2015-02-09, 17:41
Medlem
Det läkaren säger är ju sant. Det är just därför FB är så bra. Där kan man säga som det är utan att ta hänsyn till minoriteter.
Citera
2015-02-09, 17:41
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Kan ingen god människa avrätta hela research-gruppen?

Skulle du säga det i riktiga livet då skulle du väl anmälas för olaga hot. Det bästa skulle vara att riktiga lagar gällde även på internet.
Citera
2015-02-09, 17:42
Medlem
Begriper inte hur Aftonbladet och Expressen som måste bygga sin överlevnad på folklighet gör så här. Den lilla gnutta som fanns kvar hos en del försvinner nu. Min uppfattning är att svensken generellt avskyr den mediala diktaturen. Är de så jävla desperata?
Citera
2015-02-09, 17:42
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Hur många fler tror ni RG har på kroken? Ett tiotal till fb:are? Lär ju vara rena guldgruvan om man har kört AP/FT:s databas mot FB:s. Kanske finns det till och med kändisar som gjort bort sig.

Jag har för mig att dom pratat om tusentals.

Men att alla inte skulle hängas ut och att en tidning med ansvarig utgivare skulle få göra ett journalistiskt beslut om det var i allmänhetens intresse till uthängningen. Typ politker, personer som är anställda av staten/kommun och eller högt uppsatta företagare och läkare.. Personer med förtroende uppdrag..
Citera
2015-02-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Skulle du säga det i riktiga livet då skulle du väl anmälas för olaga hot. Det bästa skulle vara att riktiga lagar gällde även på internet.

Om vi hade haft vettiga lagar så ja. Problemet är att vi enligt lag knappt har någon yttrandefrihet på nätet. Just därför måste man få tala fritt på nätet.
Citera
2015-02-09, 17:43
Medlem
Självklart måste Flashback smutskastas. Flashback sprider allt för många obekväma sanningar.

När Expressen tog upp Marcus självmord hade man iaf journalistisk stake att publicera den andra sidan av saken, att det fanns de som försökte stoppa honom och t.om. larmade SOS.
http://www.expressen.se/nyheter/marcus-21-sande-sitt-sjalvmord-pa-natet/

Att Aftonbladet inte gör det nu är knappast oväntat.
Citera
2015-02-09, 17:45
Medlem
Clownsanitys avatar
Läkaren skötte intervjun snyggt. Självklart behöver inte det man skriver på Flashback spegla hurdan man är som person i verkliga livet. Tonläget blir ofta hårdare i diskussioner på grund av anonymiteten, det är så det fungerar.

Aftonbladet har uppenbarligen någonting emot Flashback just nu, kan det vara så att de ger igen för det ökande antalet unvis.it-länkar som postats på forumet?
Citera
2015-02-09, 17:45
Medlem
pyttefnaxs avatar
Aftonbladet och dess extremistiska vänsteranhängare har aldrig varit kända för rent spel, minst sagt. Vad är det som säger att dom inte skulle kunna regga användare som är extrema och därefter "avslöja" denna i exklusiva intervjuer?
Citera
2015-02-09, 17:46
Medlem
Jan Helin har på sitt fina, pedagogiska sätt försökt skriva ihop en misslyckad artikel om varför hatet ska granskas på flashback. Komiskt med tanke på att tidningar som hans aftonbladet får svenskar att begå självmord pga deras hets. Rista blodörn på Jan Helin hade vackert en vacker syn.

Det luktar hämnd långa vägar eftersom Jan Helin och aftonbladet har blivit flerfaldigt nominerad i mindre trevliga ämnen på på flashback.
Citera
2015-02-09, 17:46
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater

Nej, det motverkar kreativitet vilket leder till en mindre utvecklat samhälle, eftersom det innebär censur. Finns många studier som visar att även det är en av konsekvenserna med censur.

Detta är text i ett hav av information, en ny uppfinning.
Detta kan vara "abstrakt konst" eller vad som helst. Du kan inte säga till mig vad jag ska skriva eller ej. Om du gör en regeländring råder total censur.

Många Muslimer känner sig ju värre förolämpade när någon ritar profeten än om någon skulle dödshota deras mamma, så vi borde förbjuda hån samt teckningar av profeten på internet också, eller?
Det kan ju trots allt användas som en form av påhopp.
Citera
2015-02-09, 17:47
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Storm i ett vattenglas. Det är samma situation som IRL. Jiddrar jag nåt skit på krogen eller lackar ur mot chefen så får jag räkna med konsekvenser.

Skriver man att man skaffar en negerunge som chic assessoir så får man väl stå för det. Det är lätt att vräka ur sig anonyma idiotier, men du kan inte skylla på att du hade en kris eller var full när du skrev det. IRL kan du i varje fall säga förlåt om du sa nåt kränkande i affekt.

Som vanligt är det alltid tillåtet att säga vad man tycker, även anonymt. Men då får du också vara beredd att hitta ett nytt jobb, eller i värsta fall skaffa ett rejält rep.

Men de flesta användare som skriver på I&I gör ju det i ett visst mönster först provocerande och hånande för att just väcka känslor och få säga tabu saker, sen efter en tid brukar de flesta debattera mer sakligt faktiskt så upplever jag det,

Förstår inte en fixering vid det skrivna året, av någon säger 2012 tex är ju inte samma sak som han skulle skriva 2015 tex pgr av att man fått det ur systemet (tabu grejen) och personlig mognad, för mig personligen har FB varit mkt bra för min egen mognad saker som jag skrev förr är inte det jag tycker nuförtiden och har inte behov av att bräka ur mig nuförtiden.

Men att en läkare hånar patienter osv är ju inte ok, vet inte vem den användaren är men jag har ju altid tolkat att alla som skriver här på FB som säger att de är läkare, poliser osv inte är det utan bara skriver det för att öka på sin trovärdighet. Men men där ser man en äkta läkare på FB.
Citera
2015-02-09, 17:48
Medlem
teflonpannan69s avatar
Lol, undrar när jag blir uthängd. Av mina c.a. 8000 inlägg (medräknat de i laidback) så hittar man säkert flera tveksamma ur ett PK-perspektiv. Att belysa de positiva och konstruktiva inläggen jag skrivit finns väl inte på kartan.

Kan tänka mig rubrikerna.

"Sitter i COOP-kassan på dagtid, skriver neger på Flashback om nätterna

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in