2015-02-10, 08:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jämför uttalandena med det som Åke Gren sagt inför många åhörare och ändå ble friad af Högsta domstolen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hd-friar-ake-green/
https://www.google.se/search?q=%C3%A5ke+gren&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=0bbZVLDHE8aiyAP3h4KoDg
Han kallar inte homosexuella för abnormitet och cancersvulst - han kallar sexuella abnormiteter för det ... om människorna säger han..

Åke Green:
Vi kan inte fördöma personerna ... det gjorde aldrig Jesus heller. Han visade alla han mötte djup respekt för den person de var ... ex. synderskan enligt Johannes 8 eller kvinnan vid brunnen i Sykar enligt Johannes 4. Jesus förnedrade aldrig någon ... Han erbjöd dem nåd. Vi får aldrig förnedra någon som lever i synd. Synden kan vi inte ha fördrag med ... men människan.
Citera
2015-02-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Har inte människor rätt att tänka fritt utan att någon annan ska ha reda på vad man tänker? Tror att de flesta som skriver på flashback inte gör det i syfte att agitera, uppvigla eller skapa opinion. Finns finns det säker sådana också men knappast majoriteten.

Man får känslan av att de av Aftonbladet berörda inte direkt sysslar med någon progressiv, nyttig och nyskapande tankeverksamhet/debatt.
Det är inte viktigt för det fria ordet att människor ska få uttrycka saker som:

"Självklart kaosblattar i farten igen"
"Släng ut parasiterna, aka invandrarna så slipper vi våldtäkter"
"Mona muslim är en negerälskande muslimhora"

Visst tycker jag personligen att folk har rätt att uttrycka sig hur som helst på internet (såvida ingen häxjakt pågår), men jag sympatiserar inte för en sekund med Aftonbladets "offer".
Citera
2015-02-10, 08:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, du får ha vilken åsikt du vill. Du kan däremot inte uttrycka den exakt hur du vill utan måste hålla dig inom lagens råmärken, och du får finna dig i att om du i samhällets tjänst försöker stå för dubbla agendor så kan du få svara för den agenda du försökt dölja...

Ett samhälle där människor inte hotas och kränks är väl en ganska bra utgångspunkt.

Svensk ljugmedia kränker mig varje dag utan att de hittills har blivit kastade i fängelse eller har avrättats.
Citera
Medlem
Rundcrantzs avatar
Rasismen i Miljöpartiet har avslöjats!!!!!!!!!!!!!!!!

http://mobil.gp.se/nyheter/sverige/1.2625540-mp-politiker-skrev-rasistiska-inlagg

Lägg märke till att de även hänvisar till en person som skrev något här 2008. Internet glömmer aldrig.

Förvånansvärt (eller?) att GP hakat på kvällsblaskornas drev.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kallar inte homosexuella för abnormitet och cancersvulst - han kallar sexuella abnormiteter för det ... om människorna säger han..

Åke Green:
Vi kan inte fördöma personerna ... det gjorde aldrig Jesus heller. Han visade alla han mötte djup respekt för den person de var ... ex. synderskan enligt Johannes 8 eller kvinnan vid brunnen i Sykar enligt Johannes 4. Jesus förnedrade aldrig någon ... Han erbjöd dem nåd. Vi får aldrig förnedra någon som lever i synd. Synden kan vi inte ha fördrag med ... men människan.

Han säger bl.a. att homosexuella utgör en djup cancersvulst på samhällskroppen men mycket mer än så. Dvs. det är människorna han uttalar sig om, inte deras handlingar. Och det här är bara en försmak, jag lyssnade för flera år sedan få hela hans predikan och det fanns mycket värre saker än detta.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Idag läkaren imorgon du, vart går gränsen för vad man får säga? Sverige kokas likt grodor , börjar bli absurt nu.
Citera
2015-02-10, 08:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läkaren som konfronterades, har hen dubbla agendor tycker du? Är det oförenligt att vara läkare och samtidigt anse att invandrade inavlade människor är en belastning för sjukvården, gör åsikten hen till en sämre läkare? Men framförallt, får läkaren inte ha åsikten att invandrade inavlade barn är en belastning för svensk sjukvård?

