2014-07-15, 13:45
Medlem
Köpte mig en Absolut Torr / AT på Apoteket igår.
Tvättade av armhålorna noga och torkade, samt lufttorkade som en idiot innan. Duttade sedan på ganska rikligt så att det iaf så blött ut under armhålorna...

Det började klia rätt mycket. Ganska onajs men slutade efter ungefär 2 timmar och jag kunde somna. Dagen efter/morgonen efter dutten tvättade jag av mig och drog på mig en grå t-shirt, något jag aldrig skulle kunnat ha på mig annars.

OCH FAN DET FUNKAR!!! Stog i köket och laga mat och lökade sönder, kollade under armarna - där det egentligen borde varit stora CD-skivor, men där var ingenting!! Är fan helt torr! Gråa tishor kan jag ha igen JAAAAA <3 <3

Helt klart värt att inte kunna sova så många timmar som behövs för att slippa löka.

Mvh
Citera
2014-07-20, 12:39
Medlem
Är det bara jag som drabbats av problem med AT som har passerat bäst-före? Har inte använt det på ett tag, men nu härom natten så var det dags. Utförde min vanliga procedur som brukar vara smärtfri, men hade svårare än vanligt att somna, och på morgonen brände det i armhålorna på ett sätt som det inte brukar göra. Någon med samma erfarenheter?

Citat:
Ursprungligen postat av tobFine
Köpte mig en Absolut Torr / AT på Apoteket igår.
Tvättade av armhålorna noga och torkade, samt lufttorkade som en idiot innan. Duttade sedan på ganska rikligt så att det iaf så blött ut under armhålorna...

Det började klia rätt mycket. Ganska onajs men slutade efter ungefär 2 timmar och jag kunde somna. Dagen efter/morgonen efter dutten tvättade jag av mig och drog på mig en grå t-shirt, något jag aldrig skulle kunnat ha på mig annars.

OCH FAN DET FUNKAR!!! Stog i köket och laga mat och lökade sönder, kollade under armarna - där det egentligen borde varit stora CD-skivor, men där var ingenting!! Är fan helt torr! Gråa tishor kan jag ha igen JAAAAA <3 <3

Helt klart värt att inte kunna sova så många timmar som behövs för att slippa löka.

Mvh

Kan tipsa om att sova med öppet fönster och nästan frysa när man ska sova för att på så sätt se till att man svettas minimalt under tiden det verkar. Nu på sommaren brukar jag ha en fläkt riktad mot mig när jag ska somna. Just den här gången gick det inte så bra (se ovan), men det brukar funka för mig.
Senast redigerad av ObotligtFrisk 2014-07-20 kl. 12:44.
Citera
2014-07-20, 12:41
Bannlyst
Är det bara för mig det svider som kanoners?
Citera
2014-08-31, 20:26
Medlem
puckots avatar
Jag har använt Absolut torr till och från, och tycker att det har fungerat bra, och kompletterar med en deo under veckorna. Men en sak som jag inte riktigt har kunnat komma till bukt med är min pannsvett, har ni något förslag på hur man man lindra eller motverka pann/ansiktssvett? Kan jag använda Absolut torr även i ansiktet/pannan?

Jag har läst på en del ställen att vissa tydligen använder det i ansiktet också och det står på Absolut torrs hemsida att man kan använda det även i ansiktet. Men frågan är hur pass bra det är för huden i längden, är det inte risk att det kan irritera huden eftersom man trots allt är lite känsligare där? Jag har nämligen haft vissa problem med huden just i ansiktet och har blivit mer restriktiv med vad jag väljer att smörja in i ansiktet, för att inte irritera huden ännu mera och för att låta det läka. Helst ska det vara så naturliga produkter som möjligt med så lite dåliga ämnen och kemikalier som möjligt som eventuellt kan vara skadligt för huden.

Och jag har för mig att Absolut torr ska innehålla bland annat alkohol och det ska väl inte vara speciellt nyttigt för huden egentligen, så jag har tvekat lite inför att börja använda det även i ansiktet? Om ni inte rekommenderar AT i ansiktet, så är jag tacksam om ni gärna kommer med förslag på andra produkter/metoder som kan vara bra för ansiktet. I värsta fall får jag väl lära mig att leva med det helt enkelt.
Senast redigerad av puckot 2014-08-31 kl. 20:31.
Citera
2014-08-31, 21:01
Medlem
TheBITs avatar
När jag var ung använde jag det här en period.

