Citat:
Läste en FUP här förleden om folk med automatvapen i centrumlägenhet.....Jo, men det har på senare år flyttat in tyngre ledare av diverse förortsgäng till Majorna. Jag undrar mest hur dom lyckats få en lägenhet där. Dom flesta husen där omkring och är hyresrätter. Förbannat billiga hyresrätter som familjebostäderna har. Men eftersom det är stans bästa läge med fina gamla hyresrätter i landshövingehus, så är ju det mer eller mindre kört att komma över en bostad där. Nästan alla som bor i dom husen är genuint majorna folk, som fått förtur i köerna. Så jag vet att många där är komplett vansinniga på att det nu dykt upp massa problematiska gangterblattar till det nästan etniskt homogena majorna. Men som man sår får man skörda heter det ju. Verkligheten hinner ifatt folket där med.
Fick då känslan av att besittningen till denna möjligen föregåtts av en eller annan otillbörlig påtryckning.
Med det vill jag säga att ibland kan säkert attraktiva lägenheter överkommas genom
underförstådda hotelser.
För andra så kanske det bara handlar om en pengafråga, och för somliga, säg 2 polare, är det kanske inte någon större match att hosta upp 5-6 lakan var för ett andrahandskontrakt?
Ontopic:
Citat:
Citat:
Båda männen är skjutna i huvudet och skottlossningen ska vara gängrelaterad, enligt uppgifter till GT.
Därför är polisen orolig för gängsammandrabbningar på Sahlgrenskas akutmottagning, enligt samma källa.
Därför är polisen orolig för gängsammandrabbningar på Sahlgrenskas akutmottagning, enligt samma källa.
Citat:
http://www.expressen.se/gt/tva-personer-skjutna-i-majorna/
– Jag såg två personer i en bil som stannade, vevade ner rutan och hade en hätsk ordväxling med en man på vägbanan bredvid. Vi lämnade platsen när det blev bråk, säger hon.