2015-02-06, 18:38
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Läste första fem sidorna och där var det ingen som ens verkade ha läst Schyfferts inlägg.

Schyffert skrev att det egentligen kostade varje svensk 600:- om året och inte 12000:- (eftersom han tjugodubblade kostnaden för invandringen). Nu går det givetvis att diskutera om Schyfferts siffra är sann, för vad jag förstått så ska invandringen kosta ungefär 150 miljarder på fyra år (i a f enligt Sverigedemokraternas budget så skulle de kunna spara in den siffran). Men allt det blir dock fortfarande långt under de siffrorna på 120 miljarder per år som ni håller på och diskuterar om.

Det relevanta här är väl att man diskuterar riktiga fakta? Det är inte direkt så att man kan ta er på allvar om ni direkt börjar diskutera som om invandringen kostar 120 miljarder per år när det bara var en siffra som Schyffert drog till med, eller har ni bakomliggande fakta till de påståendena?

Är det någon som vet vad invandringen kostar på riktigt per år? Är det 6 miljarder? Eller är det rent av 120 miljarder? Vem talar sanning? Finns det någon god sammanställning över det hela? När man vet det så kan man börja diskutera.
Skojar du, 6 Miljarder?
Om du verkligen tror på dom siffrorna borde du för fan tugga fradga av ilska över I&I politiken, har du missat att migrationsverket krävde 12 miljarder extra om året för att få runt verksamheten?
Skolor, sjukvård etc ligger inte i migrationsverkets budget...
2015-02-06, 18:38
Medlem
ant's avatar
Kan vi sluta låtsas som att dessa siffror Henrik Schyffert har trollat fram är korrekta?

Invandringens kostnad uppskattas att årligen ligga på omkring 250-300 miljarder.
http://www.friatider.se/invandringen-kostar-250-miljarder-r

64,53% av Sveriges befolkning är mellan 15-64 år.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

74,4% av dessa är sysselsatta.
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Employment_rate,_age_group_15%E2%80%9364,_200 3%E2%80%9313_(%25)_YB15.png

Sveriges befolkning är 9 728 498.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige

250 000 000 000 / (9 728 498 * 64,53% * 74,4%) = 53 525

Alltså får gemene arbetande och skattebetalande man betala över femtiotusen om året för massinvandringen, eller lite drygt 4 460 kronor i månaden. För de flesta svenskar är det rätt mycket pengar.
Senast redigerad av ant' 2015-02-06 kl. 18:46.
2015-02-06, 18:42
Bannlyst
Hade varit bättre om Henrik fortsatt att vara ironisk dvs helgardera sina åsikter/skämtsamheter. För på 90-talet tyckte han ja, han tyckte nej, eller kanske, samtidigt.
2015-02-06, 18:43
Medlem
Inte vet väl Schyffert något om nationalekonomi? Eller låginkomsttagares skattetryck tillika levnadssituation i utanförskapsområden. Sen har hans komik alltid haft en viss mobbingkaraktär mot redan liggande.
2015-02-06, 18:48
Bannlyst
varför ska man bry sig om vad en sorglig "komiker" tycker.

invandring förstör sverige
2015-02-06, 18:52
Medlem
watsups avatar
Nej!!! Inte Schyffert!!! Jag gillade ju dig. Varför varför varför? Fan. All respekt borta. God natt Henrik.
2015-02-06, 18:57
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Nej!!! Inte Schyffert!!! Jag gillade ju dig. Varför varför varför? Fan. All respekt borta. God natt Henrik.
Tänk inte på det. Som jag skrev i den papperskorgade tråden:
Henrik Schyffert har ALDRIG varit rolig. Hans roll har alltid vart att spela förvånat offer för Robban och Rehnborgs galna upptåg. Ingenting annat.

