2015-02-09, 22:51
Medlem
plasticitets avatar
Får man skriva ut personens namn här? ser att vissa har döljt namnet lite och andra skriver rakt ut, bara undrar hur det funkar?
Citera
2015-02-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyrTjugo
Vad gör han då? Säljer droger? Överlever på små inbrott? Värdetransporter?

Nått får ni ändå ha och komma med när ni kan sitta o kasta skit över en människa ni inte känner som antagligen ligger på sin dödsbädd..

För mig handlar det om att jag rent utav äcklas av den utveckling vi sett de senaste åren med alla dessa skjutningar som sker mellan de, som i media kallas för "gängen".

När då enskild "gäng"person drabbas som i detta fallet, så får dessa också klä skott för resten av alla olösta skjutningar och för samtliga övriga skjutningar som inträffat de senaste åren. Var och en som lever och i, och med, denna thugkultur är de som med sin medverkan underblåser och håller denna våldsspiral vid liv. Inser att det finns en viss risk för att den ene killen eller båda, inte gjort sig förtjänta av detta öde, och som jag skrivit förut, så kan de säkert också beskrivas som både urtrevliga och som personer som hade nära till ett leende.

Tyvärr hjälps inte detta i min värld då min avsky och vämjelse inför våldet i sin förhärligade form, och våldet och thuget som livsstil, är det som totalt överspeglar varje uns om insikt kring att de
möjligen kan ha varit "sköna gubbar".

Skiter högaktningsfullt hur många heggen, kilon eller kassar deras gäng kränger på orten. Inget kan beröra mig eller uppröra mig mindre...Men när det gäller att leva upp till detta Montanaideal, gärna figurera med någon puffra på fb, romantisera och rättfärdiga våldet, anamma vedergällningsidealet, skaffa sig en kamphund som värsta jönsen, ställa sig utanför samhället och påstå att man inte släpps in...
Det vinner inte min respekt och det får mig att tappa alla sympatier. Det var i, eller i utkanterna av denna värld dessa två högst troligt levde och ville leva sina liv och det kräver till och från sin tribut...

När jag växte upp rökte vi vår holk eller spliff, festade, åkte till Roskilde, Nepal eller Rio och upptäckte världen utanför våran egen stad. Inte fan hade vi ö.h.t något behov av att försvara ett eller annat revir eller spänna musklerna i parti och minut och inte heller våra kranar, stora som små, levde detta liv. Blev någon klippt så hade han gjort bort sig big big time , men idag räcker det med en blick för att en hel stadsdel ska bli kränkt.

Således är min känslokyla visavi dessa personer inte föranlett av att jag har något specifikt att lägga just dessa till last, utan likgiltigheten inför hur de slutar sina dagar och hur de mår just nu kommer sig av vad de med sitt leverne representerar.
Citera
2015-02-09, 23:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
"Göteborgs stolthet"
Citat:
På sociala medier ger vänner och bekanta sitt stöd till de båda som benämns med ord som "Göteborgs stolthet" och "lejon"
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2625360-skots-pa-oppen-gata-kampar-for-sina-liv
Citera
2015-02-09, 23:11
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Får man skriva ut personens namn här? ser att vissa har döljt namnet lite och andra skriver rakt ut, bara undrar hur det funkar?

lämpligen lägger du in en * i namnet så går det inte att söka på Google, men ändå vet vi vem det är.
Citera
2015-02-09, 23:25
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
För mig handlar det om att jag rent utav äcklas av den utveckling vi sett de senaste åren med alla dessa skjutningar som sker mellan de, som i media kallas för "gängen".

När då enskild "gäng"person drabbas som i detta fallet, så får dessa också klä skott för resten av alla olösta skjutningar och för samtliga övriga skjutningar som inträffat de senaste åren. Var och en som lever och i, och med, denna thugkultur är de som med sin medverkan underblåser och håller denna våldsspiral vid liv. Inser att det finns en viss risk för att den ene killen eller båda, inte gjort sig förtjänta av detta öde, och som jag skrivit förut, så kan de säkert också beskrivas som både urtrevliga och som personer som hade nära till ett leende.

