2015-02-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Är det Oli*ers mamma som driver #muslimskkvinna? Ganska uppmärksammad på senare tid.

Är han inte kristen libanes?
Citera
2015-02-08, 17:03
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Är han inte kristen libanes?
Det är troligt men det hindrar inte att hans mamma konverterat till islam senare.
Citera
2015-02-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det är troligt men det hindrar inte att hans mamma konverterat till islam senare.

Hålla på, och byta så där är inte bra. Kan ju vart så att mamman var Muslim från Libanon ,pappan Svensk som det talas om i tråden.
Citera
2015-02-08, 17:15
Medlem
Inte vanliga majornapundare denna gången va? Det brukar ju vara fallet när det sker våldsbrott i stadsdelen, dvs butiksrån osv. En stor andel av fastigheterna ägs fortfarande av allmännyttans bostadsbolag, så det har alltid funnits lite pundare i området(uppvuxen där och valde att flytta tillbaka dit efter 7 år i London) då hyrorna är ganska så förmånliga, det är svårt att få kontrakt dock, eftersom området är populärt, både bland de som bott där länge och yngre, nyinflyttade. Vi brukar ta en promenad ner till macken om vi blir sugna på lite godis eller annat dylikt efter klockan 24:00, dom har öppet dygnet runt tror jag?
Citera
2015-02-08, 17:25
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Finns det någon tråd/ länk om HA-tumultet?

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.fildirekt.se%2Fdl%2F1 409594955.pdf
Citera
2015-02-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
du har inte tänkt på att dom kanske var 3 personer i bilen, varav 2 blev skjutna och en sprang in på macken, GM kan då ha varit den 4:e personen

eller kanske var det GM som sprang in på macken? eller så sprang någon in där med ett hål i skallen
Jag har inte tänkt på.....?
Bara håll käften.
Han sprang in med hål i skallen vilket är högst ovanligt och vilket också föranledde mina funderingar.
Du tror seriöst att någon (GM) som precis skjutit 2 personer i huvudet springer in på en mack full med kameror och vittnen och lägger energi på att tillkalla hjälp?
Vaaa!? Tror du det!?
Som sagt, bara håll käften.
Citera
2015-02-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderclotis
Dom ligger på civa på Sahlgrenska, kan inte säga varför men troligtvis så skulle den som blivit skjuten i huvudet vara i liv enbart genom respirator, stor risk för att han är hjärndöd och med tanke på åldern så kan han vara aktuell för organdonation...

Brukar vara så...

Han går väl samma väg som Goullara förmodar jag.
Inte en tår....
Citera
2015-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Fast spontant, jag tycker det är rätt konstigt att det händer just där. Majorna är inte lika ruffigt som Angered. Har hängt lite i området, sällan sett nått gruff som inte varit mer än det vanliga fyllebråket, aldrig sett några dragna vapen, än mindre folk som skjuter nån annan. Min gissning är att de är bekanta sedan förut, och inte direkt vänner. Gängrelaterat, maybe.

Majorna har alltid varit ruffigt, men på ett sätt som aldrig oroat mig, och detta påverkar inte heller min trygghetskänsla direkt. Du har butiksrån då och då, men även grövre våld ibland, misshandel är faktiskt rätt vanligt, det är bara centrala staden som är värre på det området, men jag har aldrig blivit överfallen(har bott i majorna i sammanlagt 24 år), det är mest fyllebråk. Cannabis är väldigt vanligt, och befolkningen är ganska drogliberal. våldtäkter är dock något som är ganska ovanligt... de flesta områden, i de flesta större städer har fler anmälda våldtäkter per capita än Majorna, inklusive de mest välbärgade områdena och kommunerna. Du har fler anmälda våldtäkter på Östermalm än i Majorna till exempel. Danderyds kommun har fler våldtäkter per capita än Majorna. Misshandel och cannabis är lite av Majornas signum, det är jag som 80-talist "van" vid.

BRÅs databas över anmälda brott är bra om man vill kolla statistik, både per capita och i absoluta tal.
http://statistik.bra.se/solwebb/action/index
Citera
2015-02-08, 17:43
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemigdennu
Vad ska man annars ha för att köra ifrån en chippad v70 D5 eller en volvo v70 t6?
då är det ju bmw, audi och merca de tyska hingstarna ur herrgårdsvagns vinnar laget.
Man köper ju inte en volvo om man vill pippa snuten på vägbanan.
Där av körs ofta dessa bilar av kriminella, för det andra så verkar tydligen tyska bilar vara bäst i världen! Inte Kinesiska volvo som alla puttrar omkring i och tror att dom sponsrar sitt fosterland.

Ska man "pippa" snuten med en 523:a?
170 hk och 1600 kg. Lycka till,
Citera
2015-02-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Och några gäng försökte sig på någon form av uppgörelse på en pizzeria i närheten. Och 2012 fokuserade polisen på några lägenheter i Majorna när de skulle försöka få koll på gängkrigen, några togs in tom.

Den pizzerian, var OG ledarens äldre brors ställe. Har faktiskt köpt pizza av Dano Acar där när jag var liten hehe. Vet inte om hans äldre brorsa var involverad i brottsligheten, men han ägde stället i många år, från det att jag var en liten knatte(född tidigt 80-tal). Dom gjorde faktiskt riktiga bra pizzor. hehe

En arkitekturfirma har sitt kontor i den lokalen nu vad jag vet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-02-08 kl. 17:55.
Citera
2015-02-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det står i artikeln att de förekommer i gängkretsar. Hur kommer det sig då att han jobbar som ungdomsledare?

Har dom ingen koll på vilka dom anställer i föreningen han är med i?
Så är det väl påfallande "ofta". Att dessa herrar/ungdomsledare/förebilder är troublemakers som ges nya chanser av samhället och integreras i bl.a ungdomsverksamhet, gärna i något kommunalt projekt, eller via stadsdelsnämnden, samtidigt som deras brottsliga kontaktyta frodas och fortlever.

Pantrarna - Biskop är väl ett ex på där sådant förekommit samt inom andra liknande "kulturyttringar" Har för mig jag läste om någon "ungdomsledare" i Borås som var misstänkt inblandad i skjutning m.m.

Överlag svårt att hålla koll på detta tror jag. Ryms det sådan dubbelagenda inom personens samvete(vilket det gör nästan hos samtliga dessa lågpannor), så är det väl bara att tuta och köra
Citera
2015-02-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är inte fritidsledarbiten jag hänger upp mig på även om det framstår så.

Det snackas alltid om fel umgänge. Har ungdomar idag ingen egen vilja, eller ett konsekvenstänkande?

Och självklart förvånar skjutningen grabbens kompisar. Alla verkar bli förvånade när någon blir skjuten. Eller ja, inte alla. Alla kompisar till alla offer iaf.

Nej, dom har tydligen inget eget ansvar, utan är, enligt den gängse terminologin renodlade offer för det socioekonomiska utanförskapet, och på gliiiid. De har dessutom i kraft av sitt utanförskap rätt att påräkna sig epitetet ungdom/gossar/pojkar i all evighet så att man/samhället inte frestas att hålla dem ansvariga för egna val och gärningar. Samtliga lider tydligen också av PTSD efter att ha bevittnat tortyr och krig, trots att de flesta av dem är födda i Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in