Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Oavsett så tillhör jag den märkliga del som hellre ser ett Cagliari spela med stort hjärta i Serie B, än ett gäng legoknektar som funderar på nästa karriärssteg i Serie A.
Har lite samma åsikt vilket inte riktigt lirar med många svenska
romanisti.
Kanske inte lika extremt (Seria A är där Roma hör hemma) men jag surnar ärlig till när folk vill ha bort Florenzi. Visst, hans roll i laget är inte helt cementerad och han skyfflas runt på positioner där han inte riktig hör hemma men han är ung och en egen produkt. Han ska få misslyckas och få fler chanser på grund av att han är Romare.
Om jag får välja mellan en spelare som svettas blod pga av sin kärlek och koppling till laget och en spelare som svettas precis lika mycket blod men för sin egen vinning vad gäller att flytta vidare eller ett fetare kontrakt så är den första spelaren mitt val, alltid.
Roma lirade en match för ett par år sedan med Romagnoli, De Rossi, Florenzi och Totti i elvan och när Romagnoli gjorde sitt första mål levererades bollen från Totti.
https://www.youtube.com/watch?v=tIA6ExEjv-I#t=44
Jag vill ha mer av det. Mycket mer.
Dåligt snack om Parma i tråden. En miljard i skulder och den nya ägaren har redan sålt vidare klubben. Cassano hopar av och Nocerino gråter i TV efter två veckor i klubben pga av desperationen i staden och i klubben bland spelarna. Från att ha kvalificerat sig till EL men ryka pga skatteskulder till att så gott som sluta existera på ett halvår. Fina Parma. Alla förtjänar bättre men med alla dåliga exempel de senaste åren, hur kan det fortsätta att ske?
Trodde redan på Leeds-tiden att alla klubbar skulle förstå hur man INTE ska sköta sakerna men lik förbannat går klubb efter klubb i fällan. Sedan hjälper det inte att ha Islands befolkningsmängd ute på lån.