2015-02-06, 21:03
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Detta är Modus Operandi för alla avdankade folkhemshjältar. När applåderna tystnar och ingen frågar efter dem längre samt att deras kompetens och kunskap är helt djävla oanvändbar så blir detta billiga trick ett sätt att få lite rampljus på sig igen.
Kanske ett statligt utredningsuppdrag dessutom?

Schyffert var briljant under 90-talet, det sorgliga är att han fastnade där och denna artikel bevisar ju det fullt ut.

Sorgligt att se en 90-talsikon förfalla till detta vansinne bara för att få lite ljus på sig igen.
Sorgligt!

Är det Ullenhag som hjälpt honom med siffrorna? En blind som leder en lam idiot! Fantastiskt!

Sverige, en svårt sjuk och sargad nation!

Jag är benägen att instämma i din analys, så när som på att Schyffert någonsin varit verkligt briljant.
Precis som han själv erkänt att han gled in i VJ-rollen på ett bananskal buret av hans utseende och ego, har han i stora delar sina kollegor i Killing -gänget att tacka för sina framgångar inom humorn.
Om man jämför hans soloprestationer med deras blir det uppenbart att han är något av en medelmåtta inom svensk humor. Han bidrog säkert en del till manus och han gjorde en hel del riktigt roliga karaktärer, men han var knappast grundstenen i deras verk.

Sorgligt som sagt, att se honom göra bort sig så totalt med detta inlägg.
2015-02-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Jag behåller gärna mina 12000 själv, då jag redan betalar skatt+moms+avgifter på precis allting jag gör. Jag drar dessutom in min egen arbetsgivaravgift och betalar moms på skatten när jag tankar bilen.

Så; Schyffert, du kan ta dig där bak.

Instämmer till fullo! Sen tycker jag att Schyffert och resten av alla PK-Söder-Skägg kan sluta hyckla runt i sina våningar. Sälj bögslungan och skänk pengarna till behövande. Lätt att gapa och skrika på att alla andra ska dega. Kasta första brödstycket ni.

//En som inte hycklar, utan bara bryr sig om sig själv!
2015-02-06, 21:07
Medlem
Scientia-Viss avatar
Vet inte om jag ska skratta eller tycka synd om honom. Ingen hög IQ/EQ där inte.

Diggar för övrigt Emil Sanchez. PK-maffian måste klia sig i huvudet ännu en gång efter att ha sett hans videor och inlägg.
2015-02-06, 21:27
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Den inte fullt så intelligenta Henrik Schyffert gör ett nytt "komiskt" utspel där han gör narr över människor som klagar på invandringens kostnader.

Inlägget har gillats av tiotusentals människor och delats av nästan lika många.

http://viralt.aftonbladet.se/las-henrik-schyfferts-hyllade-inlagg-till-alla-som-vill-prata-om-vad-invandring-kostar/

1000:- i månaden, vilket givetvis är i underkant, är en mycket relevant summa för fattiga svenskar, studenter, låginkomsttagare, ensamstående mödrar och en rad andra i samhället. Schyffert spottar dessa människor i ansiktet.

Man kan fråga sig vem som är sämst av Schyffert, Betnér, Soran, Nujen och alla andra (urusla) komiker som ger sig in i invandringsdebatten. De spelar verkligen i samma jumboserie.

Vad tycker ni om Schyfferts bidrag till invandringsdebatten?

Fick precis 1000kr extra i månaden som student.

Har klarat mig mer än väl på de 9k jag fick förut och då har jag endå hyra på 4k samt roar mig mer än väl.

Jag känner mig absolut inte bespottad. Bara du som försöker skapa uppvigling kring det hela. Schyffert predikar till sin egna publik likt folk från SD gör till de sina.
2015-02-06, 21:47
Medlem
Fizzlors avatar
Schyffert ska bara hålla käft. Snubben är god för flera miljoner och bor som alla andra mediepersonligheter i ett kritvitt område i en bostad värd hur mycket som helst, långt från den mångkultur han förespråkar.

12.000 per person är mycket även det, jag hade personligen hellre tagit de pengarna än att ta hit massa noggers. Men Schyffert gör följande två fel:

1: andelen personer som betalar kalaset är inte 10 miljoner utan snarare 3-4. Delat på 4 miljoner är det 30.000 som dras från varje arbetande svensk varje år, eller ca 2500 kr i månaden. På att ta hit noggers. Den som hellre vill att dessa pengar ska läggas på sjukvård, bostäder åt OSS, försvar, infrastruktur, skola, äldreomsorg, räcker upp en hand...

2: 120 miljarder är en jävla bluffsumma. Vi betalar LÅNGT mycket mer än så, säkert upp mot 300 miljarder om man räknar med slitage på lägenheter som invandrarna står för när de sliter upp parketten för att grilla rådjur i vardagsrummet, kastar sopor i trapphuset så att råttorna frodas eller släpar med sig kläder och möbler som innehåller en jävla massa termiter och andra skadedjur.
Eller vad det kostar samhället när Mohamed och hans 10 somaliska barn ska gå i svensk skola.
Eller vad det kostar när Ali ska ha gratis tandvård.
Eller vad det kostar när Tensta Boys bränner bilar och kastar sten på polisen.
Eller vad ALLA JÄVLA BIDRAG kostar varje månad.

