2015-02-08, 20:24
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
De tillhörde någon gänggruppering.
De, cirka 50 personerna som tagit sig till Sahlgrenska, vad hade de tänkt göra där, besöka dem, börja göra upp eller vad?

http://mobil.gp.se/nyheter/goteborg/1.2624025-kritiskt-tillstand-for-bada-skjutna
"- De skjutna förekommer i gäng, de är kända av oss, så det är något vi arbetar med. Men vi låser oss inte fast vid den teorin, säger Christer Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

Han vill inte lämna några detaljer om vilken gruppering de två männen tillhör.

Under natten till söndagen bevakade polis även ingången till akuten på Sahlgrenska. Då hade ett 50-tal personer kommit dit – enligt Fuxborg anhöriga och kompisar till de skjutna, och där blev rätt stökigt."

Detta 50-tal personer var kvar idag på eftermiddagen vid sjukhusets huvudentré och fler personer strömmade till.
Citera
2015-02-08, 20:30
Medlem
Jag ska tända rökelse och be för att Oliver och hans vän klarar sig..bara ungdomar ju. Mina tankar går till familjen med styrkekramar. Kan vi stoppa dessa handlingar? Oliver gjorde hyss, vem har inte gjort det? Så kallt samhället behandlat våra unga. Vem kan ha fått denna paranoia och börjat skjuta?
Citera
2015-02-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildolinda
Jag ska tända rökelse och be för att Oliver och hans vän klarar sig..bara ungdomar ju. Mina tankar går till familjen med styrkekramar. Kan vi stoppa dessa handlingar? Oliver gjorde hyss, vem har inte gjort det? Så kallt samhället behandlat våra unga. Vem kan ha fått denna paranoia och börjat skjuta?

Och när blev grov kriminalitet nervärderat till att bara kallas hyss??

Fy fan!!
Citera
2015-02-08, 20:43
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Hade det varit två etniskt svenska kriminella så hade jag tyckt det varit precis lika gött.

Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Du fattar inget vidare bra, va? Det är ju för att de är farliga gangsters som folk är rädda för dem. Inte för att de är av utländsk härkomst. Och jag skulle tro att de flesta utlänningar är lika rädda för dessa kräk som vi "typiska svenskar" är. Det är du som är rasist. Sluta genast upp med det och bli snäll och hygglig - som de allra flesta människor är. Svenskar och "blattar".

Instämmer med ovanstående!
Handlar väldigt lite om blatte eller svensk utan snarast/enbart om människors gärningar, och hur var och en av dessa "gäng"medlemmar bidrar till att smutsa ned GBG och förpesta tillvaron för vanligt folk.
För mig personligen så är det främst våldet som dessa bidrar med, som äcklar mig.
Om de sedan förser statsdelen med ganja må det vara hänt, men misshandel, hot och skottlossningar i den utsträckning det nu sker, är verkligen inte försvarligt utan verkar många gånger bara handla om kukmätning och sårade egon.
Citera
2015-02-08, 20:45
Medlem
unknown.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Är väldigt förvånad till att BO 1 (O*iver) är måltavla för ett sådant attentat då han aldrig varit inblandad i kriminella kretsar.

Har en stark känsla av att det isåfall är BO 2 som är föremål för mordförsöket.

Och detta grundar du på?...
Citera
2015-02-08, 21:02
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njorden
Mindre troligt. Att försöka mörda två personer för ett krogslagsmål är inte direkt bra för affärerna, speciellt inte från det gänget killarna påstås ha kopplingar till.
Å andra sidan, så kan ju dessa killar eller den krets dom ingår i, varit en finne i röven på HA sedan tidigare. Dom kanske haft nåt ouppklarat tjafs. Att sen på det åka på spö på krogen, förnedrade inför massa folk av några "småglin" är nog mer än vad som är acceptabelt. Självklart måste en klubb som är själva sinnebilden för "1%", med allt vad det innebär som att ingen jävel sätter sig på dom, markera på något sätt. Annars så blir ju hela HA töntstämplade och folk kommer skratta åt dom. Det om något är dåligt för affärerna.

Om dessa fick hjärnorna söndertrasade av bly som en direkt konsekvens av att dom förnedrade HA killar på krogen, så kommer nog många adidaskrigare tänka ett varv extra innan dom får för sig att misshandla HA folk på stan. Det är jag helt övertygad om. Och HA kan nog vaska fram någon dåre som mer än gärna vill ha en guldstjärna i kanten och kanske en karriär som en "1-procentare".
Och HA i Göteborg har ju tidigare avlivat två killar genom brutalt övervåld med basebollträ för snart 15 år sedan, så takterna kanske sitter i? Och det var väl också ett "tjafs på krogen" som sen spårade ur uppe i deras lokaler i Gunnilse? (kan ha varit betydligt mer än så, minns inte riktigt vad som låg bakom den gången)

Men rimligtvis borde mer än bara ett krogöverfall ligga bakom i så fall. Men någon gång måste en klubb som ha markera med övervåld. Annars kan dom lika gärna sälja cyklarna och göra karriär inom Greenpeace eller nåt.

Är det någon som vet mer om den här "misshandeln" som dessa killar varit delaktiga i?
Citera
2015-02-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Å andra sidan, så kan ju dessa killar eller den krets dom ingår i, varit en finne i röven på HA sedan tidigare. Dom kanske haft nåt ouppklarat tjafs. Att sen på det åka på spö på krogen, förnedrade inför massa folk av några "småglin" är nog mer än vad som är acceptabelt. Självklart måste en klubb som är själva sinnebilden för "1%", med allt vad det innebär som att ingen jävel sätter sig på dom, markera på något sätt. Annars så blir ju hela HA töntstämplade och folk kommer skratta åt dom. Det om något är dåligt för affärerna.

