2015-02-08, 19:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det fanns uppgifter om att man hittade hennes bil ganska snabbt och utifrån det sedan drog igång sökningarna runt bryggan.

Enligt person som sägs ha god insyn i utredningen så letades det vid bryggan för att väninnan visste att TS och US bestämt träff där. Var finns uppgift att sökningen gjordes där p.g.a att någon tror att hennes bil var parkerad där?

Enligt mediauppgifter så är det inte fastställt att det var hennes bil vid bryggan.
Citera
2015-02-08, 19:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Men snälla, om han höll på med vinterdyk gjorde han det naturligtvis från bryggan han hade båtplatsen och nyckeln till låsen.

Varför skulle man vilja dyka vid sin båtplats för? Såvida man inte tappat nyckeln till låsen i vattnet eller något liknande.
Citera
2015-02-08, 19:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt person som sägs ha god insyn i utredningen så letades det vid bryggan för att väninnan visste att TS och US bestämt träff där. Var finns uppgift att sökningen gjordes där p.g.a att någon tror att hennes bil var parkerad där?

Enligt mediauppgifter så är det inte fastställt att det var hennes bil vid bryggan.
Precis - väninnan anger en plats, polis söker där och ser att hennes bil finns kvar .... läget för var man börjar söka är då givet ...
Det är fastställt att det är den bil hon använde - jo.
Citera
2015-02-08, 19:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hade äntligen lite tid över och läste just igenom Therese Twitter.
https://twitter.com/sthlnacke

Den här kvinnan kan ju inte vara frisk, 1 miljard människor i världen svälter men hon skulle säkert få orgasm av godhet om hon gav en ostbit till en råtta på hennes tomt.

Ulf är naturligtvis en idiot som tog livet av henne men jag kan ändå ha viss förståelse.
Citera
2015-02-08, 20:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Precis - väninnan anger en plats, polis söker där och ser att hennes bil finns kvar .... läget för var man börjar söka är då givet ...
Det är fastställt att det är den bil hon använde - jo.

Om det är denna uppgift du syftar till angående bilen så har du fel:

http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx

Om det är någon annan källa du hänvisar till, så får du gärna länka till det, för jag finner det inte.

Dessutom så säger en person med god insyn i utredningen att det var väninnans vetskap om var de skulle träffas, och sen mer specifikt att väninnans man fann TS jacka vid båtbryggan, som just gjorde att de valde att söka i det området.

Jag uppfattar detta som att väninnans man var nere vid båtbryggan INNAN polisen var på plats.
Citera
2015-02-08, 20:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Om det är denna uppgift du syftar till angående bilen så har du fel:

http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx

Om det är någon annan källa du hänvisar till, så får du gärna länka till det, för jag finner det inte.

Dessutom så säger en person med god insyn i utredningen att det var väninnans vetskap om var de skulle träffas, och sen mer specifikt att väninnans man fann TS jacka vid båtbryggan, som just gjorde att de valde att söka i det området.

Jag uppfattar detta som att väninnans man var nere vid båtbryggan INNAN polisen var på plats.
Jag kan också sitta på Flashback och hävda att jag har god insyn i utredningen ...

Ingen tröja är nämnd någonstans - däremot är bilen kvinnan brukade nämnd ...

Väljer du sedan att tro på random flashback användare istället för de uppgifter som polisen lämnar så varsågod ... Jag håller mig till det som polisen sagt till media.

Citat:
Under söndagen undersökte polisen även den bil som stod i närheten av fyndplatsen, och som disponderades av kvinnan. Även kvinnans bostad omfattas av den tekniska undersökningen, uppger polisen.
http://www.unt.se/sigtunabygden/polisnytt/polisen-letar-spar-i-sigtunafjarden-3568814.aspx
Senast redigerad av micro113 2015-02-08 kl. 20:16.
Citera
2015-02-08, 20:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag kan också sitta på Flashback och hävda att jag har god insyn i utredningen ...

Ingen tröja är nämnd någonstans - däremot är bilen kvinnan brukade nämnd ...

Väljer du sedan att tro på random flashback användare istället för de uppgifter som polisen lämnar så varsågod ... Jag håller mig till det som polisen sagt till media.

http://www.unt.se/sigtunabygden/polisnytt/polisen-letar-spar-i-sigtunafjarden-3568814.aspx

Var finns källan som säger att polisen valde att söka nere vid båtbryggan av anledning av att en bil som kvinnan ska ha disponerat fanns där?

Eller kan det vara så att du själv är en av de där random flashbackare som skriver i tråden och säger att det är si och så..?
Citera
2015-02-08, 20:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Var finns källan som säger att polisen valde att söka nere vid båtbryggan av anledning av att en bil som kvinnan ska ha disponerat fanns där?

Eller kan det vara så att du själv är en av de där random flashbackare som skriver i tråden och säger att det är si och så..?
Den naturliga gången ser ut så ... och jag har inte hävdat det som ett bestämt faktum utan som ett troligt scenario...

Man drar liksom inte på hundar, dykare och helikopter utan att det finns skäl att leta på platsen - och bilen lär de ha upptäckt ganska så direkt.

Citat:
Såsom jag uppfattat det:
Väninnan anmäler och anger platsen vid bryggan som en sista punkt ... Där ifrån hördes TS av sist.
Polisen kontrollerar och upptäcker bilen - med bilen som utgångspunkt drar man igång ett sök med helikoptrar och annat ... efter ett tag hittas TS drunknad vid bryggan ...
Senast redigerad av micro113 2015-02-08 kl. 20:47.
Citera
2015-02-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hade äntligen lite tid över och läste just igenom Therese Twitter.
https://twitter.com/sthlnacke

Den här kvinnan kan ju inte vara frisk, 1 miljard människor i världen svälter men hon skulle säkert få orgasm av godhet om hon gav en ostbit till en råtta på hennes tomt.

Ulf är naturligtvis en idiot som tog livet av henne men jag kan ändå ha viss förståelse.

Hon har valt att engagera sig både fackligt och politiskt, vilket är ett sätt att försöka åstadkomma förändringar.

Att hennes åsikter inte överensstämmer med dina innebär inte att hon är "sjuk" på något sätt. Ni tycker helt enkelt olika.

Alla har rätt att både välja vad man tror på och också argumentera för sin sak. Demokrati och yttrandefrihet.
Citera
2015-02-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kanske inte framgick av samtalet? Hon kanske bara svarade med ja och nej.

Du menar att om det är han så skulle det vara dråp?

Ja om det är han så är det dråp. Inget övérlagt mord.
Citera
2015-02-08, 21:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Ja om det är han så är det dråp. Inget övérlagt mord.
Att lura ner henne till bryggan och döda henne där luktar jäkligt överlagt imo.
Citera
2015-02-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vad var fel då?

Vardagen, han ville va egenföretagare hon hade katter och ett nästan maniskt intresse för de fackliga aktiviteterna. Bägge två var ointreseade av varandras intressen. Men de behövde ju inte slå ihjäl varandra för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in