2015-02-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jo, men det har på senare år flyttat in tyngre ledare av diverse förortsgäng till Majorna. Jag undrar mest hur dom lyckats få en lägenhet där. Dom flesta husen där omkring och är hyresrätter. Förbannat billiga hyresrätter som familjebostäderna har. Men eftersom det är stans bästa läge med fina gamla hyresrätter i landshövingehus, så är ju det mer eller mindre kört att komma över en bostad där. Nästan alla som bor i dom husen är genuint majorna folk, som fått förtur i köerna. Så jag vet att många där är komplett vansinniga på att det nu dykt upp massa problematiska gangterblattar till det nästan etniskt homogena majorna. Men som man sår får man skörda heter det ju. Verkligheten hinner ifatt folket där med.
Läste en FUP här förleden om folk med automatvapen i centrumlägenhet.....
Fick då känslan av att besittningen till denna möjligen föregåtts av en eller annan otillbörlig påtryckning.
Med det vill jag säga att ibland kan säkert attraktiva lägenheter överkommas genom
underförstådda hotelser.
För andra så kanske det bara handlar om en pengafråga, och för somliga, säg 2 polare, är det kanske inte någon större match att hosta upp 5-6 lakan var för ett andrahandskontrakt?

Ontopic:
Citat:
Citat:
Båda männen är skjutna i huvudet och skottlossningen ska vara gängrelaterad, enligt uppgifter till GT.
Därför är polisen orolig för gängsammandrabbningar på Sahlgrenskas akutmottagning, enligt samma källa.
Citat:
– Jag såg två personer i en bil som stannade, vevade ner rutan och hade en hätsk ordväxling med en man på vägbanan bredvid. Vi lämnade platsen när det blev bråk, säger hon.
http://www.expressen.se/gt/tva-personer-skjutna-i-majorna/
Citera
2015-02-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Du får nog ge oss mer än så om du vill att vi skall börja gråta krokodiltårar och sjunga "we shall overcome"... Vad gjorde han i bilen om han var en sådan fin människa? Varför umgicks han med förmodade brottslingar? Varför sköts då den fine människan till döds?

Ingen är väl ännu dödförklarad, eller?
I övrigt håller jag med.
Tänk vad många fina människor det finns!
Alltid samma visa.
Citera
2015-02-08, 00:18
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Men var är själva GM? Gått upp i rök?

Om han försvunnit från platsen borde något skrivits om det. Om GM också blev skadad, borde något stått om den tredje personen, vart tog han vägen?

GM blev nog inte skadad utan de två som satt i bilen blev skjutna i huvudet.
Citera
2015-02-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
39år man från Tranemo, troligen målvakt då han står på flertalet bilar.
Eller bilfirma. BMW 523 1998
Uppenbarligen en bil som åker runt hela Sverige enl biluppgifter.se uppskattas årl körsträcka till 7723 mil
Citera
2015-02-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Du får nog ge oss mer än så om du vill att vi skall börja gråta krokodiltårar och sjunga "we shall overcome"... Vad gjorde han i bilen om han var en sådan fin människa? Varför umgicks han med förmodade brottslingar? Varför sköts då den fine människan till döds?

Ingen aning varför han satt i bilen, kanske bara fick en skjuts av en vän... Bara för att man känner till kriminellt folk så betyder det inte att man är en själv.

och han va en fin människa.
Citera
2015-02-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3

Ett vittne uppger ju att en person kommit inspringandes på macken och skrikit att någon skjutit hans kompis. Detta borde väl vara den andre personen i bilen tänker jag?
Citera
2015-02-08, 00:25
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackey414
Ingen aning varför han satt i bilen, kanske bara fick en skjuts av en vän... Bara för att man känner till kriminellt folk så betyder det inte att man är en själv.

Säger man inte alltid så om människor som dött? Av ren artighet och tradition menar jag. Vågar sätta en rejäl slant på att personen i fråga har en del på sitt samvete om man börjar granska personen på allvar. Ingen rök utan eld som man säger.
Citera
2015-02-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Angående kriminella blattar så vet jag faktiskt inte hur dom kan ha bosatt sig i Majorna, tror faktiskt det inte finns så många där faktiskt.

Kriminella blattar sitter inte fast i förorten, de är flyttbara. Det är inte så sällan de gör upp inne i stan istället för ute i förorten. Ofast är det enklare att skjuta ihjäl någon i stan, istället för att åka till den förort där den man vill döda bor och samtidigt springa på den personens familj/klan som kanske har vapen de med.
Citera
2015-02-08, 00:28
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ingen är väl ännu dödförklarad, eller?
I övrigt håller jag med.
Tänk vad många fina människor det finns!
Alltid samma visa.

Sorry, var lite snabb där... Jo, men visst är det så, det är nästan alltid "fina" människor som går åt. När tidningarna går ut med snyftreportage och intervjuar gamla och/eller nuvarande klasskamrater, grannar, släktingar och vänner så är de alltid så fina och rekorderliga. Alltid på fel plats vid fel tidpunkt och att det är tragiskt att just denne blev ett "offer".

Live by the sword, die by the sword...

När det sedan börjar nystas, oftast på alternativmedias sajter, så framkommer det då väldigt ofta att de kanske inte var så renhåriga, ändå... Kanske var de svin som förtjänade detta, många gånger är det så - självsanering alá Darwin.
Citera
2015-02-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackey414

Som vanligt mycket bull här inne.
Färdas i mörk BMW-98, hamna i dispyt och möjligen också skjuten i huvudet, blir givetvis till att "man känner till" kriminella. Och givetvis jättefin - som han i Partille, eller han i Hisings-backa, eller han på Såggatan eller han i Frölunda eller.....

Hur många var dom i bilen undrar jag. Någon sprang uppenbarligen in på macken och klagade över att kompisen var skjuten i huvudet...

Initialt rörigt som vanligt av media. Han som kom in på macken-var han också skjuten i huvudet fast ytligt? Han anger kompis skjuten i huvudet(singularis) medans media återger att 2 är skjutna i huvudet.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2015-02-08 kl. 00:52.
Citera
2015-02-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3

Vem var då kompisen som sprang in på macken, tro?
Citera
2015-02-08, 00:58
Medlem
Enligt GP är det flera polisbilar vid Sahlgrenskas akut nu, vilket talar för gängrelaterat.

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2623856-tva-skjutna-i-majorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in