2015-02-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det beror på vilken område jämförs med Majorna. Om du jämför det med Lidingö så är det en invandrartät område, men om du jämför Majorna med Rosengård så är det en mindre invandrartät område.

Men för att återgå till mitt påstående, kriminaliteten hade ökat i Göteborg i senaste tiden och förklaringen hittar man i massinvandringen.

Den slutsatsen går däremot inte att säga emot, om man inte är journalist eller fullkomligt tappad.

OnT: Nu skrivs det om BO2 som mörkhyad, jag antar att det avser svart då en Kem*l verkligen kan vara mörkhyad i avseende MENA. Någon med annat namnförslag på BO2?
Citera
2015-02-08, 18:55
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Med 53 skjutningar i Göteborg tenderar staden gå om Malmö, kusligt rekord tenderar att bli som i Lagos. att Brottsoffren som är araber lyckats gå in på macken och begära SVENSK sjukvård efter att ha blivit skjutna i skallen antyder att dom har blivit skjutna med kaliber 22 eller 32 sedan har tillståndet blivit sämre. eventuellt kommer dom att dö!
Jag vill inte bagatellisera våldet i Sveriges största städer, men att överhuvudtaget börja dra liknelser med kända internationella våldsmetropoler blir rätt fånigt. Som en liten jämförelse så har New Orleans i USA med ca 700.000 invånare, vilket bara är marginellt större än Göteborg, mellan 300 till 400 mord per år..... Bara för att få ett litet perspektiv på det hela.

Såg på nyheterna att båda nu svävar mellan liv och död, då deras tillstånd förvärrats. Hur fan kan man stövla in på en bensinmack (promenad på kanske 50-60 meter), med en skottskada i huvudregionen som är livshotande, och dessutom har talförmåga och sinnesnärvaro att berätta vad som hänt...?
Citera
2015-02-08, 18:55
Medlem
BO 2 vet jag inget om men O*iver är en bra kille, kanske en buspojke men det är inget mafia vi snackar om... allt som krävs för något så hemskt som detta ska hända är att man "busar" med fel person.

Ni som snackar glömmer att i slutet av dagen så är det en mamma och en pappa som (nästan) mister en son...

Hoppas att båda klarar sig och återhämtar sig fullt!
Citera
2015-02-08, 18:59
Medlem
Är väldigt förvånad till att BO 1 (O*iver) är måltavla för ett sådant attentat då han aldrig varit inblandad i kriminella kretsar.

Har en stark känsla av att det isåfall är BO 2 som är föremål för mordförsöket.
Citera
2015-02-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag vill inte bagatellisera våldet i Sveriges största städer, men att överhuvudtaget börja dra liknelser med kända internationella våldsmetropoler blir rätt fånigt. Som en liten jämförelse så har New Orleans i USA med ca 700.000 invånare, vilket bara är marginellt större än Göteborg, mellan 300 till 400 mord per år..... Bara för att få ett litet perspektiv på det hela.

Såg på nyheterna att båda nu svävar mellan liv och död, då deras tillstånd förvärrats. Hur fan kan man stövla in på en bensinmack (promenad på kanske 50-60 meter), med en skottskada i huvudregionen som är livshotande, och dessutom har talförmåga och sinnesnärvaro att berätta vad som hänt...?

Nu spekulerar jag vilt med om venösa utflödet av blod från hjärnan skadats så kan det ta lite tid för trycket att 'byggas upp' av blodtillförsel innan diverse större kärl/strukturer blir överfulla och brister vilket då leder till 'kritiskt tillstånd'.

Men lite underligt är det, och kan man promenera kan man väl ringa, känns ju också otippat att GM tagit BOs telefoner?
Citera
2015-02-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Är väldigt förvånad till att BO 1 (O*iver) är måltavla för ett sådant attentat då han aldrig varit inblandad i kriminella kretsar.

Har en stark känsla av att det isåfall är BO 2 som är föremål för mordförsöket.

