2015-02-09, 08:38
Medlem
Det är nästan lite gulligt när en fullvuxen människa svarar "Vi vill ta kommando över Norden"

http://www.expressen.se/nyheter/de-leder-den-svenska-nazistrorelsen-1/
Citera
2015-02-09, 08:40
Medlem
Hur fan ska ni ha det med knarket i era led?
Är det inte bättre att ni släpper det fritt eftersom flera av er inte klarar att hålla er borta från gottpåsen

ROBERT EKLUND, 40
Så kallad nästeschef inom SMR. Dömdes i oktober förra året för att ta ofredat en man under en demonstration i Umeå i september 2013. Är tidigare dömd för bland annat vapenbrott, misshandel, narkotikabrott, stöld, grovt rattfylleri och olaga hot.
Citera
2015-02-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vilka är de åtalade i Uppsala och vilka var det som polisen inte kunde identifiera?
Mattias Glad, född 94
Oscar Bergström, född 94
Theodor Nordenadler, född 91

Polisen lade ner åtalet för de valde att inte kontakta vittnen, kolla inskickade eller beslagtagna filmer och foton samt för att de helt sket i att göra en analys av filmerna för att sammanställa dem. Innan åtalet lades ner så hade inte 50%+ av filmmaterialet ens öppnats.
Citera
2015-02-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
En god kamrat till mig som tidigare var medlem i Motståndsrörelsen.
Ok, antingen har han eller du missförstått något eller så är personen en bitter avhoppare som inte tycker att sanningen ska få stoppa en bra lögn om Motståndsrörelsen. Jag dubbelkollade med Fredrik Vejdeland som gav det här svaret på frågan om motståndsdaler är något organisationen haft för avsikt att införa:
Citat:
Nej. Det var ett teoretiskt tankeexempel från Pär Öberg i ett föredrag om ekonomi. Tankeexemplet handlade om hur man själv kan skapa valutor och att det då vore teoretiskt möjligt att också skapa "motståndsdaler". Vi har aldrig diskuterat inom Riks att införa "motståndsdaler". Dåvarande Info14 bevistade föredraget då det hölls i Stockholm och spred ut ryktet om att Motståndsrörelsen ville införa motståndsdaler. Antingen så förstod de aldrig det helt uppenbara tankeexemplet eller så handlade det om att sprida ut ett illasinnat rykte om en organisation som denna grupp inte tyckte om.
Citera
2015-02-09, 16:27
Medlem
Admiral Krags avatar
Nu har det första klistermärket från SMR dykt upp i min byggd, och ett riktigt fräscht sådant

(bortriven text) Riksdagen!
Nationell ungdom!
www.Patriot.nu

Detta är alltså inte SMR reklam för den parlamentariska grenen, utan
någonting från 2005 i bästa fall

Och nu min fråga!, river SMR ner SD propagandan som jag hade suttit
upp bredvid först!!! på det där elskåpet! där sloganen varnade för invandringens
kostnader

Är det svårt att sätta upp bredvid? eller är vi judelakejer man inte kan dela elskåp med
för ett kraftigare budskap?
Citera
2015-02-09, 20:53
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forutkowski
Mattias Glad, född 94
Oscar Bergström, född 94
Theodor Nordenadler, född 91

Polisen lade ner åtalet för de valde att inte kontakta vittnen, kolla inskickade eller beslagtagna filmer och foton samt för att de helt sket i att göra en analys av filmerna för att sammanställa dem. Innan åtalet lades ner så hade inte 50%+ av filmmaterialet ens öppnats.

Får hoppas dom blir friade, enligt min mening borde dom som tillrättavisade syndikalistsvinet få medalj.
Citera
2015-02-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Nu har det första klistermärket från SMR dykt upp i min byggd, och ett riktigt fräscht sådant

(bortriven text) Riksdagen!
Nationell ungdom!
www.Patriot.nu

Detta är alltså inte SMR reklam för den parlamentariska grenen, utan
någonting från 2005 i bästa fall

Och nu min fråga!, river SMR ner SD propagandan som jag hade suttit
upp bredvid först!!! på det där elskåpet! där sloganen varnade för invandringens
kostnader

Är det svårt att sätta upp bredvid? eller är vi judelakejer man inte kan dela elskåp med
för ett kraftigare budskap?
Antagligen ingen medlem eller aktivist som sätter upp gammal propaganda utan någon sympatisör som hållit på propagandan i många år. Det finns mig veterligen inga centrala direktiv om vilken propaganda man bör riva ner eller lämna uppe, så det varierar nog från person till person hur man gör. Själv river jag inte ner SD-propaganda men det är ju lite gränsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Hur fan ska ni ha det med knarket i era led?
Du är varmt välkommen att rapportera alla aktiva medlemmar och aktivister som du kan bevisa nyttjar illegala droger här i tråden. Om du inte kommer på några är du varmt välkommen att vara tyst
Citat:
ROBERT EKLUND, 40
Så kallad nästeschef inom SMR. Dömdes i oktober förra året för att ta ofredat en man under en demonstration i Umeå i september 2013. Är tidigare dömd för bland annat vapenbrott, misshandel, narkotikabrott, stöld, grovt rattfylleri och olaga hot.
Det var flera år innan han gick med i organisationen och inget han hemlighållit. Han är dömd och har sonat sina brott. Motståndsrörelsen anser att de flesta förtjänar en andra chans om de bättrar sig, men faller någon som fått en andra chans in i gamla ovanor igen så åker personen ut. Det samtida fallet som rödingar gillar att tjata om är ju ett exempel på det, även om den personen aldrig blev mer än stödmedlem så bröt organisationen kontakten med honom efter att han blev dömd för narkotikabrott igen.

Relaterad läsning:
https://www.nordfront.se/expressen-kokar-soppa-pa-en-spik-2.smr
Citera
2015-02-09, 21:13
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Det är nästan lite gulligt när en fullvuxen människa svarar "Vi vill ta kommando över Norden"

http://www.expressen.se/nyheter/de-leder-den-svenska-nazistrorelsen-1/

Äckligt hur Expressen hänger ut personer med "fel" åsikter. Någon borde sätta den där David Baas på plats! För att vara lite konspiratorisk så känns det som om det är Researchgruppen som sålt artikeln till Expressen.
Citera
2015-02-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Får hoppas dom blir friade, enligt min mening borde dom som tillrättavisade syndikalistsvinet få medalj.

Är det du eller Mållgan som skriver nu? Mållgan kan ju enkel terminologi verkar det som.
Citera
2015-02-09, 23:15
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njorden
Är det du eller Mållgan som skriver nu? Mållgan kan ju enkel terminologi verkar det som.

Kanske det kanske
Citera
2015-02-10, 06:17
Medlem
Inglorius-bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Du är varmt välkommen att rapportera alla aktiva medlemmar och aktivister som du kan bevisa nyttjar illegala droger här i tråden. Om du inte kommer på några är du varmt välkommen att vara tyst

En av era medlemmar i Jönköping blev nyligen häktad för grovt dopingbrott.
Citera
2015-02-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inglorius-bastard
En av era medlemmar i Jönköping blev nyligen häktad för grovt dopingbrott.

Jag tror inte man klassar doping som narkotika. Uppenbarligen använder inte många doping i dagsläget med tanke på hur taniga de flesta är, men tidigare så användes det filtigt. Även av högt uppsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in