma om du vill ta del av hatet eller inte? Eller menar du att det är ett demokratiskt problem att folk får yttra åsikter som du inte delar helt enkelt?

Personligen tycker jag anonymitet är bra av många anledningar, men den mest uppenbara är givetvis att den öppnar för möjligheter att dela med sig av och diskutera saker som av olika anledningar inte kan diskuteras i det öppna. Huruvida det är fegt att "gömma sig" bakom anonymiteten är helt irrelevant då vi snackar om grundläggande rättigheter såsom yttrandefrihet, inte moral.

Sedan är det lite tragikomiskt hur absurt det är att grupper som RG tilldelas priser och utmärkelser som Guldspaden. Det visar bara hur sjukt den politiskt korrekta median är i Sverige.
Citera
2015-02-09, 22:14
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och var man det inte innan så blir man väl det då ....
Nä då, gör om med SHA1 och testa hashen. Det går inte att få fram lösenordet ur en SHA1-hash om man inte redan har hashen. Så det kan du göra.

Kod:
echo 'micro@example.com' | sha1sum -

Sen copy+paste i rutan där.
Citera
2015-02-09, 22:22
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ett tips är att du läser på innan du insinuerar något

https://www.pwnad.pw/

Sparar ni min epost?
Nej. Faktum är att du aldrig skickar din epost till oss när du söker. När du genomför sökningen envägskrypteras (hashas) din epost i din webbläsare innan den skickas till oss. Sedan jämför vi din hashade epost med de hashade versionerna i vår databas.

Kan jag hasha min epost manuellt?
Självklart! Hasha din epost med sha1 och sök på hashet.
Citera
2015-02-09, 22:25
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:

Faktum är att den med stor sannolikhet är legit. Hittade min gamla mejladress som blev hackad i samband med att en annan sajt blev hackad för länge sedan.
Citera
2015-02-09, 22:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ett tips är att du läser på innan du insinuerar något

https://www.pwnad.pw/

Sparar ni min epost?
Nej. Faktum är att du aldrig skickar din epost till oss när du söker. När du genomför sökningen envägskrypteras (hashas) din epost i din webbläsare innan den skickas till oss. Sedan jämför vi din hashade epost med de hashade versionerna i vår databas.

Kan jag hasha min epost manuellt?
Självklart! Hasha din epost med sha1 och sök på hashet.
Ja men visst ... Tänkte inte på det - att om de faktiskt sparade uppgifterna just för att kunna koppla konton odyl så hade de givetvis varit ärliga med det ...

Precis som de där obskyra reklamsidorna som dyker upp och som ber om kreditkortsnummer för att man skall få se på gratistjänster ... genuint rakt igenom .. Internet är ju tryggt liksom.
Citera
2015-02-09, 22:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Nä då, gör om med SHA1 och testa hashen. Det går inte att få fram lösenordet ur en SHA1-hash om man inte redan har hashen. Så det kan du göra.

Kod:
echo 'micro@example.com' | sha1sum -

Sen copy+paste i rutan där.
Jag avstår från att söka istället .. Jag inbillar mig nämligen att enda sättet att söka på t ex e-mailen är att de på något sätt kan identifiera den dvs veta vilken e-mail det är frågan om....
Citera
2015-02-09, 22:40
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Var inte löjlig. Inte ett skit kommer hända RG då man kommer veta direkt vem som är skyldig.

Du utgår i från att personen som står för hämnden bryr sig om att han/hon/hen åker fast. Jag tror att du överskattar människan
Citera
2015-02-09, 22:40
Medlem
Citat:
Exakt, inget mer klickande på några sajter.
Citera
2015-02-09, 22:52
Medlem
Man är nyfiken på att veta vad begreppet "yttrandesfrihet" innebär för herr Helin.
Citera
2015-02-09, 22:59
Medlem
Media skall granska makten, vad hände med detta? Varför granskar media enskilda medborgare? Det är inte medias uppgift att hetsa fram en jakt på enskilda medborgare utan makt enbart p.g.a. åsikter.

Jag har stått ut med mycket skit från Aftonbladet, har valt att följa den ytterst lite, endast e-sport delen och sportbladet. Men nu blir det total bojkott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in