2015-02-08, 14:35
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Köpte spelet igår på Steam. Det känns väldigt trögt att komma in i spelet, tycker jag, och sen så upplever jag att alla vapen är värdelösa i början. Har lyckats roffa åt mig något form av Assault Rifle, men småkryp är ändå tuffa små fiender...

men va trodde du, att man skulle hitta de bästa vapnen i början av spelet? du får levla upp precis som alla andra
Citera
2015-02-08, 15:47
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
men va trodde du, att man skulle hitta de bästa vapnen i början av spelet? du får levla upp precis som alla andra

Självklart trodde jag inte det, men jag trodde heller inte att man var tvungen att slösa bort 20 skott på en förbaskad radioaktiv kackerlacka.
Citera
2015-02-08, 16:10
Medlem
Loxuss avatar
Dessutom har vapnet säkert krav på t ex styrka som gör att du, om du ligger under, siktar ännu sämre.
Citera
2015-02-08, 17:58
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Dessutom har vapnet säkert krav på t ex styrka som gör att du, om du ligger under, siktar ännu sämre.

Det visste jag inte. Tack för svar. Jag antar att man kan öka sin styrka när man levlar upp?
Citera
2015-02-08, 19:39
Medlem
Howarks avatar
Citat:
Det visste jag inte. Tack för svar. Jag antar att man kan öka sin styrka när man levlar upp?

Ja, när du levlar upp får du välja poäng att spendera (och perks varannan level) på diverse egenskaper. I början fick du dessutom välja några egenskaper att vara speciellt bra i. Dessa kan du också, via vissa perks, få upp till högre nivåer.
Citera
2015-02-08, 20:22
Avslutad
Citat:
Hur bättrar man det?
Varje gång du levlar får du 10 + hälften av din intelligens i skill points. Har du 2 i intelligens får du 11 skill points varje gång du levlar upp. Dessa kan du sedan lägga ut i skills (som delas upp i combat/non-combat). I början kräver de flesta vapen 0-25 i skill för att sedan öka till 50-75-100. Vet inte om det gör någon skillnad i att ha 25 eller 49 i skill om man använder ett vapen som kräver 25 i skill.
Citera
2015-02-09, 16:02
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Varför spelar man NV före F3? oO

För att NV är mycket bättre.
Citera
2015-02-09, 17:00
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
För att NV är mycket bättre.

Man spelar F3 först, sen NV. :P
Citera
2015-02-09, 17:16
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Man spelar F3 först, sen NV. :P

Storyn hänger väl inte ihop, eller? Det var år sedan jag spelade F3.
Citera
2015-02-09, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Storyn hänger väl inte ihop, eller? Det var år sedan jag spelade F3.
Storyn hänger inte ihop.
Citera
2015-04-15, 14:27
Medlem
Ovcharkas avatar
I brist på nya spel har jag spelat igenom en handfull av gamla spel jag har. Nu tror jag New Vegas står på tur, men jag undrar: Hur lång tid tar det egentligen att spela klart?

Har spelat det förr, men kan inte minnas att jag spelade klart det. Har spelat Fallout förr, vet att det tar TID. Men talar vi 10h? 24h? 50h? Om man spelar effektivt och inte bryr sig om sidouppdrag o.s.v. d.v.s.
Citera
2015-04-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
I brist på nya spel har jag spelat igenom en handfull av gamla spel jag har. Nu tror jag New Vegas står på tur, men jag undrar: Hur lång tid tar det egentligen att spela klart?

Har spelat det förr, men kan inte minnas att jag spelade klart det. Har spelat Fallout förr, vet att det tar TID. Men talar vi 10h? 24h? 50h? Om man spelar effektivt och inte bryr sig om sidouppdrag o.s.v. d.v.s.

Nu var det förvisso något år sedan jag tog mig an Mojave-öknen, men jag vill minnas att själva huvudkampanjen inte alls är vidare lång, beroende på vilken faction du väljer att side:a med. Ceasars Legion och NCR:s questlines är väldigt korta och består inte av mer än fem-sex mainquest. Om du väljer att side:a med YesMan och försöka bedriva ett självständigt New Vegas eller om du sluter upp med Mr. House så har de lite fler uppdrag att bjuda på; http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout:_New_Vegas_quests

Du kan säkert kuta igenom spelet på under en sju-åtta timmar om du vill, men jag minns inte om spelet anpassar sig efter din nuvarande level i main questen så att du möter likvärdiga fiender oavsett om du är level 6 eller level 28. Kan ju bli rätt svårt att ta sig igenom Hoover Dam-slaget med ett baseballträ och solglasögon när det viner kulor och raketer om öronen, menar jag. Tycker dock att både Fallout 3 och New Vegas har rätt bleka mainquest - den stora behållningen ligger ju i alla sidequest och utforskandet i sig, men det vet du ju garanterat redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in