2015-02-10, 00:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Men stormedia har väl samma rätt att börja kartlägga och skriva ut människors namn som Flashbacks, det handlar om yttrandefrihet!!! Tycker gott och väl att medlemslistor kan göras så att man kan söka vad en människa sagt. Det är liksom en slags offenlig handling. Precis som att skicka runt namn på brottsoffer, vittnesmål etc. Det har skrivits ner o kan skickas ut. Tycker framförallt att det är viktigt att nästa generation får ta del av de människor deras föräldrar var

Så du menar att gammelmedias roll i samhället i dag ska ha samma ideologi och inriktning som ett forum på nätet
Citera
2015-02-10, 00:53
Medlem
Seriöst Flashback borde ha som riktlinje för medlemmar när de registrerar sig. Att mer tydligt visa att medlemmar INTE skall använda sig utav mailadress som kan länkas till sig själv.

Dags att Flashback försöker leva upp till förtroendet som vi har. Visserligen är det ett ansvar man ska ta själv, men många är så okunniga och naiva som tror att det inte händer sånt här.
Citera
2015-02-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Vänta nu!
Ska man mördas för att man utrycker sina åsikter och står för det genom att jobba på en tidning som trycker det - Nej, så klart att man inte ska det.

Ska man få sitta och kräka ur sig hat, rasism, förtal och lögner fegt anonymt och gömma sig, felaktigt, bakom yttrandefrihet - Nej, så klart att man inte ska det.

Din "liknelse" har så många fel i sig att det blir fjantigt

Instämmer :
"Ska man mördas för att man utrycker sina åsikter och står för det genom att jobba på en tidning som trycker det - Nej, så klart att man inte ska det."

Instämmer inte
"Ska man få sitta och kräka ur sig hat, rasism, förtal och lögner fegt anonymt och gömma sig, felaktigt, bakom yttrandefrihet - Nej, så klart att man inte ska det."

Och varför ska man inte få skriva trams på FB anonymt "gömd bakom yttrandefrihet" ?

Varför är det okej att skriva/rita liknande ideér och åsikter icke anonymt på en tidning - Såklart man inte ska behöva mördas för det, där är vi överens - Men varför är det okej att skriva och rita så ? Det är också ett "kräka ur sig hat, rasism, förtal och lögner" som du uttrycker det..............fast i någon variant på "humor" och satir.
Citera
2015-02-10, 00:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Seriöst Flashback borde ha som riktlinje för medlemmar när de registrerar sig. Att mer tydligt visa att medlemmar INTE skall använda sig utav mailadress som kan länkas till sig själv.

Dags att Flashback försöker leva upp till förtroendet som vi har. Visserligen är det ett ansvar man ska ta själv, men många är så okunniga och naiva som tror att det inte händer sånt här.

Eller varför inte ta bort kravet på att ens ange en epostadress.
Citera
2015-02-10, 00:57
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Du är uppenbarligen än näthatare eftersom du tar åt dig jävla fjant kom ut i verkligen och dra upp rullgardinen. Aftonbladet och alla andra tidningar har ju exakt lika mycket rätt att hänga ut folk som flashback. YTTRANDEFRIHET!!!

Så du tycker det är bra om du blir outad som pundare? Det är liksom inte bara hat som avslöjas utan även sånt som medlemmar skrivit om sig själva.

Kan ju vara rätt skönt att vara anonym om man skrivit om medicinska besvär och dylikt, Flashback är så mycket mer än näthat och jävelskap. Visst jag kan också tycka att det finns besvärande aspekter här men ska medlemmar outas så sabbar man hela forumet och hatet flyttar till någon annan plattform.

Det känns lite som att sjukhuset läckt ut journaler om patienter för min del då jag har skrivit en jävla massa om min ADHD och saker kring det som jag inte velat ta upp med nära och kära...
Citera
2015-02-10, 00:58
Medlem
Vindlings avatar
Slaskmedia och vänsterfanatikerna gör verkligen allt för att slippa ge sina motståndare lika villkor genom en seriös debatt. De har länge haft sin tyranniska position där fulgrepp och maktförtryck står till deras tjänst. Anonymiteten hotar denna position och det gör dem rädda.

