2015-02-04, 20:32
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Om det var 2005 möjligtvis.

Sassuolo är inte någon storklubb. Jag tycker dom har lyckats få ihopa en bra uppsättning anfallare. Dom två lyfter kanske inte laget, men kan gå in och göra jobbet ibland.
Citera
2015-02-04, 20:43
Medlem
Spinnacers avatar
Romas kräftgång fortsätter och Gomez gör bara mål i Coppan.

Nu är det dags för Inter - Napoli.
Citera
2015-02-04, 22:59
Medlem
Higuain avgör i slutsekunderna. Lysande!

Men låt oss ta en stund för att betrakta Coppa Italia. En katt bland hermelinerna, Parma. Annars var det idel strålande matcher och tunga lag; Milan – Lazio, Roma – Fiorentina, Napoli – Inter.

Att Milano-lagen förlorade är symptomatiskt.

Semifinaler; Lazio – Napoli och Juventus – Fiorentina. Enligt mig förmodligen de fyra bästa lagen i Italien just nu. Romas moral sjönk då Bayern München tryckte till dem, och de har inte återkommit. Hur mycket som är Garcias ”fel” har jag inte riktigt koll på.

Fiorentina tappade min personliga favorit Cuadrado, men fick Diamanti och Gilardino. Samtidigt som Gomez börjar prestera. Förhoppningsvis kan Rossi vara med till avslutningen av säsongen? Men han behöver inte stressa om man får igång klassavslutare som Gomez och Gilardino.
Citera
2015-02-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Romas moral sjönk då Bayern München tryckte till dem, och de har inte återkommit. Hur mycket som är Garcias ”fel” har jag inte riktigt koll på.
...

Om man hade haft kvar Zeman hade man sprungit igenom allt och alla. Hans problem är att det tar tid allt ställa om. Och att det behövs kvalitet för att ta nästa steg.

Men samtidigt så hade han förmodligen oundvikligen tagit samma väg som Klopp...

Det finns en skillnad mellan Ancelotti, Capello, Trapattoni osv dvs de som kan finna en linje som fungerar under en längre tid, utan att den blir sönderläst. Jag har sedan Allegri blev tränare för Cagliari framhållit honom som en framtida stortränare. Något jag tyckte få mig bevisat då han ledde Milan till en Scudetto. Men sedan snackades han ned igen, tills han fick ta över ett Juventus som kanske inte var så lätt att motivera. Åtminstone inhemskt.

Det är aldrig enkelt att ta över ett vinnande lag. Och att våga och kunna ändra deras sätt att spela. Just nu ser det bra ut. Men det gör det ofta för Juventus vid denna tidpunkt, för att sedan behöva simma ända in i kaklet med kramp i hela kroppen. trots att de vinner lo Scudetto.
Senast redigerad av Brille68 2015-02-05 kl. 00:12.
Citera
2015-02-05, 21:56
Medlem
Ett Roma utan Iturbe och Gervinho, och där Destro sökt sig till Milan, skaffade Ibarbo. Blixtsnabb och teknisk spelare som ger rörelse åt laget. Dock ingen utpräglad målskytt. Men nu skadad i fem veckor...

Cagliari’s sporting director has shown no sympathy for the Lupi, instead accusing them of playing the player too early.

“With Cagliari he would not have played,” Marroccu is quoted as telling news agency ANSA.

“Roma are free to use him as they like, but with us he did not play because he wasn't ready, and it's no surprise that he picked up another injury.

http://www.football-italia.net/62285/%E2%80%98ibarbo-wasnt-ready-play%E2%80%99

Roma besöker den vackra ön. Rimligen spelar väl Astori och Nainggolan? Nainggolans band till laget och ön är såklart starka (gift och har barn med en inföding), och det var han som rekommenderade M'Poku. Vad man däremot ska med Diakité har jag svårare att se. Hälften av alla mål han gjort under hela sin karriär i Serie A, La Liga och PL (sammanlagt 83 matcher) har han gjort mot Cagliari. Men vaffanculo.
Citera
2015-02-06, 01:31
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://www.viasatsport.se/videoklipp/fotboll/albin-ekdal-i-wenstrom-kan-ha-svart-for-messis-attityd/ Intressant intervju med Albin Ekdahl som Viasat och Ola Wenström gjort. Den är lång och ganska ingående och inte som i Calciomania där Wilbacher frågar om han känner till en gubbe som var målskytt i Cagliari på 50-talet och vilket vin som är bäst eller att Gusten Dahlin frågar om vad Nainggolan hade för märken på sina kalsonger.
Citera
2015-02-06, 18:53
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
http://www.viasatsport.se/videoklipp/fotboll/albin-ekdal-i-wenstrom-kan-ha-svart-for-messis-attityd/ Intressant intervju med Albin Ekdahl som Viasat och Ola Wenström gjort. Den är lång och ganska ingående och inte som i Calciomania där Wilbacher frågar om han känner till en gubbe som var målskytt i Cagliari på 50-talet och vilket vin som är bäst eller att Gusten Dahlin frågar om vad Nainggolan hade för märken på sina kalsonger.

