2015-02-08, 19:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Korrekt. Man lämnar inte platsen för att rapportera. Någon som har uppgift ang avståndet mellan skorna?

Det verkar bara ha varit en enda polis som tog sig en titt i skogsdungen på kvällen (polisen som familjen pratade med, när de anmälde försvinnandet. Han sade att han skulle ta en sväng med hunden, som han hade med sig). På morgonen efter verkar det däremot ha varit större pådrag med flera poliser och hundar som sökte. Det ska ha varit då den andra skon hittades. Jag vet inte hur de agerade, om de bestämde sig för att fortsätta sökandet följande morgon, men det verkar ju så.

Jag vet inte om det har kommit fram hur långt det var mellan skorna. Det har beskrivits som att de var "inkastade" en bit från skogsstigen, en till vänster och en till höger.
Citera
2015-02-09, 00:07
Medlem
Prinzezzans avatar
#4705, inlägg från MickeR:

"När det gäller sandalerna, vill jag minnas att de låg på varsin sida av stigen c:a 3-6m bort.

[---]

Vad jag vet så var sandalerna inte gömda, utan låg "slängda öppet" "
Citera
2015-02-09, 06:24
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
#4705, inlägg från MickeR:

"När det gäller sandalerna, vill jag minnas att de låg på varsin sida av stigen c:a 3-6m bort.

[---]

Vad jag vet så var sandalerna inte gömda, utan låg "slängda öppet" "

Pelle Jenven uttalade sig om sandalerna " att han begick det stora misstaget att slänga skorna " vad menar han med det för efter 23 år så är det fortfarande inget misstag.
Citera
2015-02-09, 15:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Pelle Jenven uttalade sig om sandalerna " att han begick det stora misstaget att slänga skorna " vad menar han med det för efter 23 år så är det fortfarande inget misstag.

Jag fattar inte det riktigt heller. Han borde väl mena att gm gjorde ett misstag, då han lät skorna (med sitt ev. DNA på) finnas kvar? Men så länge det inte kan (?) kollas, så kan nog gm känna sig hyfsat säker. Än så länge, i alla fall. Riktigt säker ska gm dock aldrig känna sig...

Den dagen det går att kolla, den dagen kan man - förhoppningsvis - säga att gm gjorde ett misstag.
Citera
2015-02-10, 10:33
Bannlyst
Jag såg att en viss engelsman sets som lite misstänkt av er skribenter, vet ni att han är känd kvinnomisshandlare.
Merja som han var tillsammans med blev svårt misshandlad dagligdags.
Likaså hans tidigare förhållande vittnar om sinnes lös misshandel.
Citera
2015-02-10, 16:42
Medlem
Citat:
Det du skriver, är det jag hört. Ingen som skulle göra någon något illa.

Jag ska kolla upp datum och tidning. Jag återkommer.

Har RE danskt påbrå och bodde han i Gullspång vid den tiden?
Citera
2015-02-10, 17:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Har RE danskt påbrå och bodde han i Gullspång vid den tiden?

Jag har ingen aning om RE har danskt påbrå; hans för- och efternamn klingar dock helsvenska. Jag vet inte var han bodde den aktuella tiden. Har aldrig hört något annat än Mariestad nämnas.
Citera
2015-02-10, 17:43
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viltkrydda
Jag såg att en viss engelsman sets som lite misstänkt av er skribenter, vet ni att han är känd kvinnomisshandlare.
Merja som han var tillsammans med blev svårt misshandlad dagligdags.
Likaså hans tidigare förhållande vittnar om sinnes lös misshandel.

Kan svära på att det står nånting om det längre bak i tråden någonstans. Stämmer det att han verkligen var sån så undrar man ju vad han gjorde direkt efter den aktuella natten, samt hur hans uppträdande varit närmsta tiden efteråt? Typ nervöst beteende eller liknande? Sjukskriven från jobb m.m.
Citera
2015-02-10, 20:23
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kan svära på att det står nånting om det längre bak i tråden någonstans. Stämmer det att han verkligen var sån så undrar man ju vad han gjorde direkt efter den aktuella natten, samt hur hans uppträdande varit närmsta tiden efteråt? Typ nervöst beteende eller liknande? Sjukskriven från jobb m.m.

Efter 8949 inlägg så har vi väl inte kommit så närmare en lösning.Det har gödslats med namn men ingen direkt utpekad gm så flåsandet fortsätter tyvärr säkert i många år och den enda förhoppningen för en lösning är om någon erkänner på dödsbädden.
Citera
2015-02-13, 16:44
Medlem
Att föremålen som återfanns skulle vara manipulerade i placeringen, blir inte långsökt.....
Förutom den första upphittade skon, som i den tänkbara brådskande panik situation blev kvar. Då den hittades av hundföraren, spreds senare övrigt utvalda föremål ut i närheten vid lämpligt ställe. Blev
ändrade planer fö förövarna.

Behöver inte vara ett överfall. Dumt ställe....stor risk för upptäckt. En konflikt som spårar ur på tryggt hemmaplan, med tanke på närhet till boplatsen.
Citera
2015-02-13, 18:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Att föremålen som återfanns skulle vara manipulerade i placeringen, blir inte långsökt.....
Förutom den första upphittade skon, som i den tänkbara brådskande panik situation blev kvar. Då den hittades av hundföraren, spreds senare övrigt utvalda föremål ut i närheten vid lämpligt ställe. Blev
ändrade planer fö förövarna.

Behöver inte vara ett överfall. Dumt ställe....stor risk för upptäckt. En konflikt som spårar ur på tryggt hemmaplan, med tanke på närhet till boplatsen.

Om den ena skon i den panikartade situationen blev kvar, varför skulle gm vilja gå tillbaka senare och lämna den andra skon + ringarna? Det om något skulle väl vara riskfullt... Då kunde han/de lika gärna ha kunnat göra sig med av med sko och ringar på annat ställe, och där de aldrig skulle hittas.

Detta "lämpliga tillfälle" borde då också ha varit mellan det att den första skon hittades på söndagskvällen och på måndag morgon/förmiddag, då man fann den andra. (Om man nu inte varit dit på dagen, söndag.) Och hur visste gm att det inte skulle finnas någon (polis? annan letande?) i skogsdungen under denna korta tid?
Citera
2015-02-13, 19:24
Medlem
Citat:
Om den ena skon i den panikartade situationen blev kvar, varför skulle gm vilja gå tillbaka senare och lämna den andra skon + ringarna? Det om något skulle väl vara riskfullt... Då kunde han/de lika gärna ha kunnat göra sig med av med sko och ringar på annat ställe, och där de aldrig skulle hittas.

Detta "lämpliga tillfälle" borde då också ha varit mellan det att den första skon hittades på söndagskvällen och på måndag morgon/förmiddag, då man fann den andra. (Om man nu inte varit dit på dagen, söndag.) Och hur visste gm att det inte skulle finnas någon (polis? annan letande?) i skogsdungen under denna korta tid?

Du har rätt.
Det stämmer lika lite som de andra teorierna...får inte något av dem att verka sannolikt ( med tanke på en spridning på en sådan begränsad area och ändå....)
Anledningen varför sakerna påträffades där, är svaret på vem/vilka som var med på DET. ..är min spekulation.. Mkt tilltrasslad början, svårt då att hitta tråden som löser upp knuten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in