2015-02-10, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deusx.machina
Jag förstår inte varför folk säger något överhuvudtaget när en journalist ringer?

Det är ju bara att lägga på luren, du har ingen skyldighet att snacka med journalister.

Du är inte anklagad för något och behöver inte stå till svars för något.
Bara att ge fan i att svara, eller svara "god dag yxskaft".

Det verkar som att många tror att du måste svara kackerlackorna till journalister, men det är ingen skyldighet.

Haschberg kan ringa mig eller ringa på min dörr; jag ber han dra åt helvete.

Det fria ordet gäller - speciellt då islamister kommer undan med rena hot mot västvärlden och demokratin.

Edit; Förstår nu att Jezebiel82 var ute efter att provocera.
Senast redigerad av TokenOfTime 2015-02-10 kl. 07:34.
Citera
2015-02-10, 07:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det han sagt är så grovt att han inte är välkommen som politiker i SD.

Ingen kan hindra honom att rösta på SD, aktiv kan han vara i SvP eller någon annan uttalat nazistisk organisation.
Citera
2015-02-10, 07:33
Medlem
Europes avatar
Flashbackmedlemmen Humbug har skapat en bild, "Je suis Flashback", som jag funderar på att använda på Fejan m.m. Inte konstigt att Aftonbladet inte ville vara "Charlie"...

Bilden:
http://picpaste.com/10985315_10153023138222719_1829531599693185129_n-9XOODy3D.jpg

Tråden:
https://www.flashback.org/t2522734
Citera
2015-02-10, 07:34
Medlem
Hur går Aftonbladets publicering där de hänger ut ex en FD lokalpolitiker från någon liten skitort i Skåne överens med de pressetiska reglerna? En sak om han varit aktiv om politiker idag. Är allmänhetens intresse över FD lokalpolitiker i byhållor så stort att det går över den personliga integriteten?

§10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.

§15. Överväg noga konsekvenserna av en namnpublicering som kan skada människor. Avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges.

§16. Om inte namn anges undvik att publicera bild eller uppgift om yrke, titel, ålder, nationalitet, kön eller annat, som gör en identifiering möjlig.

http://po.se/regler/pressetiska-regler
Citera
2015-02-10, 07:34
Bannlyst
Säga vad man vill om Aftonbladet, men de är gott att se folk som irl är värsta pk och samtidigt neandertalaråsikter på fb blir fångade med brallorna nere. Den svenska fegheten och dubbelmoralen vet uppenbarligen inga gränser.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-02-10 kl. 07:36.
Citera
2015-02-10, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Säga vad man vill om Aftonbladet, men de är gott att se folk som irl är värsta pk och samtidigt neandertalaråsikter på fb blir fångade med brallorna nere.

Öööh... Pratar du om aftonbladet? Det är ju fan dom som gör bort sig gång på gång när dom är pk. Varför tror du att upplagan sjunkit till konkursens rand?
Citera
2015-02-10, 07:39
Medlem
Har ett minne av att en användare här inne hade en massa information om journalisters googlesökningar knutna till journalisternas privata googleinloggning. Den informationen skulle bli tillgänglig om flashbackare skulle hängas ut.

Minns jag fel eller finns det nån sån information?
Citera
2015-02-10, 07:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unhalfbricking
De utreder statliga angelägenheter i och med att de hängt ut en person som jobbar i EU-parlamentet. Bra att allmänheten får kännedom om vilka som avlönas med vår skatt.

På vilket sätt har den här juristen misskött sina skattefinansierade uppdrag?
Citera
2015-02-10, 07:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Säga vad man vill om Aftonbladet, men de är gott att se folk som irl är värsta pk och samtidigt neandertalaråsikter på fb blir fångade med brallorna nere.

För att det då blir tydligt att det bubblar under ytan?

Personligen tror jag att det faktum att man inte får kritisera invandringspolitiken gör att trycket höjs till den grad att vissa uttrycker sig klart olämpligt. Risken för att en ny Breivik skapas ökar också när vi har det debattklimat som vi har i Sverige, och ännu mer när 7K går ihop för att obstruera folkviljan.

Jag som är sambo med en invandrare ser detta som ett hot mot henne och övriga invandrare. Politiker ha inte mandat att säga att folket har fel för i en demokrati utgår all makt från folket.
Citera
2015-02-10, 07:43
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Säga vad man vill om Aftonbladet, men de är gott att se folk som irl är värsta pk och samtidigt neandertalaråsikter på fb blir fångade med brallorna nere. Den svenska fegheten och dubbelmoralen vet uppenbarligen inga gränser.

Nu ser det ju inte riktigt ut så. Sen måste jag säga att det är förbannat tradigt att höra alla dessa s.k. Sverigevänner beskriva svenska traditioner som fega och dubbelmoraliska.
Citera
2015-02-10, 07:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Har ett minne av att en användare här inne hade en massa information om journalisters googlesökningar knutna till journalisternas privata googleinloggning. Den informationen skulle bli tillgänglig om flashbackare skulle hängas ut.

Minns jag fel eller finns det nån sån information?

Känner inte igen det men Chang Frick, som driver Nyheter Idag, har påstått sig ha uppgifter om en mängd journalister som tipsat Avpixlat och liknande sidor. Hittills har allmänheten inte fått se röken av dessa uppgifter så det är fullt möjligt att Frick ljög för att göra sig intressant.
Citera
2015-02-10, 07:44
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unhalfbricking
Intressant att få reda på vad det är för människor som sprider rasistisk dynga. Uppenbarligen hyser de en åsikt officiellt och en diametralt motsatt när de skyddas under anonymitet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20291323.ab

http://www.mp.se/landskrona/mangfald-landskrona-insandare

Vad säger ni MP-väljare?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Byter han till SD nu tror ni, eller ännu värre SvP? Frågan är om media gör Sverige en otjänst genom att röka fram anonyma invandrarkritiker. De kan inte fortsätta i de accepterade partierna och tvingas välja SD och extrema SvP om de vill fortsätta att påverka politiskt.
Personligen har jag vid ett val lagt min röst på mp. De där åsikterna var inte vad jag trodde jag la min röst på. Kanon att sådana jävla hycklare röks ut! Ondskan gömmer sig bakom en fasad av anständighet.

Fanskapet arbetar bara efter eget prestige och tillfället att få stoppa skattepengar i den egna plånboken, enda orsaken till dubbelspelande politiker. Samtidigt som en vanlig röstare närapå lynchas om man försöker diskutera problem kring invandringen, skillnaden är att svenskar liksom invandrare längst ner i samhället är dem som måste leva med konsekvenserna av dålig politik. Och till sist, tappar retoriken liksom förmågan att hålla tonen.
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-02-10 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in