2015-02-09, 19:42
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Har egentligen bara väntat på en hatkampanj mot fb. Af börjar såklart bli oroliga över att fb växer och de måste agera. Alla åsikter som inte stämmer in med deras världsbild måste motarbetas...

Troligen skrämmer deras artikel några stackare som i fortsättningen håller tyst.

Visst är det så. Det finns många historiska paralleller att göra, och detta kommer bli ytterligare ett exempel på en döende som gräver sin egen grav.

Jag tar tillfället i akt att välkomna alla nya användare. Stanna gärna kvar i värmen så kommer ni märka att det inte är så farligt som det kan verka.
Citera
2015-02-09, 19:43
Medlem
Paijters avatar
TBB och olika konton är att föredra om man ska skriva om negerbollar som hos gammelmedia kan uppfattas nazistiskt och med risk för smitta. Den som nekar till anklagelser förlorar inget.

Ödets ironi att Aftonbladet, som gav sitt stöd till Hitler och som bara för fyra år sedan köpte sina nyhetsbilder av en nazist, letar efter sådana på Flashback.
Citera
2015-02-09, 19:43
Medlem
Bra reklam för flashback! Vad aftonbladet skriver om flashback är inget som påverkar flashback negativt. Oavsett om aftonbladet hyllar eller försöker misskteditera forumet och enskilda användare gör ingen skillnad. Aftonbladet har för längesen förlorat sin trovärdighet bland vanligt folk och deras maktställning är väldigt svag. Man kan i stort sett bara rycka på axlarna och fullkomligt skita i dem.
Citera
2015-02-09, 19:44
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Inget konstigt alls, En ensamstående kärring på nära 50-år adopterar en negerunge. Är inte det sjukt, tåls det inte spekulera i om det är en accessoar?
Den där inavelshistorien känns mycket relevant att ta upp. I ett friskt land med en frisk och fungerande press så hade dom t om skrivit om fallet.

jag tror inte att RG har databasen. däremot går det at lägga bra pussel med användare som har tusentals inlägg, och att de uthängda kanske kommenterade på Disqus med samma namn, och liknade klatigheter.

I Usa får det öppet skojas och drivas hur mycket som helst om Madonna, Angelina Jolie osv, osv, osv kärringars adoptioner men i Sverige... gud förbjude. En vakt har dunkat en 9-årig pojkes huvud i marken nyligen i Malmö och utrymmet detta får i samma tidning är inte ens nämnvärt i relation till läkarens.

Ni alla som försvarar Aftonbladet borde skämmas. Jag hatar er från djupet av mitt åsiktsfria, tyckande, analyserande och kritiska hjärta. Egenskaper ni saknar jävla döda fiskar som flyter med den här äckliga strömmen.

INAVEL ÄR FEL PÅ SÅ OTROLIGT MÅNGA PLAN! MORALISKA, ETISKA SOM MEDICINSKA! FLYTTA TILL MELLANÖSTERNS MEDELTIDS-SANDDYNER OM NI ANSER MOTSATSEN!
Senast redigerad av elgecy 2015-02-09 kl. 19:47.
Citera
2015-02-09, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Är det bara jag som hoppas på att det här bara eskalerar? Att det bara blir ännu råare och blodigare?

Herregud, det här är ju chansen att föra liv i Flashback igen. Som hjärt- och lungräddning.

Det är välförtjänt att Flashback får mediaexponering och nya medlemmar. Det är orättvist att SD verkar ha monopol på det.
Citera
2015-02-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Och nu ångrar han sig, självklart. Vågar man inte stå för det man skriver på flashback, är det nog bättre att låta bli att göra det.

Håller med.
Uppge ditt namn och adress nu tack! För du vågar väl stå för vad du skriver?
Citera
2015-02-09, 19:46
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Sluta tjata om yttrandefrihet, det är en relativ frihet som kan inskränkas genom lag. Den är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara absolut. Sluta tjata om det nu.

Ja, och vi är bara tillförsäkrade yttrandefrihet gentemot "det allmänna". Men jag tror du missar poängen då flashback ger oss en riktig yttrandefrihet som faktiskt betyder något. YGL är skitsamma i sammanhanget då den som du säger är kraftigt inskränkt, samt att den inte skyddar medborgarna mot att kedjas fast i medias offentliga skampålar. Riktig yttrandefrihet kan i nuläget bara garanteras om den innefattar total anonymitet.

