2015-02-07, 13:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Pratade hon med vänninan före de träffades där nere alltså i bilen på väg dit eller var det när hon och mgm var vid bryggan. Vem ringde vem vänninan eller BO? Om det var under tiden som de båda var vid bryggan så borde verkligen mgm om han bragt BO om livet slängt in henne i bilen kört i väg både bilen och henne och kanske eldat alltihop.

Och om nu denna väninna SÅG TS och US nere vid bryggan, lyckades hon då blunda precis när TS hamnade i vattnet? Eller gick hon bara förbi och tyckte det var normalt att de var där?

Nej nej. Jag tror micro är otydlig bara. Förmodligen tänker hon att vittnet är TS son eller TS väninna som visste att de bestämt att ses nere vid bryggan, men själv inte sett det.

Så att kalla det för att ett vittne sett att de var där, är isåfall inte korrekt.
Citera
2015-02-07, 13:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det här är helt nytt för mig. Vad har du fått denna information från?

Det som jag läst är att någon i tråden hävdar att de hört, från en med god insyn i utredningen, detta:

"US ville att det skulle avslutas där det en gång började så dom åkte tillsammans ner till bryggan."

Är det det detta du baserar ditt inlägg på?
Nej.

Citat:
Pratade hon med vänninan före de träffades där nere alltså i bilen på väg dit eller var det när hon och mgm var vid bryggan. Vem ringde vem vänninan eller BO? Om det var under tiden som de båda var vid bryggan så borde verkligen mgm om han bragt BO om livet slängt in henne i bilen kört i väg både bilen och henne och kanske eldat alltihop.
En vän till TS har i tråden berättat att hon ringde väninnan från bryggan eftersom hon uppfattade US som obehaglig - den väninnan ska vara samma som sedan skall ha kontaktat polisen och anmält henne försvunnen.
Citera
2015-02-07, 13:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och om nu denna väninna SÅG TS och US nere vid bryggan, lyckades hon då blunda precis när TS hamnade i vattnet? Eller gick hon bara förbi och tyckte det var normalt att de var där?

Nej nej. Jag tror micro är otydlig bara. Förmodligen tänker hon att vittnet är TS son eller TS väninna som visste att de bestämt att ses nere vid bryggan, men själv inte sett det.

Så att kalla det för att ett vittne sett att de var där, är isåfall inte korrekt.
Du kanske skall lära dig skillnaden på ett vittne och ett ögonvittne.

Ögonvittne - du har sett något

Vittne - Ett vittne är en person som varseblivit en händelse med sina egna sinnen - i det här fallet hörseln då.
Citera
2015-02-07, 13:50
Medlem
Det är väl detta inlägg?

Om det stämmer att väninnan pratat med TS när hon var vid vattnet och väninnan kan vittna om att TS sagt att hon känt sig trängd är det ganska troligt att det är rätt man som sitter häktad och att det hela inte varit någon olyckshändelse.
Senast redigerad av glue 2015-02-07 kl. 13:53.
Citera
2015-02-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej.

En vän till TS har i tråden berättat att hon ringde väninnan från bryggan eftersom hon uppfattade US som obehaglig - den väninnan ska vara samma som sedan skall ha kontaktat polisen och anmält henne försvunnen.

Man kan ju undra hur mgm såg på det störande momentet attTS ringde vänninan när de hade en så speciell stund tillsammans. Hon kan åtminstone inte kallat på hjälp för då hade väninnan reagerat direkt. Obehaglig? Inte hotad. Konstigt samtal,vad kunde varit annat än obehagligt i situationen.
Citera
2015-02-07, 13:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Man kan ju undra hur mgm såg på det störande momentet attTS ringde vänninan när de hade en så speciell stund tillsammans. Hon kan åtminstone inte kallat på hjälp för då hade väninnan reagerat direkt. Obehaglig? Inte hotad. Konstigt samtal,vad kunde varit annat än obehagligt i situationen.
Varför skulle inte ett samtal mellan två ex kunna pågå utan att de ena uppfattar den andra som obehaglig? Eller ens samtalet som obehagligt?

Konstigt utgångspunkt.
Citera
2015-02-07, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej.

Var i tråden? Sökfunktionen hittar inte obehaglig i tråden före detta inlägg.
Citera
2015-02-07, 14:09
Medlem
Citat:
Varför skulle inte ett samtal mellan två ex kunna pågå utan att de ena uppfattar den andra som obehaglig? Eller ens samtalet som obehagligt?

Konstigt utgångspunkt.
Ex och ex de hade ju inte ens lyckats skicka pappren. Klart att bägge tyckte situationen var jobbig. Jag tror det fanns mer känslor kvar än vad som görs gällande. Att sedan vänninan var en stöttning för BO i separationen är väll tämligen klart. Men papprena hade nog varit på plats om BO varit helt säker på beslutet.
Citera
2015-02-07, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ex och ex de hade ju inte ens lyckats skicka pappren. Klart att bägge tyckte situationen var jobbig. Jag tror det fanns mer känslor kvar än vad som görs gällande. Att sedan vänninan var en stöttning för BO i separationen är väll tämligen klart. Men papprena hade nog varit på plats om BO varit helt säker på beslutet.
Det är en stor skillnad på att uppfatta något som jobbigt och att tycka det är obehagligt ...

Uppenbarligen hade han känslor kvar ja ... eftersom han dödade henne hellre än att acceptera att det var över.
Hon hade gått vidare.
Citera
2015-02-07, 14:27
Medlem
Citat:
Det är en stor skillnad på att uppfatta något som jobbigt och att tycka det är obehagligt ...

Uppenbarligen hade han känslor kvar ja ... eftersom han dödade henne hellre än att acceptera att det var över.
Hon hade gått vidare.

Jag kan inte tro att det är på det viset. Hon hade inte gått vidare. Hon var på väg men hade inte gått. Hon bodde i huset varannan vecka. Hon hade sina kläder i sin garderob. Hon städade i huset, hon hade inte gått vidare.
Citera
2015-02-07, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag kan inte tro att det är på det viset. Hon hade inte gått vidare. Hon var på väg men hade inte gått. Hon bodde i huset varannan vecka. Hon hade sina kläder i sin garderob. Hon städade i huset, hon hade inte gått vidare.
Eftersom du uppenbarligen bara är ute efter spy ur dig dina fria fantasier så lämnar vi det där ..
Citera
2015-02-07, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Av egen erfarenhet kan jag säga att du har helt fel. Det behövs ingen delgivning.

Mitt ex skickade in ansökan utan min underskrift. Tingsrätten ringde mig (skällde nästan ut mig) och förklarade att vi var skilda trots att exet valt att inte skicka in ansökan med min underskrift.

Mig gjorde det ingen, jag hade försökt få med honom på noterna under lång tid. Dock blev jag lite förvånad då jag trodde det fungerade så som du uppger.

Det kanske är annorlunda när det gäller gay-förhållanden ?
Alltså man var väl inte gifta på den tiden utan registrerat partnerskap eller vad det heter gällde, och då blir det inte samma som för aktuellt fall, TS+US är ett vanligt heteroäktenskap ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in