2015-02-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var inte dagsljus. Det skedde troligen efter kl. 21.00 på fredagen.
Spontant kan jag inte tänka mig att mgm har bemötat sig att gå ut på isen, hugga hål med"NÅGOT" och sedan slänga i den strypta, avsvimmade kvinnan. Har svårt att se detta hända med någon han fortfarande älskar så mycket.
Om det skulle varit genom "olyckshändelse" han bragt henne om livet så hade han inte sänkt henne utan kört iväg både henne och bilen därifrån.
Citera
2015-02-06, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kattsammankomsterna??? Eh...??

Knappast på kattsammankomsterna...där är mest fas3 kvinnor med vargmotiv på t-shirtsen...

MR (som supervisor, och chef vid Transportfacket, Arlanda/Uppland) och TS (då i egenskap av nån form av ledare/utbildare) på Airsite Arlanda träffades säkert flera gånger genom åren...när sen familjeförhållanden blitt helt annorlunda för TS så blir dessa möten mittiallt alltmer intressanta...

Är väl inte krångligare än så....
Citera
2015-02-06, 23:42
Medlem
Citat:
Kattsammankomsterna??? Eh...??
I början skylde hon naturligtvis på katterna för att inte familjen skulle undra med vem hon var.
Detta var ju hennes eget intresse och hon kunde naturligtvis nytja det i egenintresse. Den döda var inte dum.
Citera
2015-02-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Okaj.

Vad menade du med "Han blev ovan" ?
(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
Citera
2015-02-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Spontant kan jag inte tänka mig att mgm har bemötat sig att gå ut på isen, hugga hål med"NÅGOT" och sedan slänga i den strypta, avsvimmade kvinnan. Har svårt att se detta hända med någon han fortfarande älskar så mycket.
Om det skulle varit genom "olyckshändelse" han bragt henne om livet så hade han inte sänkt henne utan kört iväg både henne och bilen därifrån.

Ja, jag vet inte. Känner du någon av dom?
Citera
2015-02-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
I början skylde hon naturligtvis på katterna för att inte familjen skulle undra med vem hon var.
Detta var ju hennes eget intresse och hon kunde naturligtvis nytja det i egenintresse. Den döda var inte dum.
Vad har du för belägg för att skyllde på katterna??? Det måste ju i så fall vara lättare att skylla på jobbet med konferrenser och fackmöten osv. Då behövde hon ju faktiskt inte ljuga heller. Tror säkert att MR och TS diskuterade mkt "arbete" sins emellan. "Facklig aktivism" Hon har lagt ut väldigt mkt senast tiden från Transport och deras avtal mm, nästan maniskt!
Citera
2015-02-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag vet inte. Känner du någon av dom?
Kanske kanske inte. Men jag känner med dem båda och jag kan inte förstå att det har hänt. Tänk att det går så långt att man inte ser varandra länre från att ha varit ett. Vet du hur ungarna har det? Träffar du dem så säg att världen är inte ond, det bara verkar så.
Citera
2015-02-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu fintade du upp mig på läktaren, vad menar du?

Frågan är ju varför inte sonen började med att kolla om TS var hos MR, det skulle ju jag tycka vara det mest naturliga, TS var ju till och med skriven på hans adress så varför stämde sonen inte av med MR och varför ringde inte MR till polisen och ingav en orosanmälan?
Hon var inte skriven där! Hon var skriven i Sigtuna!
Citera
2015-02-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi har ingen aning om US och hans bolags ekonomi.
Jag tror ärligt talat inte att deras ekonomiska situation har nåt med hennes död att göra. Jag tror det har med känslor att göra!
Citera
2015-02-07, 00:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat inte att deras ekonomiska situation har nåt med hennes död att göra. Jag tror det har med känslor att göra!
Det tror inte jag heller. Ekonomin var knappast något problem. Däremot är jag osäker på att det har med känslor att göra, det kan vara så simpelt som hala skor.
Citera
2015-02-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror inte jag heller. Ekonomin var knappast något problem. Däremot är jag osäker på att det har med känslor att göra, det kan vara så simpelt som hala skor.
Jag får intrycket av att du inte tror att US mördat henne avsiktligt! Vad bygger du detta tvivel på ?
Citera
2015-02-07, 00:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag får intrycket av att du inte tror att US mördat henne avsiktligt! Vad bygger du detta tvivel på ?
Okunskap, helt enkelt. Det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om händelseförloppet på bryggan innan vi har FUP.

Låt oss säga att de träffades på bryggan och sade adjö till äktenskapet. Därefter gick US därifrån, och TS dröjde sig kvar. Då kom någon fram ur skuggorna, någon som spanat på dem en stund och ogillade att de umgicks.

En ren motspekulation, jag säger inte att det gick till så. Jag vet inte vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in