Tyvärr hjälps inte detta i min värld då min avsky och vämjelse inför våldet i sin förhärligade form, och våldet och thuget som livsstil, är det som totalt överspeglar varje uns om insikt kring att de

Skiter högaktningsfullt hur många heggen, kilon eller kassar deras gäng kränger på orten. Inget kan beröra mig eller uppröra mig mindre...Men när det gäller att leva upp till detta Montanaideal, gärna figurera med någon puffra på fb, romantisera och rättfärdiga våldet, anamma vedergällningsidealet, skaffa sig en kamphund som värsta jönsen, ställa sig utanför samhället och påstå att man inte släpps in...
Det vinner inte min respekt och det får mig att tappa alla sympatier. Det var i, eller i utkanterna av denna värld dessa två högst troligt levde och ville leva sina liv och det kräver till och från sin tribut...

När jag växte upp rökte vi vår holk eller spliff, festade, åkte till Roskilde, Nepal eller Rio och upptäckte världen utanför våran egen stad. Inte fan hade vi ö.h.t något behov av att försvara ett eller annat revir eller spänna musklerna i parti och minut och inte heller våra kranar, stora som små, levde detta liv. Blev någon klippt så hade han gjort bort sig big big time , men idag räcker det med en blick för att en hel stadsdel ska bli kränkt.

Således är min känslokyla visavi dessa personer inte föranlett av att jag har något specifikt att lägga just dessa till last, utan likgiltigheten inför hur de slutar sina dagar och hur de mår just nu kommer sig av vad de med sitt leverne representerar.
Just kriminella lider av personlighetsstörningar vilket gör att dom lever i sin lilla värd, därför det blir så fel.
Citera
2015-02-09, 23:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Bra skrivet. Instämmer helt. Det är inget personligt mot just dessa killar (känner ingen av dem), utan jag hade känt samma även om någon annan med denna livsstil drabbats.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-02-09 kl. 23:46.
Citera
2015-02-09, 23:52
Medlem
Är detta då somaliern?
Citat:
Citat:
Enligt en polisman med insyn i förundersökningen jobbar dock utredarna i första hand efter att den äldre av männen (född 1992) varit måltavlan.
Citat:
Han figurerade nyligen i ett av länskriminalens mer uppmärksammade ärende, som gällde innehav av ett stort antal skjutvapen.
22-åringen slapp åtal i det fallet. De två medmisstänkta ställs inom kort inför rätta enligt den nya rubriceringen synnerligen grovt vapenbrott.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2625360-skots-pa-oppen-gata-kampar-for-sina-liv

Edit: Om detta är huvudspåret så skulle det ju rent hypotetiskt kunna vara så att 22-åringen på något vis hålls ansvarig för att de torskade i Eriksbo eller att han dragit på sig misstankar rörande polissamarbete eller dylikt från de, som i övrigt står de medåtalade nära, i.om att han gick loss.
Synnerligen grovt vapenbrott dyker alltså upp, i omedelbar närhet till en av de skjutna här.
Oliver skulle då lika hypotetiskt, kunna blivit skjuten enbart för att han sett skytten och beskådat det första huvudskottet....?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2015-02-10 kl. 00:05.
Citera
2015-02-09, 23:53
Medlem
VWazzs avatar
Vad är det för typer som blivit skjutna, förutom kristna libaneser? Hur såg deras liv ut?
Citera
2015-02-10, 00:54
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:

