2015-02-09, 23:20
Medlem
Okej så jag är 18 år och plannerar på att flytta hemifrån (bor i linköping för stunden.) Har fått jobb i borås och har då planer att hyra en lägenhet med kompisen och undrar då vilka områden är bra att bo i? (lugnare områden)
har kollat lite på den här lägenheten https://www.akelius.se/sv/search/apa...entalunit/2209

tror jag lade detta under rätt kategori.
Citera
2015-02-09, 23:27
Medlem
Rätt bra område, tror nog inte det är några större problem där alls. Men jag skulle rekommenderat att bo mer mot dom lugnare områden som tex Lugnet, Villastan, Norrmalm, Liljeberget. Det ligger rätt nära stan och Knalleland.
Citera
2015-02-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THEGAME-898
Rätt bra område, tror nog inte det är några större problem där alls. Men jag skulle rekommenderat att bo mer mot dom lugnare områden som tex Lugnet, Villastan, Norrmalm, Liljeberget. Det ligger rätt nära stan och Knalleland.
Tack för snabbt svar ska kolla mer med polaren imorgon, ska dock inte flytta förns sommaren. ville bara ha lite insikt så man inte flyttar till ett område med mycket kriminalitet eller liknande så försäkringar inte blir skit dyra eller inbrott är allt för vanligt.
Citera
2015-02-10, 11:25
Medlem
Jag bor på Lars Kaggsgatan sedan två år och har inte stött på några oroligheter. Stället var tydligen värre under 90-talet men nu ser jag mycket pensionärer här framförallt.

Akelius är även känd för att ha väldigt dyra hyror och Roger Akelius har sagt att han gillar hyresgäster med feta plånböcker vilket säkert också förklarar varför hans områden blivit mer städade. De nyrenoverade lägenheterna är väldigt fina dessutom.

Ett tips om ni skulle söka lägenheten är att sätta in lite pengar på Akelius Spar. Då kan man få förtur till lägenheterna. Så gjorde jag och då gick jag från att konkurera med 37 personer om lägenheten till att bara konkurera med två andra.
Citera
2015-02-10, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av THEGAME-898

Bullshit, Borås är mycket skit tyvärr.

Men du rekommenderar bra områden

Sjömarken precis utanför, Hestra, Centrala Borås, villastan, lugnet, Normmalm är BRA områden

Nedre Sjöbo har börjat ordna upp sig senare tid, knalleland/alideberg är OK men bara ok.

Göta är också lugnt område men undvik Norrby, hässleholmen, hulta och sjöbo om du inte vill ha för tung mångkulturell blandning så att säga.

Är du smart, om du nu har fast jobb och tror det se bra ut så köp bostad medans priserna ändå är OK i Borås, det är köparens marknad och du kan få en fet lägenhet centralt för en bra slant, Nedre sjöbo är priserna riktigt bra att köpa lägenheter på och området har rustats upp som tusan senaste åren vilket gjort det till ett bra område.

Passa på, nedre sjöbo. om 10 år har du nog minst dubblat din investering

Mvh
Citera
2015-02-10, 21:20
Medlem
GaoGaos avatar
Lars Kagg har väl inte det bästa ryktet, men jag bor inte där så vet inte hur det är nu.
Citera
2015-02-12, 20:24
Medlem
Tanken var att bara bo där i ca 3år och sedan flytta tillbaka till linköping (man vet ju inte kanske blir kvar) Men har ej fast jobb än, går i skolan fortfarande som sagt och ska köra provanställningen först innan ja kan ta ett lån o köpa in mig i något så blir att hyra till en början. Men tack för alla bra svar.
Citera
2015-02-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip3e
Tanken var att bara bo där i ca 3år och sedan flytta tillbaka till linköping (man vet ju inte kanske blir kvar) Men har ej fast jobb än, går i skolan fortfarande som sagt och ska köra provanställningen först innan ja kan ta ett lån o köpa in mig i något så blir att hyra till en början. Men tack för alla bra svar.
Kompisen har dock fast jobb där så om det skulle bli som så att jag inte får jobbet efter 3mån så kan ju alltid han ha kvar lägenheten med, där av att jag inte köper något förns jag har fast jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in