2015-02-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Sonen har efterlyst TS via ombud (väninna) om jag förstår det rätt. Knappast sunt.

Varför är det osunt att sonen reagerar på att mamman är borta?
Citera
2015-02-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Sonen har efterlyst TS via ombud (väninna) om jag förstår det rätt. Knappast sunt.

Vad hade enligt din mening varit sunt?
Citera
2015-02-04, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Själv uppfattar jag det som tecken på sundhet och styrka att barn ifrågasätter och kan diskutera saker med sina föräldrar och/eller andra vuxna. Har sett ett par exempel på det i konversationer mellan TS och sonen.

Aldrig hört talas att en tonårsson konfrontatoriskt går emot sin mamma på socialt media I en så pass "känslig" fråga. Speciellt när mamman är "semi-offentlig" har +600 vänner.

Tonårsdottrar brukar det väl vara en annan sak med. Men då gällande andra frågor.

Nån som har koll på vilken politisk valör Mgm har?
Citera
2015-02-04, 12:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Det där var nog den intressantaste kommentaren som skrivits i detta forum. !! Då verkar T.S haft mycket debatter med sin egen son. Verkar ha skurit sig ordentligt!!

- Kanske därför hon sket i allt, och ville bara bryta upp . Som sagt mycket intressant!
Varför skulle det ha skurit sig "ordentligt" för att man har politiska diskussioner med sina barn?
Det tyder snarare på att man lärt barnen att tänka och bilda sig egna uppfattningar.

Dessutom - varför i helvete skulle man lämna sin man och familj även om man hade kommit på kant med ena tonårsbarnet ...

Så dumt så man storknar.
Citera
2015-02-04, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Själv uppfattar jag det som tecken på sundhet och styrka att barn ifrågasätter och kan diskutera saker med sina föräldrar och/eller andra vuxna. Har sett ett par exempel på det i konversationer mellan TS och sonen.
Jag det är ett tecken på sundhet och styrka och det är ett tecken på att föräldrarna varit öppna för att barnen kan tänka själva och formulera egna åsikter...
Citera
2015-02-04, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Aldrig hört talas att en tonårsson konfrontatoriskt går emot sin mamma på socialt media I en så pass "känslig" fråga. Speciellt när mamman är "semi-offentlig" har +600 vänner.

Tonårsdottrar brukar det väl vara en annan sak med. Men då gällande andra frågor.

Nån som har koll på vilken politisk valör Mgm har?
Säg som det är .... du vet inte så mycket om tonåringar helt enkelt.
Citera
2015-02-04, 12:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad hade enligt din mening varit sunt?
Enligt min mening hade det varit sunt att ringa en väninna till mamma innan man larmar, och på så sätt kom väninnan att larma.
Citera
2015-02-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag det är ett tecken på sundhet och styrka och det är ett tecken på att föräldrarna varit öppna för att barnen kan tänka själva och formulera egna åsikter...

Precis.
Citera
2015-02-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt min mening hade det varit sunt att ringa en väninna till mamma innan man larmar, och på så sätt kom väninnan att larma.

Exakt så.
Citera
2015-02-04, 12:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och själv uppfattar jag det som svaghet att inte föräldrarna lärt sina barn att vi lever i en demokrati där störande av andra partiers sammankomster är ett lagbrott. Att t.o.m. uppmuntra det som T.S gör är ett tydligt tecken på att hon inte har alla hästar i stallet. Hon förtjänar såklart inte att bli mördad men det förklarar en hel del varför någon till slut fick nog.
Citera
2015-02-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och själv uppfattar jag det som svaghet att inte föräldrarna lärt sina barn att vi lever i en demokrati där störande av andra partiers sammankomster är ett lagbrott. Att t.o.m. uppmuntra det som T.S gör är ett tydligt tecken på att hon inte har alla hästar i stallet. Hon förtjänar såklart inte att bli mördad men det förklarar en hel del varför någon till slut fick nog.

Intressant, finns det källa på att det är olagligt att störa andra partiers sammankomster? Inget jag visste. Trodde nog att yttrandefriheten vägde mer.
Citera
2015-02-04, 12:33
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Delvis beredd att hålla med dig. Håller helt med om det sista: "Hon förtjänar såklart inte att bli mördad". Att döma av hennes fejsbok är (var) hon framfusig, otrevlig, osympatisk och gillade gärna att köra över andra som "har fel åsikt". Det kanske inte har ett dugg att göra med hennes död att göra, men man ska akta sig för att provocera folk. Varför? Ska man vara rädd för att uttrycka sin åsikt? Nej, det är inte alls så jag menar.. Men utgående från hennes fejsbok så framstår TS som en osedvanligt konfrontativ person, dvs ingen man "förhandlar" med. För det går inte, personen ifråga är helt låst och övertygad om sin egen ofelbarhet. Kolla gamla avsnitt av "Grannfejden".

Innan jag får massa klagomälen: skada/döda är alltid fel, och ska bestraffas. Men ibland finns det förklarande omständigheter. OBS! "förklarande", inte "förlåtande"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in