Tänk vad man saknar tiderna då media stod på medborgarnas sida och granskade makten. Nu är det istället medborgarna som granskas av media. STASI hade varit helt överflödigt i Sverige.
Citera
2015-02-09, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
Synd att sånt här skit finns på Flahback. Jag använder Flahback för att hitta hjälp och diskutera fotboll. Men nu kommer sannerligen sånna här trådar bli allt vanligare när Aftonbladet uppmärksammar det.

Ditt inlägg är obegripligt men om du menar att du inte vill blandas ihop med rasister så finns det andra forum att diskutera fotboll på.
Citera
2015-02-09, 19:48
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Unvisit-länk för alla oss som inte vill stödja skräpmedia:
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Ja, vad ska man säga? Det är förfärligt att man inte ska få uttrycka sina åsikter anonymt utan att vänsterpöbeln ska förstöra ens liv.

Tror dock att läkaren i fråga inte har så mycket att oroa sig över, eftersom Aftonbladet uppenbarligen inte vågar publicera hans identitet. Hade de gjort det hade det väl förhoppningsvis blivit en cirkus på allvar när alla begriper att Aftonbladet och Researchgruppen är hat-organisationer mot oliktänkande.
Citera
2015-02-09, 19:48
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Håller med.
Uppge ditt namn och adress nu tack! För du vågar väl stå för vad du skriver?

Precis, bara för att en åsikt är ren betyder det inte att det är ofarligt att yttra den. Idag finns det alltid någon som stör sig och lätt kan falla över i hot. Det räcker ju att se hur judarna i Malmö behandlats. Om du går ut och offentligt säger något som en annan stör sig på, då kan du råka illa ut. Snacka om ärta!!!
Citera
2015-02-09, 19:49
Medlem
Alla som skriver på Flashback är inte hatare, inte heller mår de dåligt, men om någon skriver något som de inte kan stå för ute i verkligheten är det nog bra att låta bli såvida inte någon tar reda på vilka som ligger bakom researchgruppen och hänger ut dessa med namn och adress. Jag ser personligen gruppen som en ny STASI-grupp i Sverige och det kan framkalla både det ena och det andra. Om man vill klaga på den vettlösa flyktingpolitiken ska man våga göra det med sitt eget namn, det gör jag och rekommenderar ALLA att läsa Merit Wagers blogg där Migrationsverket anställda skrivit och berättat under nu snart åtta års tid. Och Merits blogg läses av samtlig media i hela Sverige så alla godhetsapostlarna i form av olika chefredaktörerna vet vad som pågått och pågår varje dag i hela Sverige. Allt de gör är att undanhålla sanningen för de som enbart håller sig till gammelmedia, men som alltid så kommer det en dag när sanningen plötsligt står där i all sin nakenhet. En annan krönikor som jag håller mycket högt är Julia Caesar, en svensk journalist som också skriver under synonym på en dansk sida som heter Snaphanen.dk och orsaken att Julia skriver under synonym är inte svår att förstå.
Citera
2015-02-09, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Ja, och vi är bara tillförsäkrade yttrandefrihet gentemot "det allmänna". Men jag tror du missar poängen då flashback ger oss en riktig yttrandefrihet som faktiskt betyder något. YGL är skitsamma i sammanhanget då den som du säger är kraftigt inskränkt, samt att den inte skyddar medborgarna mot att kedjas fast i medias offentliga skampålar. Riktig yttrandefrihet kan i nuläget bara garanteras om den innefattar total anonymitet.

Tänk vad man saknar tiderna då media stod på medborgarnas sida och granskade makten. Nu är det istället medborgarna som granskas av media. STASI hade varit helt överflödigt i Sverige.

Jag missar inte poängen, men Flashback kan inte tillförsäkra halva Sverige anonymitet om man inte tar till de försiktighetsåtgärderna som faktiskt krävs själv. Registrera inte ett konto med din riktiga mail är ett steg, det andra är att inte försöka outa sig själv.

Media har aldrig stått på medborgarnas sida, vem försöker du att lura? Det har alltid använts på ett eller annat sätt att skapa opinion eller styra vad folk ska tycka och tänka, ett medel för staten och dess intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in