2015-02-09, 17:37
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Brukar inte gå in i den politiska debatten här.
Har väldigt svårt för just det här hatet som finns här men.
Je Suis Flashback
Det är oxå roligt att det inte går att kommentera i AB vad dom skriver.
Mer frihet till folket.
Yes.

Je suis Flashbackare!

Var en ska ha rätt till sin anonymitet och med det frihet.
Citera
2015-02-09, 17:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Om mod får ändra i brödtexten skulle jag gärna vilja ha med diskussionsunderlaget som flera bidragit med, dvs de metoder som används för att få fram denna information. Hur är det lagligt?

Men det är ju ingen som vet.
Det finns en länk i denna tråd till en lång debatt angående RG hot om att läcka en databas som dom påstår sig ha tillträde till.

1: Någon har läkt datorbasen till RG (Kan stämma men inte troligt)
2: Någon har hackat in sig på flashback och stulit informationen (Inte troligt alls, mods och admin har dementerat detta)
3: RG har grävt för att få reda på identiteten på personer. (Någon lägger upp en bild på flashback med exif data kvar, någon anväder samma skrivfel om och om igen även utanför flashback, någon har samma avatar på andra forum med exif data i ?)

Mitt råd till framtida uthängningar.

1: Neka och be om bevis
2: Om de kan bevisa att det är du, gör en pudel.
Citera
2015-02-09, 17:39
Medlem
El Capitanos avatar
Förbannade kräk till journalister som inte kan respektera vanligt folks privatliv. Stasitidningarna är fan det värsta och mest obehagliga vi har i det här landet.
Citera
Medlem
9797s avatar
Måste vara ordentlig nyhetstorka. Men men... Svensk media med AB i spetsen tror verkligen att det fortfarande är som på 60-talet då sossarna konstant hade runt 50% och folk i allmänhet svalde allt som politikerna och media sa med hull och hår utan tillstymmelse till kritiskt tänkande.

Men fortsätt bara, folket har ju vaknat sedan länge och om 10 år är AB & Co. bara en sorglig parantes i svensk nutidshistoria.
Citera
Bannlyst
Jag ser inget fel i att läkaren får ha vilka åsikter han vill. Det verkliga felet är ju tvärtom att samhället är så sjukt att han inte ska få säga detta under sitt riktiga namn utan risk för konsekvenser. Om hans patienter vet jag förstås inget, men t.ex. att islam är en sjuk skitreligion är ju bara den glasklara sanningen.
Citera
Medlem
Hur många fler tror ni RG har på kroken? Ett tiotal till fb:are? Lär ju vara rena guldgruvan om man har kört AP/FT:s databas mot FB:s. Kanske finns det till och med kändisar som gjort bort sig.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Dessa personer är ett gäng hycklare utan dess like. Skulle vi ta och spela upp deras grövsta tankar för allmänheten på film är det mer största sannolikhet att dessa uttalanden bleknar i jämförelse.

Vilken skitnödig nyhet. Ingen bryr sig.

Då kommer ju frågan varför ingen gör det.
Det finns ju annan media som "högern" anser vara mer ansvariga i sina artiklar.
Dessa borde ju kunna gräva fram smuts på anti-rasisterna--
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clude
Jag förstår inte. Varför ska vi tillämpa olika straff beroende på vilket kommunikationsmedel som används?

Ditt argument håller inte.

Om jag förtalar dig begår jag ett brott. Det ska inte spela någon roll om jag gör det via TV eller internet. Kommunikationskanalen ska inte avgöra straffet.

Lyssna ÄNNU EN GÅNG.
Kanske inte ska "avgöra straffet", men om du ska hitta en person som är anonym på internet, så måste du göra detta genom vissa tekniska åtgärder. Dessa åtgärder är de samma som skulle föra med andra typer av censur, och vi skulle inte längre ha anonymitet på internet.
Mitt argument håller väldigt väl, men du förstår helt enkelt inte.
Citera
2015-02-09, 17:40
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Undrar vad fan Flashback håller på med när man inte kan hålla sina användare anonyma.

Vad menar du? Att användarens uttalanden har kommit till allmänheten att beskåda har inget med forumet i sig att göra.
Citera
2015-02-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Undrar vad fan Flashback håller på med när man inte kan hålla sina användare anonyma.

Det är en gammal databas dom fått tag på. Stod någon förklaring mot detta, som läckte ut redan i oktober, som jag nu inte hittar
Citera
2015-02-09, 17:41
Medlem
De kommer säkert att läcka hans identitet ändå.
Citera
2015-02-09, 17:41
Medlem
Kaospojkens avatar
Antar att ni spån som inte ser några problem med detta även tycker det är helt förkastligt att rita profeten Mohammed?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in