Kan BO1 lånat brorsans bil? Brodern umgås ju bevisligen i kriminella kretsar och deltog ju i misshandeln av HA-snubbarna.
Citera
2015-02-08, 19:08
Medlem
nero1s avatar
Ser att den här Oliver är av kristen libanesisk börd, då antar jag att han är assyrier/syrian. Och det är den bilden jag har om dom få invandrare som bor i Majorna, att det ofta rör sig om Syrianer. Syrianerna är kanske den absolut mest resursstarka invandrargruppen och deras familjer äger i princip halva stans krogar, caféer och korvkiosker. Dessutom är många av dom tämligen försvenskade och använder ibland svenska efternamn, allt för att lyckas bättre med sina affärer. Även några framstående albaner bor väl där, men är ofta också rätt driftiga, dock så kommer väl deras kapital mer från ren gangsterverksamhet, som heroin/vapen och hor-import än skumraskaffärer i café-svängen. Nu syftar jag till Göteborg, i Södertälje så är Syrianerna nog mer "blattiga" än här, då dom flesta nyanlända verkar söka sig dit.
Citera
2015-02-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Kan BO1 lånat brorsans bil? Brodern umgås ju bevisligen i kriminella kretsar och deltog ju i misshandeln av HA-snubbarna.

Och vidare är BO1 lik sin bror? Jag tror inte det är så, men det kan vara en relativt oskyldig som hamnat i skottlinjen här.
Citera
2015-02-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Är det han som nämns här? https://www.realisten.se/2012/06/21/invandrare-domda-for-stold-mot-ramirent/

Skriven i Gårdsten med särskild postadress anstalten Skänninge. Född 1992.
Stämmer bra han är somalier
Citera
2015-02-08, 19:16
Medlem
papercuts avatar
COW494 har haft tre ägare under en tvåveckorsperiod i Augusti förra året.

Nuvarande: D1KHL1LL1H, 1LI H1SS1N
Tidigare: M2JKIC, DZ2L1
Ännu tidigare: J2S2FI, ERS1N
1=A
2=U

Googlar man på "nuvarande" och den "ännu tidigare" så får man upp lexbase som sökresultat.
Citera
2015-02-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Ser att den här Oliver är av kristen libanesisk börd, då antar jag att han är assyrier/syrian. Och det är den bilden jag har om dom få invandrare som bor i Majorna, att det ofta rör sig om Syrianer. Syrianerna är kanske den absolut mest resursstarka invandrargruppen och deras familjer äger i princip halva stans krogar, caféer och korvkiosker. Dessutom är många av dom tämligen försvenskade och använder ibland svenska efternamn, allt för att lyckas bättre med sina affärer. Även några framstående albaner bor väl där, men är ofta också rätt driftiga, dock så kommer väl deras kapital mer från ren gangsterverksamhet, som heroin/vapen och hor-import än skumraskaffärer i café-svängen. Nu syftar jag till Göteborg, i Södertälje så är Syrianerna nog mer "blattiga" än här, då dom flesta nyanlända verkar söka sig dit.

De flesta kristna libaneser är maroniter, inte assyrier/syrianer. Jag skulle dock inte tro att det här handlar om en religiös uppgörelse.
Citera
2015-02-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
BO 2 vet jag inget om men O*iver är en bra kille, kanske en buspojke men det är inget mafia vi snackar om... allt som krävs för något så hemskt som detta ska hända är att man "busar" med fel person.

Ni som snackar glömmer att i slutet av dagen så är det en mamma och en pappa som (nästan) mister en son...

Hoppas att båda klarar sig och återhämtar sig fullt!

I slutet av dagen så finns det också föräldrar som hade ett ansvar. Mina föräldrar hade aldrig tillåtit mig stt umgås med aphjärnor, kriminellt pack.

Har man massa bilder på gudfadern på Facebook då förtjänar man att dö. Det är inte coolt att stå bredbent med huvudet på sned på massa bilder och fälla kommentarer som "stabil bror", "fet biff" m.m.

Riktigt vidriga människor detta ,

Hoppas bägge dör inklusive de 50 som står och stökar utanför sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in