Citat:
Ursprungligen postat av
krs
Mig veterligen var det Arriva som drog in avgångarna då efterfrågan inte var hög nog,
Skitsnack från Arriva för att tjäna mer stålers på att packa folk som sillar.. Det åkte aldrig tomma bussar, åtminstone inte på linjen jag åker med dagligen olika tider på dygnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
krs
tror SL var lika snopna själva att deras anbudsupplägg även skulle användas för att reducera avgångar.
Borde det inte gå att göra en ny upphandling då Arriva frångått avtalet? Skriver inte SL in i avtalen antalet avgångar osv. som upphandlningen var för?
Citat:
Ursprungligen postat av
krs
Antalet resenärer ökar stadigt för varje trafikslag så det är nog inget problem.
Kan garantera dig att många i västerort börjat ta bilen oftare än tidigare iom. detta. Själv sett folk gå hem och hämta bilen efter att ännu en fullsmockad buss rullat förbi.. Sen handlar inte det hela om att alltid köra med proppfulla bussar, nöjdkundindex är något SL inte ligger särskilt bra till på i undersökningar.
http://www.svd.se/naringsliv/missnojet-med-sj-och-sl-vaxer_6684566.svd
Min poäng med det hela är att man bör se över hur kollektivtrafiken i området fungerar noga om man tänkt nyttja det och inte åka bil hela tiden. Något som på pappret ser ut att vara 20min till centralen kan i själva verket vara 35-45min.