2015-02-07, 13:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Hoppas Färjestad behåller Wallin länge och betalar mycket.
Citera
2015-02-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hoppas Färjestad behåller Wallin länge och betalar mycket.

Varför skulle dom betala han mer än vad han är värd att få i lön? Wallin bär Färjestad tröjan med stolthet. Undrar hur tex Ledin bär sin tröja i Luleå som varit runt och horat i landet för att få chansen att vinna sina guld
Det andas fullständig loser förening om Luleå
Citera
2015-02-07, 14:30
Medlem
Kongruensbojds avatar
Lyssnar ni på senaste podden från Wikegård får ni höra Wallin själv snacka om livet i FBK och allt runtomkring. Även pengar, prestige och speltid. Mycket intressant, även för en anti-FBK:are som jag.

(Wallin är från Husby.)
Citera
2015-02-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Varför skulle dom betala han mer än vad han är värd att få i lön? Wallin bär Färjestad tröjan med stolthet. Undrar hur tex Ledin bär sin tröja i Luleå som varit runt och horat i landet för att få chansen att vinna sina guld

... för att?

klart som fan Wallin bär den där tröjan med tanke på hur mycket han får betalt per gjord poäng, haha
Senast redigerad av Dewies 2015-02-07 kl. 14:33.
Citera
2015-02-07, 14:50
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Utveckla gärna.
Citera
2015-02-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
... för att?

klart som fan Wallin bär den där tröjan med tanke på hur mycket han får betalt per gjord poäng, haha

Och det fick han när han kom till Färjestad som ung kille? Wallin har fått betalt det han förtjänade av Färjestad. Och han skulle ha fått samma av andra SHL klubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Utveckla gärna.

Det är väl inte så svårt. Hur många sm har man?
Citera
2015-02-07, 18:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Och det fick han när han kom till Färjestad som ung kille? Wallin har fått betalt det han förtjänade av Färjestad. Och han skulle ha fått samma av andra SHL klubbar.

Det är väl inte så svårt. Hur många sm har man?

Luleå Hockey ligger tvåa maratontabellen om man räknar från 84/85.
Citera
2015-02-07, 18:43
Bannlyst
Citat:
Det är ju jävligt märkligt med folk och hur de räknar. De räknar liksom lite som de vill. De har kommit fram till att Färjestad är mesta mästarna. Nu kommer de fram till att Luleå ligger tvåa i maratontabellen.

Ska man hålla på sådär då kan man ju lika gärna räkna med bara de gånger HV71 har vunnit guld, man kan räkna med bara de gångerna HV71 har vunnit serien. Och då kan ju komma fram till att HV71 vunnit mest guld och mest ligasegrar. Räknar man dessutom bara med de matcher som HV71 vunnit så kan en ju säga att HV71 är de enda obesegrade laget i hela världen.

Heller så kan man ju räkna som folk och ta verkligheten som den är.

Avslutar detta med att be vf och b-dawk att dra åt helvete.
Citera
2015-02-07, 18:44
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Hur patetisk kan man bli?
Citera
2015-02-07, 19:01
Medlem
Citat:

Om räknar från denna säsong så är det Skellefteå som leder den tabellen. Man kan också se det som att Luleå bara har ett sm guld mer än Örebro och Växjö. 2 st nya klubbar.
Eller att Skellefteå har mer än dubbelt så många sm guld som Luleå

Måste vara trevligt att Luleå profiler som Ledin och Henriksson fått sina första guld i FBK
Nej Luleå hockey ser jag som högst ett mediokert lag i ES/SHLs historia.
Citera
2015-02-07, 19:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Om räknar från denna säsong så är det Skellefteå som leder den tabellen. Man kan också se det som att Luleå bara har ett sm guld mer än Örebro och Växjö. 2 st nya klubbar.
Eller att Skellefteå har mer än dubbelt så många sm guld som Luleå

Måste vara trevligt att Luleå profiler som Ledin och Henriksson fått sina första guld i FBK
Nej Luleå hockey ser jag som högst ett mediokert lag i ES/SHLs historia.
Klart att Färjestad är ett av dom bästa lagen i seriens historia och är i nivå med Brynäs och DIF men det innebär väl inte att resten av lagen är loserlag som är värdelösa, kanske framtiden tillhör Skellefteå, Luleå eller Växjö, ingen vet det.
Luleå har ändå varit väldigt framgångsrika med 4 SM-finaler, ett guld och 2 europamästerskapstitlar. Så vi är rätt nöjda, framtiden ser bra ut den också, ingen konkurs i sikte.
Citera
2015-02-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Klart att Färjestad är ett av dom bästa lagen i seriens historia och är i nivå med Brynäs och DIF men det innebär väl inte att resten av lagen är loserlag som är värdelösa, kanske framtiden tillhör Skellefteå, Luleå eller Växjö, ingen vet det.
Luleå har ändå varit väldigt framgångsrika med 4 SM-finaler, ett guld och 2 europamästerskapstitlar. Så vi är rätt nöjda, framtiden ser bra ut den också, ingen konkurs i sikte.
Jag räknar inte med Luleåframgångar och med det sagt har jag räknat ut att Luleå är skitkassa.

Annat jag räknat på är att om jag räknat ut det hela rätt så räknar jag med att HV71 vinner guldet och i och med att serien numera heter SHL så måste man ju räkna de som vinner i år som SHL:s mesta mästare och därmed seriens och Sveriges mesta SHL-mästare.

Och blir det inte som jag räknat med så skiter jag och räkna mer på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in