2015-02-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okunskap, helt enkelt. Det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om händelseförloppet på bryggan innan vi har FUP.

Låt oss säga att de träffades på bryggan och sade adjö till äktenskapet. Därefter gick US därifrån, och TS dröjde sig kvar. Då kom någon fram ur skuggorna, någon som spanat på dem en stund och ogillade att de umgicks.

En ren motspekulation, jag säger inte att det gick till så. Jag vet inte vad som hände.
Ja, det är bara spekulationer allt eftersom vi inte vet, men vissa teorier är ju mer sannolika än andra om man säger så, och US borde ju inte sitta anhållen fortfarande om det inte fanns skäl till det? När kommer FUP då?
Citera
2015-02-07, 00:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja, det är bara spekulationer allt eftersom vi inte vet, men vissa teorier är ju mer sannolika än andra om man säger så, och US borde ju inte sitta anhållen fortfarande om det inte fanns skäl till det? När kommer FUP då?
När åtal väcks, troligen före midsommar.
Citera
2015-02-07, 04:05
Medlem
Citat:
Jo, det gör det. Däremot kan det vara helt hopplöst ibland att delge personer som inte befinner sig där de bör vara, typ på arbetet eller hemma. Kanske därför Tingsrätten ringde dig för att du inte gått att nå ?

Knappast!

Var på arbetet på dagarna (samma sen många år) och hemma i boendet sen många år övrig tid. Mina barn var ganska små då så "Skalmankonceptet" var väl förankrat hos oss. Telefonnr var också känt sen 15 år, mobilt. Hemtelefon sen 25 år.

Dessutom upphör väl inte delgivningsskyldigheten för att man får ett telefonsamtal. Informationen borde väl gälla uppgörelse om delgivning inte handla om att berätta muntligt, till någon om ev beslut. Är det så enkelt så kan man väl skita alls i delgivningsritualen.. Eller hur tänker du?

Som sagt, det där är historia och det var helt enligt mina önskemål. Dock är det ett faktum att det gick till så i mitt fall.
Citera
2015-02-07, 05:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=Larzx|52172741]
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"Med fastighet avses radhus, villa eller fritidshus" bostadsrätt tas inte upp.

Så sant. Fel av mig.
Citera
2015-02-07, 10:13
Medlem
Citat:
Jo, det gör det. Däremot kan det vara helt hopplöst ibland att delge personer som inte befinner sig där de bör vara, typ på arbetet eller hemma. Kanske därför Tingsrätten ringde dig för att du inte gått att nå ?

Praxis tycks vara lite olika. Hustrun till en vän till oss postade skilsmässoansökan eftersom maken verkade tveka att skriva på blanketten. Personbevis skaffade han dock. Sedan hände ingenting, månad efter månad gick. Han hämtade regelbundet post i den gemensamma brevlådan där han fortfarande var skriven.

Efter 3-4 månader ? ringde maken (deras barn var alla över 18 år sedan länge, så betänketid var inte aktuell) och frågade varför inget beslut på skilsmässan kommit. Några dagar efter makens telefonsamtal var de skilda. Det verkade som om allt hamnat på någons skrivbord och försvunnit i pappershög.
Citera
2015-02-07, 10:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Hur vet du att mgm var med henne vid sjön? Det finns ju inga vittnen. Någon borde sett mgm göra hål i isen om det var dagsljus men som sagt inga vittnen. Att barnet inte hörde av sig till MR finns flera förklaringar till.
Barnet litade inte på MR.
Barnet ville att allt skulle bli bra igen.
Pappa hatade MR och det påverkade barnet i räddsla eller obehag om kontakt.
Barnet viste ju att mamma var "hemma" och behövde således inte ringa åt fel håll.
Jo, det finns ett vittne som placerar US tillsammans med TS vid bryggan, väninnan som TS talade med i telefon.
Citera
2015-02-07, 12:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror inte jag heller. Ekonomin var knappast något problem. Däremot är jag osäker på att det har med känslor att göra, det kan vara så simpelt som hala skor.
Hala skor är nog inte sannolikt. Bryggan är full med bojar och is och inget man ger sig ut på.
Tveksamt dock om det går att fälla US om han inte erkänner eller att det skulle dyka upp ett vittne även om han med all sannolikhet är skyldig.
Citera
2015-02-07, 12:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
Jag tror att åtal väcks betydligt tidigare, och det väcks. Borde vara omhäktning i början på veckan som kommer nu.

Om tre veckor är fortfarande före midsommar.
Citera
2015-02-07, 12:47
Medlem
Finns det någon information om hur MRhackspett kände inför att hon inte kunde göra sig fri utan bodde varannan vecka vid poolen och varannan i lilla lägenheten.
Citera
2015-02-07, 12:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det finns ett vittne som placerar US tillsammans med TS vid bryggan, väninnan som TS talade med i telefon.

Det här är helt nytt för mig. Vad har du fått denna information från?

Det som jag läst är att någon i tråden hävdar att de hört, från en med god insyn i utredningen, detta:

"US ville att det skulle avslutas där det en gång började så dom åkte tillsammans ner till bryggan."

Är det det detta du baserar ditt inlägg på?
Citera
2015-02-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Pratade hon med vänninan före de träffades där nere alltså i bilen på väg dit eller var det när hon och mgm var vid bryggan. Vem ringde vem vänninan eller BO? Om det var under tiden som de båda var vid bryggan så borde verkligen mgm om han bragt BO om livet slängt in henne i bilen kört i väg både bilen och henne och kanske eldat alltihop.
Citera
2015-02-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Pratade hon med vänninan före de träffades där nere alltså i bilen på väg dit eller var det när hon och mgm var vid bryggan. Vem ringde vem vänninan eller BO? Om det var under tiden som de båda var vid bryggan så borde verkligen mgm om han bragt BO om livet slängt in henne i bilen kört i väg både bilen och henne och kanske eldat alltihop.

Står ganska tidigt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in