2015-02-08, 11:04
Medlem
Om ts befann sig på bryggan tillsammans med US och kände sig trängd och obehaglig till mods, så tycker jag att det är konstigt om hon i det läget kunde ringa till sin väninna och tala om detta. Skulle US låtit henne göra det, eller skulle hon VÅGAT göra det? Jag har själv befunnit mig i liknande hotfulla trängda lägen, och då gällde det att väga sina ord på guldvåg. Vara både listig och stark, så att inte situationen eskalerade. Tycker det låter mer troligt att väninnan ringde till TS. Hon kanske ställde ledande frågor som TS bara behövde svara ja eller nej på. Vem vet?
Citera
2015-02-08, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad finns det som säger att det var hennes bil? Finns det uppgifter om vem som var ägare av var och en av bilarna?
Självklart finns det uppgifter om vem som äger vilken bil .. Det är det bilregistret är till för faktiskt.

I övrigt talar man i sammanhanget givetvis om den bil hon brukade - helt oavsett om den står på henne, US, MR eller hennes mamma ...
Citera
2015-02-08, 11:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Nej, men enligt media var det den bil TS disponerade.
Vilket media då? Kan du länka?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart finns det uppgifter om vem som äger vilken bil .. Det är det bilregistret är till för faktiskt.
I övrigt talar man i sammanhanget givetvis om den bil hon brukade - helt oavsett om den står på henne, US, MR eller hennes mamma ...
Nu menar jag i tråden, självfallet känner jag till Bilregistret. Var står det vilken bil hon brukade använda i sammanhanget?

Tillägg: Hittade UNT: Polisen efterlyser vittnen
Citat:
Under söndagen utförde polisen dykningar i vattnet där kvinnan hittades. Polisen har även undersökt kvinnans bostad, liksom den bil som stod i närheten av fyndplatsen, och som tros ha använts av kvinnan.
Det är alltså inget faktum att det är bilen som hon brukade använda som hittades i närheten av fyndplatsen.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-08 kl. 11:17.
Citera
2015-02-08, 11:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilket media då? Kan du länka?

Nu menar jag i tråden, självfallet känner jag till Bilregistret. Var står det vilken bil hon brukade använda i sammanhanget?
Behöver det stå uttalat att hon körde ett visst märke eller en viss bil?
Du tycker inte "hennes bil" talar för att den är identifierad som den bil hon brukade?

Citera
2015-02-08, 11:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Behöver det stå uttalat att hon körde ett visst märke eller en viss bil?
Du tycker inte "hennes bil" talar för att den är identifierad som den bil hon brukade?

Var står det "hennes bil"? Läs mitt tillägg till föregående inlägg.
Citera
2015-02-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Det nya förhållandet var som sagt ingen hemlighet bland hennes vänner och kollegor och vad gäller bilden så finns den, jag har den bland annat. Dock är det inget som kommer läggas upp, ej heller kommer jag skriva ut MRs namn då han ej är av intresse mer än som den nya kärleken och därmed möjligen en trigger för US. Skulle polisen göra en annan bedömning så ändras självklart förutsättningarna men tills dess så kommer ingen lämnas ut.

Mer bekräftande än så är svårt att ge. Du får helt enkelt ta de som kände henne på orden.

Vet vi att förhållandet mellan hackspetten ochBO fortfarande var guld och gröna skogar?
Citera
2015-02-08, 11:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var står det "hennes bil"? Läs mitt tillägg till föregående inlägg.

Här:

Citat:
Hennes bil fanns väl i närheten av bryggan? - vilket då i alla fall indikerar att hon åkt bil dit...

Fortsätt nu ditt ordklyveri med någon annan.
Citera
2015-02-08, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vet vi att förhållandet mellan hackspetten ochBO fortfarande var guld och gröna skogar?
Vi vet att förhållandet mellan TS och US inte var det - och att det är US som är utpekad som den som sist såg henne.... (bl a av sonen)
Citera
2015-02-08, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Om ts befann sig på bryggan tillsammans med US och kände sig trängd och obehaglig till mods, så tycker jag att det är konstigt om hon i det läget kunde ringa till sin väninna och tala om detta. Skulle US låtit henne göra det, eller skulle hon VÅGAT göra det? Jag har själv befunnit mig i liknande hotfulla trängda lägen, och då gällde det att väga sina ord på guldvåg. Vara både listig och stark, så att inte situationen eskalerade. Tycker det låter mer troligt att väninnan ringde till TS. Hon kanske ställde ledande frågor som TS bara behövde svara ja eller nej på. Vem vet?

Jag tror inte ens att ledande frågor ställts har det varit så illa att väninnan i sitt samtal
upplevt TS som så trängd att väninnan fick tänka på hur frågorna ställdes så inte
situationen eskalerade så har väninnan all anledning att ligga ett bra tag framöver i
ågren. Som sagt var om väninnan uttalat sig om att situationen där och då var pressad
så tror jag hon fått frågan av media när hon inte riktigt funktionerade rationellt och
samtalet TS och henne emellan fick en ny och mer dramatisk innebörd efter att man
hittat TS död. Lätt hänt. Samtalet återges av media i det stora hela som ett nödsamtal,
media kan förstås också vara den som spetsar till samtalet en aning.

Svårt att veta med så lite info som vi ändå har.
Citera
2015-02-08, 11:52
Medlem
Citat:
Vi vet att förhållandet mellan TS och US inte var det - och att det är US som är utpekad som den som sist såg henne.... (bl a av sonen)

Då var altså BO uppe och hämtade mgm vid huset och träffade sonen. Då åkte de altså tillsammans ner till bryggan med bilen du hävdar stod vid bryggan?
Citera
2015-02-08, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Då var altså BO uppe och hämtade mgm vid huset och träffade sonen. Då åkte de altså tillsammans ner till bryggan med bilen du hävdar stod vid bryggan?
Jag tänker inte spekulera i huruvida hon hämtat honom eller inte ...
Citera
2015-02-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte ens att ledande frågor ställts har det varit så illa att väninnan i sitt samtal
upplevt TS som så trängd att väninnan fick tänka på hur frågorna ställdes så inte
situationen eskalerade så har väninnan all anledning att ligga ett bra tag framöver i
ågren. Som sagt var om väninnan uttalat sig om att situationen där och då var pressad
så tror jag hon fått frågan av media när hon inte riktigt funktionerade rationellt och
samtalet TS och henne emellan fick en ny och mer dramatisk innebörd efter att man
hittat TS död. Lätt hänt. Samtalet återges av media i det stora hela som ett nödsamtal,
media kan förstås också vara den som spetsar till samtalet en aning.

Svårt att veta med så lite info som vi ändå har.

Ja, minimalt med info bäddar ju för massvis med spekulationer. I det här fallet är det verkligen locket på. Ingenting läcker ut. Återstår att se om misstankarna mot US stärkts ytterligare. Man skulle ju gärna vilja veta dödsorsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in