Senast pratade de mest om Zeman men jag förstår din poänglösa poäng och ignorerar den.
Citera
2015-02-06, 19:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nu ska inte du sura för att Italien är ett myyycket större vinland än England. Ett engelskt vin vann häromåret över bl a viner från Champagne i en tävling mellan mousserande viner...
Citera
2015-02-06, 20:00
Medlem
Zola kommer att spela med sin sedvanliga julgransuppställning. 4-3-2-1.

Trolig uppställning:

Brkic; Gonzalez, Rossettini, Capuano, Avelar; Dessena, Crisetig, Donsah; Ekdal, Joao Pedro; Longo

Vafan i helvete! Ingen Conti som är en klassisk Roma-dödare! Och Pisano, Murru, Cossu eller Sau!

Ja, jag skriver med ”!”. Och?

Zola är en hjälte, men tappar man de lokala hjältarna är man bara ännu ett ihopköpt lag, som alla andra.

Oavsett. Hur ser det ur för Roma. Ställer man upp utan Totti och de Rossi? Eller liknande galenskaper.
Citera
2015-02-06, 20:32
Medlem
Ett blekt och tämligen menlöst sardiskt lag. Ekdal är förmodligen den bäste spelaren och ledaren. Och även om han är Sveriges nuvaranade bästa mittfältare, så är han knappast en Thern eller liknande.

Oavsett så tillhör jag den märkliga del som hellre ser ett Cagliari spela med stort hjärta i Serie B, än ett gäng legoknektar som funderar på nästa karriärssteg i Serie A. Problemet är att Cagliari står sällsynt dåligt rustade att klara spel i Serie B. Om de inte studsar upp direkt så kan de stanna kvar i 20 år i de lägre divisionerna. Hela ekonomin är uppbyggd på TV-pengar och att ha talangfulla spelare med stort hjärta.

Och hittills har Zola lyckats relativt väl.
Citera
2015-02-06, 21:56
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Oavsett så tillhör jag den märkliga del som hellre ser ett Cagliari spela med stort hjärta i Serie B, än ett gäng legoknektar som funderar på nästa karriärssteg i Serie A.

Har lite samma åsikt vilket inte riktigt lirar med många svenska romanisti.
Kanske inte lika extremt (Seria A är där Roma hör hemma) men jag surnar ärlig till när folk vill ha bort Florenzi. Visst, hans roll i laget är inte helt cementerad och han skyfflas runt på positioner där han inte riktig hör hemma men han är ung och en egen produkt. Han ska få misslyckas och få fler chanser på grund av att han är Romare.

Om jag får välja mellan en spelare som svettas blod pga av sin kärlek och koppling till laget och en spelare som svettas precis lika mycket blod men för sin egen vinning vad gäller att flytta vidare eller ett fetare kontrakt så är den första spelaren mitt val, alltid.

Roma lirade en match för ett par år sedan med Romagnoli, De Rossi, Florenzi och Totti i elvan och när Romagnoli gjorde sitt första mål levererades bollen från Totti. https://www.youtube.com/watch?v=tIA6ExEjv-I#t=44

Jag vill ha mer av det. Mycket mer.

