Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Och själv uppfattar jag det som svaghet att inte föräldrarna lärt sina barn att vi lever i en demokrati där störande av andra partiers sammankomster är ett lagbrott. Att t.o.m. uppmuntra det som T.S gör är ett tydligt tecken på att hon inte har alla hästar i stallet. Hon förtjänar såklart inte att bli mördad men det förklarar en hel del varför någon till slut fick nog.
Delvis beredd att hålla med dig. Håller helt med om det sista: "Hon förtjänar såklart inte att bli mördad". Att döma av hennes fejsbok är (var) hon framfusig, otrevlig, osympatisk och gillade gärna att köra över andra som "har fel åsikt". Det kanske inte har ett dugg att göra med hennes död att göra, men man ska akta sig för att provocera folk. Varför? Ska man vara rädd för att uttrycka sin åsikt? Nej, det är inte alls så jag menar.. Men utgående från hennes fejsbok så framstår TS som en osedvanligt konfrontativ person, dvs ingen man "förhandlar" med. För det går inte, personen ifråga är helt låst och övertygad om sin egen ofelbarhet. Kolla gamla avsnitt av "Grannfejden".
Innan jag får massa klagomälen: skada/döda är
alltid fel, och ska bestraffas. Men ibland finns det förklarande omständigheter. OBS! "förklarande", inte "förlåtande"..