På vilket sätt hotade läkaren någon genom sina poster på Flashback, och på vilket sätt kränktes någon? Jag kan inte se annat än att det är läkarens åsikt som angrips, det är också det jag opponerar mig mot.

Mitt försvar av åsikt och yttrandefriheten betyder inte att jag automatiskt håller med de uthängda personerna. Jag tycker att vissa personer ibland uttrycker sig mycket rått, även jag kan uttrycka mig lite övermaga ibland, dock bör syftet beaktas snarare än framställningssättet tycker jag.

Min egen tro är att språket på Flashback är ett barn av sin tid. Genom att makten har undertryckt folkets möjlighet att uttrycka sig i vissa frågor i den allmänna debatten så har frustrationen ökat och språket förråats, den som skriker högst eller sticker ut blir också sedd, men det är bara vad jag tror.
Ja, det är oförenligt med läkarrollen att ha de åsikter han framför om andra folkgrupper - och det är absolut oförenligt med läkarrollen att lämna ut patienters bakgrund, diagnos, livssituation etc offentligt ..

Det är läkarens värdering av människor som angrips - och den läkaren står för en människosyn som gör att hans diskvalificerar sig som läkare för ganska många faktiskt.
Ingen vill väl ha vård av någon som ser ner på och förlöjligar en, eller som uttrycker hat och förakt för vad man är...

Säger väl sig själv.
Senast redigerad av micro113 2015-02-10 kl. 08:54.
Citera
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
Om man diskuterar en begåvningsundersökning gjord på somalier i t.ex. ett vetenskapsforum så kan det knappast sägas vara rasistiskt. Om man däremot bedriver politisk hets mot somalier som grupp baserat på denna undersökning så är det en annan femma.
Upptrappning av hat mellan etniska grupper leder jävligt sällan (om ens alls) till något gott. Det är därför lagen om "hets mot folkgrupp" är en bra begränsning av yttrandefriheten.

Det är en sak att vilja sänka invandringen, men en annan att ringakta bosatta i Sverige baserat på deras ursprung.
Det är det här jag menar. Om jag anser att somalier ej bör tas in i sverige på grund av att de har en extremt låg iq, som kommer försvåra integrationen och enbart skapa problem här i Sverige så blir jag alltså rasist. För detta borde väl ses som politisk hets med tanke på att om min politiska åsikt skulle fyllas upp så skulle deras folkgrupp i slutändan försvinna från det här landet. Alltså bör jag enligt aftonbladets logik hängas ut vid det här laget, om jag nu haft ett förhållandevis viktigt arbete.
Citera
Medlem
Haha ja det kan ni gott ha. Anonyma coolingar
Citera
2015-02-10, 08:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DifKidde
Haha ja det kan ni gott ha. Anonyma coolingar

Inkluderar du dig själv här eller tänker du outa dig?
Citera
2015-02-10, 08:54
Bannlyst
Och vikinga-krigarna på Flashback blir förbannade på att utlänningar tycker att vi är fega smygrasister som inte tål att bli konfronterade
Dessa tomtar bevisar ju tydligen det. Skulle inte förvåna mig om en högt uppsatt politiker faktiskt satt på Flashback och skrev det ena eller det andra.

Sitter man och leker en vikinga-krigare på Flashback så ska man bannemig vara det i verkligheten också. If you can't walk the walk, don't talk the talk.
Citera
2015-02-10, 08:54
Medlem
Sedan kan man säga att alla länder bör ställa upp för dom som flyr,så långt är det rätt.Men problemet är ju att vi i många fall tar emot för många här i Sverige på en och samma gång,det gäller att ge alla individer ett bra liv och start i det nya landet dom hamnar i.Sedan finns det alltid missnöje i alla frågor i alla delar ute i värden.Så jag tror inte att vi är mer hatiska än något annat (EU) land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in