I manegen
Nilecity
Percy tårar

Tänk efter, han har bara surfat på de andras humor. Rehnborg rules!
2015-02-06, 19:00
Bannlyst
Tycker även Schyfferts kompisar Lindström o Luuk har kommit in i pk-träsket/vinna likes och jollrar fis och piss varje vecka i på spåret.
2015-02-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup

Jag gillade i och för sig inte Schyffert sedan han stod och gullade med Mååna på scen i valrörelsen 2010. Det kändes då som han horade för uppmärksamhet för egen berikning och inte ideologisk övertygelse. Jag utgår från att det är samma sak nu!

Alla offentliga som hugger SD och övriga sverigevänliga i ryggen belönar jag med bojkott. De jag har svårast att acceptera som bojkottade är Börje Salming och Tomas Ledin. SD stod upp för samerna, Börje! Tomas som skrivit så många bra låtar om det svenska sinnet, kulturen, flickorna, "festerna". Det gör ont att skära bort mina barn och ungdomsidoler, men så är det.
2015-02-06, 19:11
Medlem
Vekrusets avatar
Det idylliska Birkastan är ett av Sveriges absolut vitaste områden. Det ligger naturligt geografiskt isolerat från mer utsatta platser i innerstan, som Fridhemsplan och Sveavägen. I Birkastan ligger Vasaparken. En excentrisk miljonär har byggt ett par lyxhus och ett konstmuseum där. Där bor Schyffert, och bland parkens susande träd har han skrivit sitt tårdrypande epos. Vi har också idag fått lära oss om hans omfattande skatteplanering. Intet öga är torrt.

Jag kände bara stor trötthet och "vi har sett det hundra gånger förut" när mina politiskt korrekta vänner började spamma Facebook med detta idag. Det är så deprimerande att se känslor ta över fakta, och spridas om och om igen. Alla fantasier, hur vilda de än är, hyllas som nationalekonomiska sanningar.

En sak jag undrar är: Om dessa människor skulle gå att nå med fakta, skulle de ändra sig då? Om de t ex fattade att det inte kostar 6 miljarder per år (som är Henrik Schyfferts huvudspår). Om de fattade att Sverige inte följer någon slags FN-stadga, utan har slirat loss fullständigt? Om de fattade vidden av no go-zones?
2015-02-06, 19:28
Medlem
Det här känns tufft! Jag har blandade åsikter om Schyffert, som person men jag har aldrig tvivlat på hans intelligens. Jag hävdar att den är högre än de allra flesta härinne. Dessutom vågade han tidigare stå för obekväma åsikter. Jag kan bara undra vad som får honom att framföra åsikter, som han rimligen inte själv tror på. Jag förstår det faktiskt inte. Är han gift med eller ihop med en PK:ist?
2015-02-06, 19:29
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Den inte fullt så intelligenta Henrik Schyffert gör ett nytt "komiskt" utspel där han gör narr över människor som klagar på invandringens kostnader.

Inlägget har gillats av tiotusentals människor och delats av nästan lika många.

http://viralt.aftonbladet.se/las-henrik-schyfferts-hyllade-inlagg-till-alla-som-vill-prata-om-vad-invandring-kostar/

1000:- i månaden, vilket givetvis är i underkant, är en mycket relevant summa för fattiga svenskar, studenter, låginkomsttagare, ensamstående mödrar och en rad andra i samhället. Schyffert spottar dessa människor i ansiktet.

Man kan fråga sig vem som är sämst av Schyffert, Betnér, Soran, Nujen och alla andra (urusla) komiker som ger sig in i invandringsdebatten. De spelar verkligen i samma jumboserie.

Vad tycker ni om Schyfferts bidrag till invandringsdebatten?

en person som tjänar ett par mille om året borde knappast yttra sig om hur Sveriges extrema invandring drabbat tex, rosengård, akalla, Fittja, Tensta, rinkeby Södertälje, MALMÖ etc istället för att hurra honom så borde invandrare i dessa förorter SPOTTA på honom för det han skriver, pinsamt nu går ytterligare en kändis ned i min kändispapperskorg!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in