Minns dumskallemisstaget jag gjorde första gången;

Tvättade mig under armarna, torkade, drog på det. Gick sedan och spelade datorspel istället för att lägga mig direkt. Tyckte att det blev obehagligt och gick för att tvätta bort det igen (idiotiskt).
Drog alltså vatten under armarna som en tok.

Ändrade mig innan sängdags och drog på en ny laddning igen innan jag sov.

Kan säga att jag hade en ganska brutal smärta i bägge armhålorna i ungefär en vecka efter det, kändes ungefär som kemiska brännskador. Men svettades gjorde jag fan inte.

Efter det bestämde jag mig för att det nog inte ska komma i kontakt med vatten av en anledning...
Citera
2014-09-01, 00:44
Medlem
Måste man vara rakad i armhålorna för att använda det? Eller går det bra att bara ansa lite hår? Ska testa inom kort för första gången med det och hoppas lösa problem..
Citera
2014-09-01, 10:04
Medlem
kenta1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzam
Måste man vara rakad i armhålorna för att använda det? Eller går det bra att bara ansa lite hår? Ska testa inom kort för första gången med det och hoppas lösa problem..

Så lite hår som möjligt är mitt personliga råd, då fäster det betydligt bättre. Om du rakar dig bör du dock vänta någon/några dagar innan du applicerar det.
Citera
2014-09-07, 11:43
Medlem
Tog det för första gången i fredagskväll innan jag la mig. Inget svidande whatsoever, la mig i "blowjob" stance i sängen och sov, tvättade mig på morgonen.

Vad jag tycker om resultatet så har det hjälp väldigt mycket, dock så är det fortfarande att jag svettades väldigt lite, kan det vara så att jag missade att dutta någonstans antagligen?
Citera
2015-02-03, 10:45
Medlem
chronomasters avatar
Nån som har problem med tiden? Tidigare kunde jag köra på det och somna, numera så svider det alltid av helvette oavsett hur torr jag är under armarna så det funkar inte längre.
Citera
2015-02-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag har använt Absolut torr till och från, och tycker att det har fungerat bra, och kompletterar med en deo under veckorna. Men en sak som jag inte riktigt har kunnat komma till bukt med är min pannsvett, har ni något förslag på hur man man lindra eller motverka pann/ansiktssvett? Kan jag använda Absolut torr även i ansiktet/pannan?

Jag har läst på en del ställen att vissa tydligen använder det i ansiktet också och det står på Absolut torrs hemsida att man kan använda det även i ansiktet. Men frågan är hur pass bra det är för huden i längden, är det inte risk att det kan irritera huden eftersom man trots allt är lite känsligare där? Jag har nämligen haft vissa problem med huden just i ansiktet och har blivit mer restriktiv med vad jag väljer att smörja in i ansiktet, för att inte irritera huden ännu mera och för att låta det läka. Helst ska det vara så naturliga produkter som möjligt med så lite dåliga ämnen och kemikalier som möjligt som eventuellt kan vara skadligt för huden.

Och jag har för mig att Absolut torr ska innehålla bland annat alkohol och det ska väl inte vara speciellt nyttigt för huden egentligen, så jag har tvekat lite inför att börja använda det även i ansiktet? Om ni inte rekommenderar AT i ansiktet, så är jag tacksam om ni gärna kommer med förslag på andra produkter/metoder som kan vara bra för ansiktet. I värsta fall får jag väl lära mig att leva med det helt enkelt.

Jag skulle nog rekomendera Stop 24 Creme i det fallet. Den är visserligen inte lika effektiv, men den kliar inte ett dugg, den klarar dusch och den innehåller ingen alkohol. Dessutom är det lätt att applicera.
Citera
2015-02-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Nån som har problem med tiden? Tidigare kunde jag köra på det och somna, numera så svider det alltid av helvette oavsett hur torr jag är under armarna så det funkar inte längre.

Jag råkade ut för samma sak. Du kanske har känslig hud. Testa att låt bli under en vecka och använd en vanlig deodorant. Man kan också testa att använda lite hudkräm på kvällen och tvätta bort dagen efter. Annars finns stop 24 creme, spray och roll-on som är svagare, men de kliar inte ett dugg och du kan använda det om du har känslig hud. Sen kan du använda Absolut Torr vid mer krävande situationer när stop 24 är otillräcklig
Citera
2015-02-09, 17:14
Medlem
Mojoyoyos avatar
Kan en hårdhudad man använda det här utan att avlida om han rakade sig på kvällen igår? Lär väl vara ganska ungefär 24 timmar sedan när jag väl applicerar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in