2015-02-10, 03:22
Medlem
LocalPathoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Även om personnummer och mail finns med, så finns det ingenting som tyder på att det är kopplat till något bestämt Flashback-konto.
Exakt, det kan vara bra att påminna om och understryka det. I 40 000-databaslistan finns noll, nada, i n g e n t i n g som gör att det kan kopplas till något bestämt Flashbackkonto. Mejladresserna och personnumren, i den mån de ens stämmer, och övrig info visar inte på något egentligen som kan påvisa, leda till någon specifik Flashbackanvändare.
Citera
2015-02-10, 04:08
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Det finns tro mig, jag har en väldigt insatt vänsterpolare och det finns även användarnamn, det är förmodligen dessa listor media sitter på.

Varför ska vi tro dig? Eller snarare, varför ska vi lita på din polare?

Hittills finns det ingenting som tyder på det.
Citera
2015-02-10, 04:17
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Varför ska vi tro dig? Eller snarare, varför ska vi lita på din polare?

Hittills finns det ingenting som tyder på det.

Det finns, dagens läkare var första artikeln precis som det står på Aftonbladet.

Även om ingen kommer vilja anställa er nu när det finns en lista med epost och personnummer så kommer det bli ännu svårare när media hänger ut er.
Citera
2015-02-10, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ett alternativ är att man helt enkelt står för vad man skriver.

Hur många med normalt svensson liv, familj, barn osv, är beredda att stå upp i media och säga, jag är rasist, och bejakar våldsbeteende, mobbing och hot?
Citera
2015-02-10, 04:29
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Det finns, dagens läkare var första artikeln precis som det står på Aftonbladet.

Även om ingen kommer vilja anställa er nu när det finns en lista med epost och personnummer så kommer det bli ännu svårare när media hänger ut er.

Att denna läkaren skulle komma ifrån någon samkörning med databaser finns det inget belägg för. Användaren i fråga kan lika gärna ha avslöjat tillräckligt mycket om sig själv för att man skulle kunna lista ut vem han var.
Alltså, fortfarande ingenting som styrker detta, eller pekar på att vi ska lita på din kompis, brors polare.

Vad du menar med "er" har jag inte en aning om. Utav ditt sätt att bete dig här så är jag rätt övertygad om att du har mer att dölja av ditt beteende på nätet än vad majoriteten har.
Citera
2015-02-10, 04:33
Bannlyst
Citat:

haha men du har ju själv skrivit en massa om att svenska kvinnor är horor som fått massa kukar i sig och annat groteskt kvinnonedsättande och rasistiskt i din egen tråd om hur du endast knullar svenska horor men gifter dig med muslimska kvinnor, hur vet du att dem inte har dig i sitt register?
Citera
2015-02-10, 04:35
Bannlyst
Varför får jag känslan av att RG har något att dölja? Både RB & RB är kända haschrökare. Robert är t o m ökand för att ha stått och runkat offentligt i tunnelbanan. Gör det honom till en trovärdig person?

Only in sweden.
Citera
2015-02-10, 04:37
Bannlyst
Citat:
Att denna läkaren skulle komma ifrån någon samkörning med databaser finns det inget belägg för. Användaren i fråga kan lika gärna ha avslöjat tillräckligt mycket om sig själv för att man skulle kunna lista ut vem han var.
Alltså, fortfarande ingenting som styrker detta, eller pekar på att vi ska lita på din kompis, brors polare.

Vad du menar med "er" har jag inte en aning om. Utav ditt sätt att bete dig här så är jag rätt övertygad om att du har mer att dölja av ditt beteende på nätet än vad majoriteten har.

misstänker att dem antingen testat email adresser i glömt lösenord funktionen tills dem hittat några registrerade, än så länge vet vi inte om dem har användarnamn men de gissar jag att dem har, iförsig tydde väl Rickard Ashbergs samtal till en användare på att de verkar fiska efter användarnamn så kanske verkligen inte fanns användarnamn i den databasen.

alternativ 2 är väl att flashback läckt på något sätt
Citera
2015-02-10, 04:59
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
misstänker att dem antingen testat email adresser i glömt lösenord funktionen tills dem hittat några registrerade, än så länge vet vi inte om dem har användarnamn men de gissar jag att dem har, iförsig tydde väl Rickard Ashbergs samtal till en användare på att de verkar fiska efter användarnamn så kanske verkligen inte fanns användarnamn i den databasen.

alternativ 2 är väl att flashback läckt på något sätt
Det ger ingen information. Det säger bara att en person har ett av alla konton på Flashback.

Att dömma av just den tråden du hänvisar till, så är det bara vanlig enkel "fråga runt på stan"-journalistik de gör.
Ingenting som tyder på att de har en databas.
De försöker bara skrämmas. Flashback är ett hot.

Edit.
Jag undrar om journalisterna som uppmuntrar det här förstår i vilket syfte de gör det.
Senast redigerad av Bara-Robin 2015-02-10 kl. 05:08.
Citera
2015-02-10, 05:47
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
"De som vurmar för SD" hängs väl inte ut? Däremot de som ägnar sig åt HmF, rasism och annat skit förtjänar att hängas ut då detta är lagbrott.
Det är skillnad på att säga att "Jag tänker rösta på SD i nästa val", och att säga ”Muslimer är i allmänhet bara korkade får. Islam är däremot en ondskefull människofientlig våldsideologi som är utformad just för att utnyttja korkade får som kanonmat.” Det första hängs man inte ut för, det andra bör man åtalas för enligt min åsikt.

Du är inte direkt Charlie va? Kanske uppskattar det som hände Charlie Hebdo så där lite i smyg?

Du vill åtala religionskritiker.

Säg det högt för dig själv, och ana hur mycket respekt jag har för dig.
Citera
2015-02-10, 06:13
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Du är inte direkt Charlie va? Kanske uppskattar det som hände Charlie Hebdo så där lite i smyg?

Du vill åtala religionskritiker.

Säg det högt för dig själv, och ana hur mycket respekt jag har för dig.

Jag skulle säga regimkritiker.
Citera
2015-02-10, 06:14
Medlem
Att efterforska källor och åsikter är ju precis vad de gör i diktaturer som nord korea, kuba och andra icke fria nationer. Tidningar som aftonbladet borde inte föra sådant om det är en seriös demokratisk tidning enl tradition men vad skulle de säga om vi börjar efterforska deras källor till insiderartiklar.
Senast redigerad av grinchen2014 2015-02-10 kl. 06:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in