Håller med dig !!!!!
Men samhället måste ta ett större ansvar än vad dom gör idag.
Och öppna ögonen för just denna problematik som finns i dagens samhälle med massa droger och vapen.Jag tycker att Sverige som ett välmående land rent ekonomiskt kan och borde ta till mer resusers inom dessa områden och där menar jag att samhället sviker dagens ungdomar
Polisen har ju fått alla verktyg som kan tänkas att få men ändå så misslyckas dom att sätta dit dessa kriminella typer och vilket leder till att kriminella in sin tur utvecklas och bli grövre och grövre och kommer till en gräns där jobb är ingen alternativ istället drömmer man om Tony Montana .
Dessa killar som har fallit offer nu har knappast nåt den gränsen i sina liv och redan här borde det finnas alternativ för just dessa som försöker nå en hög kriminell nivå
Jag tycker att arbetsförmedlingen kommunen och stad i säg borde sitta ner och prata hur dom kan göra får att just satsa på dessa grupper i våran samhälle
Företagen borde oxå ta viss ansvar att tex våga anställa killar med kriminell bakgrund
För när man pratar med dessa typer och frågar dom varför söker du inte jobb deras svar är att
Företagen kräver att man visar upp belastnings register och redan där spricker det
Och det är ju inte så att dessa söker jobb där dom skall handskas med barn eller något det hållet
Tvärtom det kan vara att dom söker jobb på Volvo,SKF eller nån lagerjobb
Och det klart då att dessa grupper och gäng i övrigt växer dessa killar har oxå räkningar att betala varjemånad vill oxå smälta in i samhället som en vanligt Svensson
Och pengar i övrigt spelar ju en stor roll i samhället man måste få det att rulla liksom
Jag pratar utifrån egna erfarenheter men inte i en stor usträckning så att säga men visst har man sålt nån hekto hit och dit och begått några stölder i mina yngredagar
Men jag hade kunnat utvecklas till nåt ännu värre
Men som tur har jobb och familj att tänka på .
Samhället sviker dessa grupper
Men i övrigt håller jag med dig !!!!!!
Citera
2015-02-10, 01:52
Medlem
Bourques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Vilka har Majorna gänget problem med eftersom
Det snackas om gäng hit och dit ??
Majornapacket är kända för att hänga på Vasa Viktoria och sälja sitt kokain och weed till folk. Dom muckar med alla och det förvånar mig inte att fler kommer bli skjutna. Har man inte respekten och attityden så åker man på det, så enkelt är det. Flera gånger då de bråkar oprovocerat med människor, är dessutom kända för det.

