2015-02-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Hur vet du att mgm var med henne vid sjön? Det finns ju inga vittnen. Någon borde sett mgm göra hål i isen om det var dagsljus men som sagt inga vittnen. Att barnet inte hörde av sig till MR finns flera förklaringar till.
Barnet litade inte på MR.
Barnet ville att allt skulle bli bra igen.
Pappa hatade MR och det påverkade barnet i räddsla eller obehag om kontakt.
Barnet viste ju att mamma var "hemma" och behövde således inte ringa åt fel håll.

Hur vet du att det inte fanns vittnen?
Citera
2015-02-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att det är TS som är död kan ju vara en ledtråd.

Att det som vänner vittnar om är att US inte klarade att förlora henne är en annan.
Tillägger här att TS även träffat en ny, vilket inte US hade gjort vad vi vet. Det är den stora ledtråden!
Citera
2015-02-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det är inte lätt. Men det måste ha varit på tapeten länge.

Någon gång kommer ändå frågan Berikar vi varandra, Kan vi leva med det som är eller Förstör vi varandra ...

Sedan kan man vara i otakt med svaren, förstås.

Jag håller med dig, det har varit på tapeten länge men för en del tar det längre tid en del kortare. Men jag tror ju med skilsmässopappren som blev sena att de trissade varandra. Många år, mycket kärlek, barn.Det är inte bara att kasta. Vet du att de inte ångrade sig? Ingen av dem kan ha varit särskilt säker eller hatat den andre så mycket att de inte kunde göra upp boendet i huset. RESPEKT TILL DEM BÅDA. Händelsen förbryllar.
Citera
2015-02-06, 23:05
Medlem
[quote=victortich|52172006]
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx

Larzx: nu har du verkligen tjorvat till "citeringen" var Remark som skrev det, ej jag (victortich) hursomhaver dom två lghalternativ du beskriver vad är det?
Ledsen för det, lghalternativen är de storlekar på lägenheter i aktuell fastighet, inga feta alltså. Har dock inte varit där, bara sett de som sålts.
Citera
2015-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Hur vet du att mgm var med henne vid sjön? Det finns ju inga vittnen. Någon borde sett mgm göra hål i isen om det var dagsljus men som sagt inga vittnen. Att barnet inte hörde av sig till MR finns flera förklaringar till.
Barnet litade inte på MR.
Barnet ville att allt skulle bli bra igen.
Pappa hatade MR och det påverkade barnet i räddsla eller obehag om kontakt.
Barnet viste ju att mamma var "hemma" och behövde således inte ringa åt fel håll.

Det var inte dagsljus. Det skedde troligen efter kl. 21.00 på fredagen.
Citera
2015-02-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Av egen erfarenhet kan jag säga att du har helt fel. Det behövs ingen delgivning.

Mitt ex skickade in ansökan utan min underskrift. Tingsrätten ringde mig (skällde nästan ut mig) och förklarade att vi var skilda trots att exet valt att inte skicka in ansökan med min underskrift.

Mig gjorde det ingen, jag hade försökt få med honom på noterna under lång tid. Dock blev jag lite förvånad då jag trodde det fungerade så som du uppger.
Jo, det gör det. Däremot kan det vara helt hopplöst ibland att delge personer som inte befinner sig där de bör vara, typ på arbetet eller hemma. Kanske därför Tingsrätten ringde dig för att du inte gått att nå ?
Citera
2015-02-06, 23:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=Larzx|52172445]
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Ledsen för det, lghalternativen är de storlekar på lägenheter i aktuell fastighet, inga feta alltså. Har dock inte varit där, bara sett de som sålts.

Men MR äger ingen fastighet. Hyr han i andra hand?
Han äger ingen bil heller t ex.
Citera
2015-02-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Hur vet du att det inte fanns vittnen?
Då hade fallet varit klart och åtal väckt.
Citera
2015-02-06, 23:24
Medlem
Citat:
Min tro är att de båda gled ifrån varandra under årens lopp. Hon hade sina katter barna och maskrosvin med sina vänner. Han hade ett arbete där han inte blev tillfrestäld utan såg att andra tjänade pengar på hans arbete. Därför chansade han på att öppna eget. Med frugans godkännande. När det inte var så enkelt som han trott och frugan inte visade det intresse för hans verksamhet som han räknat med så tog han till flaskan istället för att jaga kunder. På kattsammankomsterna träffade hon en intressant och spännande ny kille. Han tyckte att han kämpade på bra. Inte hans fel han inga kunder fick. Hon ledsnade nu totalt på honom då hon hade hittat en ny härlig hacksett som lyssnade på henne istället för att vilja ha stöd för något hon såg han inte klarade av.
Kattsammankomsterna??? Eh...??
Citera
2015-02-06, 23:27
Bannlyst
#2159 har jag ej skrivit/citerat... lär er för satans att citera, detta klarar 6-åringarna på igelkottens dagis...

"victortich"
Citera
2015-02-06, 23:29
Medlem
[quote=larsingvarsfru|52172572]
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx

Men MR äger ingen fastighet. Hyr han i andra hand?
Han äger ingen bil heller t ex.
"Med fastighet avses radhus, villa eller fritidshus" bostadsrätt tas inte upp.
Citera
2015-02-06, 23:32
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, det har varit på tapeten länge men för en del tar det längre tid en del kortare. Men jag tror ju med skilsmässopappren som blev sena att de trissade varandra. Många år, mycket kärlek, barn.Det är inte bara att kasta. Vet du att de inte ångrade sig? Ingen av dem kan ha varit särskilt säker eller hatat den andre så mycket att de inte kunde göra upp boendet i huset. RESPEKT TILL DEM BÅDA. Händelsen förbryllar.

Jag har ingen aning. Men det var troligen mycket känslor inblandade i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in