2015-02-09, 16:35
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Om nu denna användare skrivit över 1000 inlägg så finns säkert risken att denne lämnat ut alldeles för mycket personlig information om sig själv, som efter en lusläsning av Researchgruppen röjde användarens identitet.

Det ovegåvade är väl ändå det som skrivs.. Speciellt om han nu inte tyckte så egentligen.

Flasbackanvändares definition av yttrandefrihet är ju lite udda minst sagt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
De har alltså lyckats avslöja EN hatare.. Det var många "hatare" det...
Du tror inte det kommer fler artiklar?
Citera
Medlem
Förmodligen har RG suttit och lusläst användares inlägg för att skapa en profil över användaren och hoppats på att denne avslöjat för mycket personlig information. Samtidigt är det också troligt att RG fått tag på hans mail och kunnat koppla därifrån, antingen endera alternativen eller en kombination av båda. Han skrev förkastliga saker, rent korkade faktiskt, men när anonymiteten blir hotad och Mellin vill stänga ner ett fritt diskussionsforum, ja, då är vi alla illa ute.
Citera
2015-02-09, 16:36
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Min spontana tanke var; Nu jäklar är media desperata! Min andra tanke var; Självklart tar man upp det klassiska negertalesättet

Undrar dock om man inte börjat snaska på en godisbit som kanske sätter sig på tvären i strupen nu. Låt skiten gå under, ingen vettig människa lär sakna slaskmedia ändå
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Okej nu börjar researchguppens flashback-läcka att stämplas ut i aftonbladet.
Hoppas alla med jobbiga åsikter och ett normalt liv har skyddat sig när de skapade konto hos flashback.

Ta detta som en tumregel.

Vänsterextremister (högerextremister kommer alltid vilja få tag på er identitet online)
Högerextremister (vänsterextremister och anti-rasister kommer alltid vilja ha tag på identitet online)
Pedofiler (alla vill ha tag på era identiter)
Knarkare (Polisen och rättsväsendet vill allrid ha tag på er identiet)
Kriminella (Polisen och andra kriminella vill alltid ha tag på er identiet)

Alla motpoler till er egna ideologi vill hänga ut er och skämma ut er.
Rätt eller fel ? Det är den bistra sanningen med anonymitet, det finns alltid någon som vill doxxa dig för att stå till svars för vad du anonymt skriver.

offentliga personer, statligt anställda personer och höga chefer som använt flashback för att "hata" och "hota" bör skriva ner sina pudlingar redan nu
Citera
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAjTiNGfb
De använder sig av olagliga medel än en gång. Varför får Aftonbladet och Researchgruppen finnas kvar när de sysslar med olagligheter?

Jag tror förvisso att näthat även det finns med i brottsbalken men i övrigt håller jag med dig:

Brottsbalk 1962:700

8 § Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller i ett elektroniskt kommunikationsnät, döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år. Lag (2012:280).

9 § Den som, utan att fall är för handen som i 8 § sägs, olovligen bryter brev eller telegram eller eljest bereder sig tillgång till något som förvaras förseglat eller under lås eller eljest tillslutet, dömes för intrång i förvar till böter eller fängelse i högst två år.

9 a § Den som i annat fall än som sägs i 8 § olovligen medelst tekniskt hjälpmedel för återgivning av ljud i hemlighet avlyssnar eller upptager tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst, vartill allmänheten icke äger tillträde och som han själv icke deltager i eller som han obehörigen berett sig tillträde till, dömes för olovlig avlyssning till böter eller fängelse i högst två år. Lag (1975:239).

9 b § Den som anbringar tekniskt hjälpmedel med uppsåt att bryta telehemlighet på sätt som anges i 8 § eller att utföra brott som anges i 6 a eller 9 a §, döms för förberedelse till sådant brott till böter eller fängelse i högst två år, om han eller hon inte gjort sig skyldig till fullbordat brott. Lag (2013:366).

9 c § Den som olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatiserad behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in en sådan uppgift döms för dataintrång till böter eller fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som olovligen genom någon annan liknande åtgärd allvarligt stör eller hindrar användningen av en sådan uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han hade ju dessutom använt sin "personliga mail" vid registreringen på FB samt på andra sidor. Inte särskilt begåvat.

Nä men begår inte Aftonbladet ett brott när de publicerar detta som de kommit över med olagliga medel? Vart inte Flashback hackat och det var så mailen kom ut?
Citera
2015-02-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag gillar inte utvecklingen, men måste fråga; vad är det för olagligheter de har gjort sig skyldiga till i det här fallet?

om jag nu förstår rätt och enligt tanten på AB så har han inte brutit mot någon lag då FB inte har någon ansvarig utgivare...
Citera
2015-02-09, 16:37
Medlem
En läkare som avreagerat sig lite på nätet. Och? Med den måttstocken så är ju 99% av mänskligheten "hatare". Den läkare/psykolog som aldrig diskuterar sitt jobb finns knappast, och vore isåfall en tickande bomb. Så länge de inte röjt en patient så skiter jag i vem han är, om han är min läkare etc.

Killen som leder dessa "avslöjanden" verkar däremot ha våldsdomar.
Citera
2015-02-09, 16:38
Medlem
Zirens avatar
Nog är det intressant hur en läkare kan ha sådanna hemska värderingar om andra människor. Det är skrämmande. Är det dock en framsido nyhet? - knappast....

Ännu mer skrämmande är det samtidigt att AB samarbetar med extremister precis som Expressen.

Jag tror inte detta är den första "artikeln" som kommer att komma den närmaste tiden.
Citera
Medlem
Dimaks avatar
Research gruppen är ju kriminell verksamhet ju? Då kommer SD porta dem från valet 18.
Jävla typer de där PK median !
Citera
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
om jag nu förstår rätt och enligt tanten på AB så har han inte brutit mot någon lag då FB inte har någon ansvarig utgivare...

Ansvarig utgivare är väl Jan Axelsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in