Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Ok. Jag utgår från att du inte känner igen något av namnen som finns i bilden på Wallenbergarnas släktträd som jag postat tidigare.
Det som däremot framkommer i släktträdet är ju att Peder (Sager) Wallenberg har 8 barn. Om den person du såg då hör till den kända Wallenberg-släkten ("i rakt nedstigande led en Wallenbergson") så borde det ju vara någon av denne Peder Ws barn.
Nog måste det finnas någon Wallenberg-kännare här på FB som kan bekräfta saken och ge oss namnet, eller hur....?
Nej, jag fann ingen i det där släktträdet som stämde in på min beskrivning och jag tänkte som dig, att det kan varit någon av Peder (Sager) Ws åtta barn. Den jag menar borde troligtvis vara född någon gång mellan 48 och 55 men det talar emot den tesen då Peder född 1935 knappast fick något barn född före 1955. Jag har dock ett svagt minne att den här pojken inte var son till Marc eller Peter så även det talar för att Pappan kan vara Peder (Sager).
Kan det vara så tokigt att det är ett undangömt barn, att detta barn inte finns i släktträdet?
Jag ser också fram emot någon som kan tänkas veta mer om detta.