Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
I brist på nya spel har jag spelat igenom en handfull av gamla spel jag har. Nu tror jag New Vegas står på tur, men jag undrar: Hur lång tid tar det egentligen att spela klart?
Har spelat det förr, men kan inte minnas att jag spelade klart det. Har spelat Fallout förr, vet att det tar TID. Men talar vi 10h? 24h? 50h? Om man spelar effektivt och inte bryr sig om sidouppdrag o.s.v. d.v.s.
Nu var det förvisso något år sedan jag tog mig an Mojave-öknen, men jag vill minnas att själva huvudkampanjen inte alls är vidare lång, beroende på vilken faction du väljer att side:a med. Ceasars Legion och NCR:s questlines är väldigt korta och består inte av mer än fem-sex mainquest. Om du väljer att side:a med YesMan och försöka bedriva ett självständigt New Vegas eller om du sluter upp med Mr. House så har de lite fler uppdrag att bjuda på;
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout:_New_Vegas_quests
Du kan säkert kuta igenom spelet på under en sju-åtta timmar om du vill, men jag minns inte om spelet anpassar sig efter din nuvarande level i main questen så att du möter likvärdiga fiender oavsett om du är level 6 eller level 28. Kan ju bli rätt svårt att ta sig igenom Hoover Dam-slaget med ett baseballträ och solglasögon när det viner kulor och raketer om öronen, menar jag. Tycker dock att både Fallout 3 och New Vegas har rätt bleka mainquest - den stora behållningen ligger ju i alla sidequest och utforskandet i sig, men det vet du ju garanterat redan.