Dåligt snack om Parma i tråden. En miljard i skulder och den nya ägaren har redan sålt vidare klubben. Cassano hopar av och Nocerino gråter i TV efter två veckor i klubben pga av desperationen i staden och i klubben bland spelarna. Från att ha kvalificerat sig till EL men ryka pga skatteskulder till att så gott som sluta existera på ett halvår. Fina Parma. Alla förtjänar bättre men med alla dåliga exempel de senaste åren, hur kan det fortsätta att ske?
Trodde redan på Leeds-tiden att alla klubbar skulle förstå hur man INTE ska sköta sakerna men lik förbannat går klubb efter klubb i fällan. Sedan hjälper det inte att ha Islands befolkningsmängd ute på lån.
Citera
2015-02-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Har lite samma åsikt vilket inte riktigt lirar med många svenska romanisti.
Kanske inte lika extremt (Seria A är där Roma hör hemma) men jag surnar ärlig till när folk vill ha bort Florenzi. Visst, hans roll i laget är inte helt cementerad och han skyfflas runt på positioner där han inte riktig hör hemma men han är ung och en egen produkt. Han ska få misslyckas och få fler chanser på grund av att han är Romare.

Om jag får välja mellan en spelare som svettas blod pga av sin kärlek och koppling till laget och en spelare som svettas precis lika mycket blod men för sin egen vinning vad gäller att flytta vidare eller ett fetare kontrakt så är den första spelaren mitt val, alltid.

Roma lirade en match för ett par år sedan med Romagnoli, De Rossi, Florenzi och Totti i elvan och när Romagnoli gjorde sitt första mål levererades bollen från Totti. https://www.youtube.com/watch?v=tIA6ExEjv-I#t=44

Jag vill ha mer av det. Mycket mer.

Dåligt snack om Parma i tråden. En miljard i skulder och den nya ägaren har redan sålt vidare klubben. Cassano hopar av och Nocerino gråter i TV efter två veckor i klubben pga av desperationen i staden och i klubben bland spelarna. Från att ha kvalificerat sig till EL men ryka pga skatteskulder till att så gott som sluta existera på ett halvår. Fina Parma. Alla förtjänar bättre men med alla dåliga exempel de senaste åren, hur kan det fortsätta att ske?
Trodde redan på Leeds-tiden att alla klubbar skulle förstå hur man INTE ska sköta sakerna men lik förbannat går klubb efter klubb i fällan. Sedan hjälper det inte att ha Islands befolkningsmängd ute på lån.

Bra snack. Riktigt bra. Vi är överens om blod svett och tårar, så jag går vidare till Parma.

Om jag förstår det rätt så har albanen sålt klubben vidare? Kommer de ens att kunna slutföra säsongen? Och hur ska man då hantera de matcher och de poäng som har insamlats under säsongen?

Vi har snuddat vid Parmas katastrof lite då och då. Och då fönstret öppnades så fanns det kanske något hopp om att de nya ägarna skulle öppna plånboken.

2015-01-03:
Citat:
...
Jag försöker hålla ett öga på var Giovinco hamnar. Vackrast hade såklart varit Parma, men jag är fan inte säker på deras minst sagt tvivelaktiga ägare.
...

Men istället blev det ett strömavhopp av spelare. Och nu... ingenting. En avgrund. Utan hopp.

Jag tror att det nu är mer hopplöst än då Parmalat gick under.

Bäst beskriver såklart zach känslan:
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Thailand å för sent å för varmt å för många singha. Inte bara italien som är bella.

Parma ja,dom verkar sannerligen gett upp. Vad hände med kerimov, finns han där i bakgrunden? Fanns han någonsin där? Tänk vilka spelare som passerat sen vm -90. Finns så många å framförallt så många bra men benarrivo är nog min favorit. Så bra, men så mycket i skuggan av maldini. Vore ju passande om jag googlat karln innan jag babblar men känslan är ju att han va där Där när parma var just Där. Inventariern som aaaldrig gjorde mål när parma va den nya, fräscha, spännande systern bland de 6 andra.

Å betänk... Buffon, cannavaro, zola, stoichkov, sensini, crespo, thuram, brolin, asprilla, taffarel, melli, chiesa, veron å många andra... å ändå va de en av de sista systrarna i tabellen.

Å nu så är dom kass å pank å har typ inget lag alls.... jävligt tragiskt. Krävs ingen chang för att känna en sorg för det. Inte defintivt än kanske, men tror nog ett r.i.p. är på sin plats.

Den gode Ezzelino har också varit inne på det:
(FB) Allt om Calcio! 2014/2015

Men jag håller med. Parma är en klubb som varit fantastisk under de senaste 25 åren. Så många klassiska spelare. Resultaten ute i Europa. Det som händer är bortom skandal. Det är en tragedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in