Hela gänget med Jim, Koch, Malcolm, bröderna Chidiac, Pierre och fan vad dom nu heter är ett gäng lajvare som troligtvis har gjort något jävligt för att detta ska ske. Man är allierade med Tynnered och är på bra fot med de kriminella uppe i Högsbo så jag tror på "andra sidan av stan" som gjort det här.
Citera
2015-02-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Håller med dig !!!!!
Men samhället måste ta ett större ansvar än vad dom gör idag.
Och öppna ögonen för just denna problematik som finns i dagens samhälle med massa droger och vapen.Jag tycker att Sverige som ett välmående land rent ekonomiskt kan och borde ta till mer resusers inom dessa områden och där menar jag att samhället sviker dagens ungdomar
Polisen har ju fått alla verktyg som kan tänkas att få men ändå så misslyckas dom att sätta dit dessa kriminella typer och vilket leder till att kriminella in sin tur utvecklas och bli grövre och grövre och kommer till en gräns där jobb är ingen alternativ istället drömmer man om Tony Montana .
Dessa killar som har fallit offer nu har knappast nåt den gränsen i sina liv och redan här borde det finnas alternativ för just dessa som försöker nå en hög kriminell nivå
Jag tycker att arbetsförmedlingen kommunen och stad i säg borde sitta ner och prata hur dom kan göra får att just satsa på dessa grupper i våran samhälle
Företagen borde oxå ta viss ansvar att tex våga anställa killar med kriminell bakgrund
För när man pratar med dessa typer och frågar dom varför söker du inte jobb deras svar är att
Företagen kräver att man visar upp belastnings register och redan där spricker det
Och det är ju inte så att dessa söker jobb där dom skall handskas med barn eller något det hållet
Tvärtom det kan vara att dom söker jobb på Volvo,SKF eller nån lagerjobb
Och det klart då att dessa grupper och gäng i övrigt växer dessa killar har oxå räkningar att betala varjemånad vill oxå smälta in i samhället som en vanligt Svensson
Och pengar i övrigt spelar ju en stor roll i samhället man måste få det att rulla liksom
Jag pratar utifrån egna erfarenheter men inte i en stor usträckning så att säga men visst har man sålt nån hekto hit och dit och begått några stölder i mina yngredagar
Men jag hade kunnat utvecklas till nåt ännu värre
Men som tur har jobb och familj att tänka på .
Samhället sviker dessa grupper
Men i övrigt håller jag med dig !!!!!!
Visst behöver trösklar sänkas och möjligheter ges till de som verkligen vill lämna det livet.
Där har Sverige mycket att lära av snart sagt varje annat land.
Visst har känslan av utanförskap en stor betydelse redan tidigt i dessa killars liv, när vi t.o.m kan läsa om 13 -åringar i förorten som minsann "hatar polisen" o.s.v.
Jag förstår mycket av mekanismerna bakom detta och Sverige har förändrats snabbt (15-20 år) och GBG som stad pekas nu ut av bl.a forskare på försvarshögskolan, som extremt segregerat, och står skrämmande nog för en större export av IS-krigare än vad USA som helt land och kontinent gör..... Det är ju onekligen helt horribelt och säger en hel del om hur utbredd känslan är av att inte vara en del av samhället som ung med invandrarbakgrund i dagens Göteborg. Att kompiskonstellationer då blir den fasta punkt man hänger upp livet på, är kanske också det förståeligt och särskilt om man saknar vettiga förebilder eller ledsagande och starka föräldrar. Lojaliteten med polarna blir nog det enda man vågar lita på och den enda uppbackning man möjligen kan räkna med...
Så långt är jag med.

Sedan kommer vi till detta med våldet som idag kännetecknar dessa kompiskonstellationer som låter tala om sig i ytterområdena eller som nu då för den delen i Majorna.
Där är jag helt lost och fullständigt oförstående och där någonstans upphör min förståelse och mina sympatier för de individer som inte själva kliver ur när dom redan från början vet vartåt det barkar, utan istället själva blir en del av problemet. Allt annat borde framstå som bättre. Att ta sitt pick och pack som 20-åring och flytta till en annan ort...Gå på folkhögskola och kanske läsa in högstadie eller gymnasium. Få nya kompisar.... och nya ingångar i livet och allt vad det kan föra med sig av möjligheter;men det är klart, - det är bara de riktigt modiga som vågar det....Cojones.
Resten sitter fast i bilden av sig själva....

Allt annat måste för fan vara bättre än att bli omskriven på Flashback som snubben som springer omkring med skyddsväst och adidasrevärer...för att i nästa tråd omskrivas som den som häktades för den och den skjutningen eller som han som fick en kula i pallet. Och vad har man egentligen driftat ihop annat än skit innan man är helt rökt, körd och pantad?
Nada, njet, zip, Zero, som något sa.
Orka leva det livet!
Citera
2015-02-10, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bourque
Majornapacket är kända för att hänga på Vasa Viktoria och sälja sitt kokain och weed till folk. Dom muckar med alla och det förvånar mig inte att fler kommer bli skjutna. Har man inte respekten och attityden så åker man på det, så enkelt är det. Flera gånger då de bråkar oprovocerat med människor, är dessutom kända för det.

Hela gänget med Jim, Koch, Malcolm, bröderna Chidiac, Pierre och fan vad dom nu heter är ett gäng lajvare som troligtvis har gjort något jävligt för att detta ska ske. Man är allierade med Tynnered och är på bra fot med de kriminella uppe i Högsbo så jag tror på "andra sidan av stan" som gjort det här.
Bra inlägg! "Andra sidan"? , du menar öster om älven va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in