Länge leve anonymiteten! Det som får oss att bemöta ÅSIKTEN istället för att fegt bruka makt mot individen.
Citera
2015-02-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Det här är bara första vågen, räkna med uthängningar på riktigt inom några dygn.

Skadas Flashbacks förtroendekapital så rämnar den sista bastiljonen för svensk yttrandefrihet.
Skitprat, bastiljonen för svensk yttrandefrihet, man stänger av folk godtyckligt på Flashback. En massa hittepå regler som är allmänt hållna för att passa moderatorerna.
Citera
2015-02-10, 01:01
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Så du tycker det är bra om du blir outad som pundare? Det är liksom inte bara hat som avslöjas utan även sånt som medlemmar skrivit om sig själva.

Kan ju vara rätt skönt att vara anonym om man skrivit om medicinska besvär och dylikt, Flashback är så mycket mer än näthat och jävelskap. Visst jag kan också tycka att det finns besvärande aspekter här men ska medlemmar outas så sabbar man hela forumet och hatet flyttar till någon annan plattform.

Det känns lite som att sjukhuset läckt ut journaler om patienter för min del då jag har skrivit en jävla massa om min ADHD och saker kring det som jag inte velat ta upp med nära och kära...

Tror du på allvar att Aftonbladet/Researchgruppen mfl ger blanka fan i om du rökt på tjugo gånger om dagen i 67 år och att du har flatlöss? Dom kommer garanterat fokusera på dom som skriver om att ta till vapenvåld mot "negerinvasionen" och att alla romer är boskap och borde skjutas osv.

Med all rätt.
Citera
2015-02-10, 01:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Slaskmedia och vänsterfanatikerna gör verkligen allt för att slippa ge sina motståndare lika villkor genom en seriös debatt. De har länge haft sin tyranniska position där fulgrepp och maktförtryck står till deras tjänst. Anonymiteten hotar denna position och det gör dem rädda.

Länge leve anonymiteten! Det som får oss att bemöta ÅSIKTEN istället för att fegt bruka makt mot individen.

Helt klart, anonymiteten är mycket viktig och det är t.ex. därför media har fått starka lagar om källskydd. Detta verkar ab helt ha glömt här när det inte passar dem. Hyckleriet är uppenbart och det blir extra patetiskt när de nyligen låtsades stå upp för den.
Citera
2015-02-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Tror du på allvar att Aftonbladet/Researchgruppen mfl ger blanka fan i om du rökt på tjugo gånger om dagen i 67 år och att du har flatlöss? Dom kommer garanterat fokusera på dom som skriver om att ta till vapenvåld mot "negerinvasionen" och att alla romer är boskap och borde skjutas osv.

Med all rätt.

Man ska också snoka på alla som älskar människor och därför är antifeminister eller uttrycker såna tankar.
Citera
2015-02-10, 01:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Det verkar ju som att det är det Flashback vill.

"OM INTE GAMMELMEDIA TYCKER SOM JAG ATT ALLA INVANDRARE ÄR DJUR DÅ ÄR DOM PK-HORBAJSLANDSFÖRRÄDARE *snyft*"

Då är det ju väldigt enkelt att inte läsa det som skrivs på flashback
Om man köper en tidning vill man ha nyheter och inte en massa skit som forum, kändisar som minglar, länkar till filmer som singlat runt på facebook i ett halvår.
tycker du inte att det ska vara skillnad på ett forum med yttrandefrihet där man får ta var och varannat inlägg med en nypa salt och en dagstidning som borde ägna sig åt att skriva om nyheter både in och utrikes?
Är verkligen inlägg på flashback det som oroar och roar läsarna mest enligt dig och aftonhoran
Citera
2015-02-10, 01:07
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:

Med all rätt.

Och de har sorterat ut dessa näthatande individer ibland de 40:000 användare de har kommit åt? Nu är jag nog säker då min kopplade e-post var skapad för mitt konto här men i alla fall så känns det inte helt hundra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in