Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jo, du får ha vilken åsikt du vill. Du kan däremot inte uttrycka den exakt hur du vill utan måste hålla dig inom lagens råmärken, och du får finna dig i att om du i samhällets tjänst försöker stå för dubbla agendor så kan du få svara för den agenda du försökt dölja...
Ett samhälle där människor inte hotas och kränks är väl en ganska bra utgångspunkt.
Läkaren som konfronterades, har hen dubbla agendor tycker du? Är det oförenligt att vara läkare och samtidigt anse att invandrade inavlade människor är en belastning för sjukvården, gör åsikten hen till en sämre läkare? Men framförallt, får läkaren inte ha åsikten att invandrade inavlade barn är en belastning för svensk sjukvård?
På vilket sätt hotade läkaren någon genom sina poster på Flashback, och på vilket sätt kränktes någon? Jag kan inte se annat än att det är läkarens åsikt som angrips, det är också det jag opponerar mig mot.
Mitt försvar av åsikt och yttrandefriheten betyder inte att jag automatiskt håller med de uthängda personerna. Jag tycker att vissa personer ibland uttrycker sig mycket rått, även jag kan uttrycka mig lite övermaga ibland, dock bör syftet beaktas snarare än framställningssättet tycker jag.
Min egen tro är att språket på Flashback är ett barn av sin tid. Genom att makten har undertryckt folkets möjlighet att uttrycka sig i vissa frågor i den allmänna debatten så har frustrationen ökat och språket förråats, den som skriker högst eller sticker ut blir också sedd, men det är bara vad jag tror.