Vi är låååångt över 120 miljarder per år för invandringens kostnader. 300 miljarder delat på 4 miljoner betalare blir 75.000 kr per person och år till invandringen. Eller 6000 kr i månaden.
Sug på den. Skulle du välja 75 lök i månaden framför att barn utan armar ska komma hit och belasta vårt land ännu mer? Klart som fan man skulle, Schyffert med. Han snackar bara skit för att få ryggsmekningar.
2015-02-06, 21:52
Medlem
lemonzhellos avatar
Inlägget är ju närmast tragiskt ur ett personligt perspektiv, lite beklämmande att läsa alldeles oavsett vad man tycker om integration och asylpolitik, skulle jag säga. Nästan så att man skäms å Schyfferts vägnar. Lite som att se någon göra bort sig i TV eller på scen, man skruvar liksom på sig å deras vägnar.

De följande positiva kommentarerna är lite rakare i sin enfald, känns det som. Men man undrar ju vad i hela friden som fått Schyffert att stoppa foten i munnen på det här viset? Räckte livet i övrigt inte riktigt till för honom? Någon (södermalmsboende) kvinna han måste imponera på? En hägrande anställning på SR?

Sen kan jag tycka att det är lite underhållande att så många i tråden inte känner igen ett troll när de ser ett. Påminner om när en annan debattör som en positiv effekt av massinvandringen anförde att Sverige ju blir bättre i fotboll.
2015-02-06, 21:56
Medlem
600:- per år och person var ju inte särkilt mycket för att bekosta invandringen.
2015-02-06, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
120 miljarder genom 10 miljoner blir mycket riktigt 12000.
Men det är ju långt ifrån 10 miljoner som betalar skatt.
En stor del är under 18 år och många går på olika former av bidrag.
Så för de som betalar skatt, är beloppet betydligt högre.

och invandring + bidrag går per år på runt 250-300 miljarder och inte 120 vilket det också är vässentligt mycket mer.

blir väl snarare runt 37 500kr om 8 miljoner betalar skatt. det är mer än vad min bil kostade och och det är mycket pengar för de som tvingas ta CSN-lån för studierna...

vad får jag för dessa pengar? inte ett skit. dessutom är jag utförsäkrad av försäkringskassan. alltid kul att försörja någon helt främmande kriminell/jihadist/rasist/våldtäktsman/efterbliven...not.
2015-02-06, 22:12
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det är snarare så att varje arbetande person jobbar 2timmar om dagen "Gratis" för finansiera invandringen om man lägger in alla kostnaderna som ex, fängelse, bidrag, utbildning, mm mm.

Jag kan hjälpa flyktingar och det tycker jag vi ska fortsätta med, men varför delas det inte ut rättvist mellan länderna, Sverige kan inte vara hela världens socialkontor.
2015-02-06, 22:23
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kan vi sluta låtsas som att dessa siffror Henrik Schyffert har trollat fram är korrekta?

Invandringens kostnad uppskattas att årligen ligga på omkring 250-300 miljarder.
http://www.friatider.se/invandringen-kostar-250-miljarder-r

64,53% av Sveriges befolkning är mellan 15-64 år.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

74,4% av dessa är sysselsatta.
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Employment_rate,_age_group_15%E2%80%9364,_200 3%E2%80%9313_(%25)_YB15.png

Sveriges befolkning är 9 728 498.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige

250 000 000 000 / (9 728 498 * 64,53% * 74,4%) = 53 525

Alltså får gemene arbetande och skattebetalande man betala över femtiotusen om året för massinvandringen, eller lite drygt 4 460 kronor i månaden. För de flesta svenskar är det rätt mycket pengar.

Lyfter den här uträkningen en gång till, för bra för att glömmas bort.
2015-02-06, 22:24
Medlem
drulmans avatar
Varför nämner folk 120 miljarder hela tiden? Den riktiga siffran är snarare någonstans mellan 210-250 miljarder. Ta och läs Tullbergs bok.

De som kom fram till 120 miljarder glömde liksom att räkna med hälften av grejerna...
2015-02-06, 22:24
Avstängd
OliverCromwells avatar
Emil Sanchez KROSSAR globalisten Henrik Schyffert!

ORD OCH INGA VISOR FRÅN EMIL SANCHEZ!

Han kallar tom Henrik Schyffert för en GLOBALIST!

Tycker det här är helt underbart!

https://www.facebook.com/video.php?v=10152724185147572

http://nyheteridag.se/emil-sanchez-attack-mot-henrik-schyffert-den-kaxige-javeln-sager-vi-har-rad/

Haha! Han kallar också Metro för en globalist-tidning! Haha! Älskar den här snubben!

Vad tycker ni om den här snubben Emil Sanchez?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in