2015-02-09, 15:53
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Nja, varför skulle de då "tjafsa" med varandra innan skotten?
Kan vara så att vissa människor behöver tjafsa för att trigga i gång ilska för att kunna skjuta.
Hur vet man att det var tjafs?
Citera
2015-02-09, 16:06
Medlem
Bandida.locas avatar
Även idag är det massor av "familj" till de skjutna som uppehåller sig i entrén till sjukhuset. Suck.
Citera
2015-02-09, 16:07
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Även idag är det massor av "familj" till de skjutna som uppehåller sig i entrén till sjukhuset. Suck.
Hade inte dina vänner och familj kommit om du blev skjuten?
Citera
2015-02-09, 16:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Det står väldigt mycket här i tråden om det ena brottsoffret, libanesen Oliver. Däremot mycket mindre om den andre, somaliern Kemal Kayser.

Det är vissa här som säger att Oliver "bara" är en "småbrottsling", men det verkar ju inte stämma när det gäller Kemal. Här har vi en ung man som dömts 2012 för inbrott och stöld av gods till ett värde av 150.000 kronor på maskinuthyrningsföretaget Ramirent i Göteborg.

Finns det något mer att säga om somaliern? Kan det vara så att det var han som var det tilltänkta offret, under det att Olivers grönsaksmutation närmast är att betrakta som kollateralskada?

Fokus har ju hittills legat vid att Oliver skulle ha skjutits eftersom dennes bror varit med om att ge en Hells Angels-typ lite stryk för flera år sedan... det där resonemanget är inte så lite långsökt och förmodligen en återvändsgränd, enligt min mening.
Citera
2015-02-09, 16:12
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kalla det för vad det är.
Han är i så fall mer lojal mot gatans lag och gängens regelverk än mot samhällets regler.
Genom att inte vara polisen behjälplig vid grova brott innebär det samtidigt att man legitimerar och är en del av denna våldskultur och föredrar den personliga hämnden framför lagföring.

Dra ur sladden med andra ord...
Han kommer inte inlemma sig i samhället.
Förstår att anhöriga och närstående tycker annorlunda men för mig , som en random medborgare av samhället, som efter bästa förmåga försöker integrera med samhället (trots min beskärda del av motgångar och vedermödor ) och efterleva gemensamma regler, så är ju utgångspunkten given. Ställer man sig utanför så skall man vara utanför tills man själv tar första steget att komma in igen.

Mycket snack om en enda person här! Var det inte två som blev skjutna?
Vad vet tråden om den andra killen?
Vem är det? Var bor han, Vad har han gjort för att förtjäna detta?
Alla talar nämligen om att Oliver bara befann sig i bilen och i detta sammanhang, som vore det en slump och misstag
Då torde ju fokus ligga på den andre, i minst lika hög utsträckning, kan jag tycka...

För övrigt inte så svårt att få stopp på en bil. Bara trycka på knappen vid övergångsstället så slår det om...Märkligt att inte tidningarna lyckats reda ut om tjafset som föregick skjutningen, var med en person som befann sig där "till fots", eller om en annan bil eventuellt gled upp på insidan, rutor vevades ner och någon klev ur. och sköt...?

Vilken lagföring?

Det svenska menlösa och korrupta rättsväsendet är anledningen till att folk tar lagen i egna händer, svag stat som inte har förmågan eller viljan att döma ut korrekta straff som motsvarar brottet bäddar för hederskultur och folk med stake som tar lagen i egna händer.

För att inte nämna Sveriges mest korrupta stad Röteborg med landets mest korrupta poliser

En vanlig medborgare har inget att vänta varken från ett sådan så kallat rättsväsende med domare och nämndemän som sitter och sover under pågående rättegång där åtalade riskerar upp till livstids fängelse eller korrupta sossenutar med kåranda från medeltiden.

Domar och beslut från Gbg tingsrätt som kan jämföras med Vitryssland och Nordkorea finns det så många av att det skulle fylla hela tråden.

Så du kan köra upp ditt korrupta rättssystem och sossesnutar upp i röven där de hör hemma.
Citera
2015-02-09, 16:17
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Hoppas Polisen är där och registrerar vem som är där.
Citera
2015-02-09, 16:19
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
Hoppas Polisen är där och registrerar vem som är där.
Varför ska polisen regga vilka som är där? Om du tänker på GM så lär han inte vara där.
Citera
2015-02-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Inte ett helt omöjligt scenario. Finns lite andra teorier också. Jag tror inte dom rödvita vågar hämnas såhär utan att det e godkänt. Tror varken ha eller naser ligger bakom.

Nej är det pga misshandeln så lär det vara uppgjort för länge sen, men Jere försvann väl efter den rent kronologiskt så det kan vara så.

Om jag hajjat vissa kommentarer tidigare i tråden rätt så var vietnameserna som torska med odlingar grossister till 'majorna mobsters' och när dom då försvann har det blivit tjafs om vem/hur leveranserna ska ersättas.

En annan grej skulle ju vara om dom misshandlade på Vasastan blivit snea på klubbens flathet och bytt lag.

Skjutna vietnameser, hattar eller vad det nu blir lär väl ge svar på den frågan...
Citera
2015-02-09, 16:52
Medlem
Citat:

Har de inga jobb?
Jag skulle inte ha tid att hänga där 24/7
Citera
2015-02-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
Har de inga jobb?
Jag skulle inte ha tid att hänga där 24/7
då tar jag för givet att du inte har några nära vänner eller familjemedlemmar som har legat på dödsbäden
Citera
2015-02-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
då tar jag för givet att du inte har några nära vänner eller familjemedlemmar som har legat på dödsbäden

DET ska du inte göra
De blir inte bättre av det hänger folk utanför 24/7
Hört talas om besökstider?
Brukar gälla för bekanta o vänner.
Nära anhöriga brukar få mer tid om det inte inkräktar på vårdbehandlingen
Citera
2015-02-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags

Inte står man i sådana fall och hänger utanför en entre 24/7 och ställer till med oreda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in