Om dessa fick hjärnorna söndertrasade av bly som en direkt konsekvens av att dom förnedrade HA killar på krogen, så kommer nog många adidaskrigare tänka ett varv extra innan dom får för sig att misshandla HA folk på stan. Det är jag helt övertygad om. Och HA kan nog vaska fram någon dåre som mer än gärna vill ha en guldstjärna i kanten och kanske en karriär som en "1-procentare".
Och HA i Göteborg har ju tidigare avlivat två killar genom brutalt övervåld med basebollträ för snart 15 år sedan, så takterna kanske sitter i? Och det var väl också ett "tjafs på krogen" som sen spårade ur uppe i deras lokaler i Gunnilse? (kan ha varit betydligt mer än så, minns inte riktigt vad som låg bakom den gången)

Men rimligtvis borde mer än bara ett krogöverfall ligga bakom i så fall. Men någon gång måste en klubb som ha markera med övervåld. Annars kan dom lika gärna sälja cyklarna och göra karriär inom Greenpeace eller nåt.

Är det någon som vet mer om den här "misshandeln" som dessa killar varit delaktiga i?

Kopplingen mellan den händelsen och gårdagens skjutning är väl vad jag förstår den ene nu skjutnes storebror, A?
"Adidasfolket" den gången, var väl mestadels gårdsten +spridda skurar från majorna m.fl?
Det jag tidigare reagerat på kring saken, är att en av de från gårdsten är försvunnen och högst troligt död....JP.

Ingen tycks, trots att så mycket folk samlats utanför salgrenska, veta närmare vilka gäng det verkligen handlar om här.
Citera
2015-02-08, 21:16
Medlem
Fyfan va tråkigt..

Kände aldrig oliver så jättebra, brukade hälsa på honom bara. Han är en riktigt trevlig kille som är lika gammal som mig själv. Vi gick i samma skola, sen att han umgicks med fel kretsar är en annan femma.

Som många andra skrivit vet folk här i Majorna som känner till honom precis hur godhjärtad han är. Och precis alla kan vittna om att han är en bra kille som hamnat i fel kretsar, mer än så är det inte.

Fruktansvärt synd.. Hoppas att han klarar sig, blev helt förkrossad när jag hörde detta.
Citera
2015-02-08, 21:18
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Och när blev grov kriminalitet nervärderat till att bara kallas hyss??

Fy fan!!

Om nu denna Oliver vore så förbannat kriminell som du vill göra honom till.
Vore det då inte Oliver som sköt GM istället för tvärt om ?
Nej du. Oliver är en sansad och vänlig kille som har lättare för att le än att vara arg.

Veva ner rutan vid rödljus verkar i mina ögon inte vara ett skit kriminellt.

Men du som vill ge sken av att veta vem han är kan ju här och nu tala om vad han har gjort för att förtjäna en kula ?
Citera
2015-02-08, 21:27
Medlem
hashs avatar
Inte så konstigt att man ifrågasätter Oliver.
Han satt i en bil med andra kriminella element.
Ni som känner Oliver som en god människa måste också förstå att han inte kan vara guds bästa barn, annars hade han inte vart med på aktuell skjutning.

Polisen tycks vara helt offside i detta ärende?
Citera
2015-02-08, 21:30
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat
– Jag såg två personer i en bil som stannade, vevade ner rutan och hade en hätsk ordväxling med en man på vägbanan bredvid. Vi lämnade platsen när det blev bråk, sade hon till GT på nätet

Om denna person kan vara gärningsmannen så är det knappat en planerad dåd
Hur troligt är det att gärningsmannen väntar in dom vid vägbanan ?
Detta säger mig att HA inte är inblandat
Der kan mycket väl vara att fiende som har passerat förbi och själv skulle till spårvagnen eller till Shell
Och olyckligtvis som kom dessa gossar åkande förbi och fick syn på sin fiende och vävade ner rutan och började tjafsa presic vad vittnen såg och sedan drog gärningsmannen upp pistolen och sköt
Jeggerdorfsplatsen är inte ett ställe man skulle utföra ett sådant gärning det är för öppet runt om
Därför tror jag att detta är slumpmässigt dåd
Gärningsmannen måste ha en bra lokalkännedom och kanske till och med är från själva området ?
Citera
2015-02-08, 21:34
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kopplingen mellan den händelsen och gårdagens skjutning är väl vad jag förstår den ene nu skjutnes storebror, A
"Adidasfolket" den gången, var väl mestadels gårdsten +spridda skurar från majorna m.fl?
Det jag tidigare reagerat på kring saken, är att en av de från gårdsten är försvunnen och högst troligt död....JP.

Ingen tycks, trots att så mycket folk samlats utanför salgrenska, veta närmare vilka gäng det verkligen handlar om här.

Vi får nog passa oss för att låta det gå inflation i ordet gäng.
Hur många individer krävs det för att vara ett "gäng" ?
Oliver har jag sällan sett tillsammans med fler än fyra killar i samma ålder.
Oftast ensam eller med en kompis.
Vilket naturligtvis inte måste betyda att han inte är medlem i ett gäng.

Tycker det känns oerhört fel om Oliver ska stå till svars för vad hans bror ev gjort.
Och det skulle inte förvåna mej om det är precis det han här har fått göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in