2015-02-06, 19:30
Medlem
micro113s avatar
US har dock uppenbarligen inte grävt något guld ..
Han registrerar firman 2012 i juni, deklarerar 0 i inkomst 2013 och börjar plugga på universitet i januari 2015..

Låter mer som om han trodde att ta tag i sitt liv och börja studera skulle få TS att ändra sig .. när hon inte gjorde det så tog han livet av henne hellre än att förlora henne till en annan...
Citera
2015-02-06, 19:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är vanligt att företag lejer in under-entrepenörer för annan kompetens än den som finns i bolaget - det är vanligt när det handlar om att utföra tjänster som ligger utanför deras egen kunskap.

Ex.
Jag skall bygga om badrummet, anlitar en firma i grund som sedan tar med sig elektriker och rörmokare genom avtal mellan dem ... och därmed kan den firma jag anlitar ge mig ett helhetspris i offerten..
Och offertgivaren kan lägga på så mycket att det räcker till både guld och täljkniv.
Citera
2015-02-06, 19:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och offertgivaren kan lägga på så mycket att det räcker till både guld och täljkniv.
MMM .. och sen avstod han guldgruvan för studier för att han trodde TS ville se honom mer bildad ..

Du börjar bli lika patetiskt som vanligt.

Citat:
Såvida man inte vill höja postcount, förstås.
Quarrel
Medlem
Quarrels avatar
Reg: Jan 2010
24,50 inlägg per dag

micro113
Medlem
micro113s avatar
Reg: Jan 2009
20,79 inlägg per dag

Du tycker verkligen du är rätt person att rapa det
Senast redigerad av micro113 2015-02-06 kl. 19:35.
Citera
2015-02-06, 19:32
Medlem
Citat:
Därför att det är tkr överallt som belopp redovisas. Volvo Personvagnar omsatte inte bara 14 miljoner kr 2013. http://www.solidinfo.se/foretag/volvo-personbilar-sverige-aktiebolag-2F3C/ekonomi
Anledningen till att US hamnar i intervallet [0, 1.000.000} är att han redovisade hela året året därpå, och det får man göra vid upp till en miljon i omsättning.

Japp, jag är övertygad.
Citera
2015-02-06, 19:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotolleXXX
Japp, jag är övertygad.
Volvo personvagnar är ett AB och US har en enskild firma .. de redovisas inte likadant .. vilket Q tyckte var viktigt att påtala när jag gav mitt första exempel ...

De gäller givetvis när Q försöker köra med ett stort AB att jämföra med också ...
Citera
2015-02-06, 19:39
Medlem
micro113s avatar
Jag undrar ..
Vad gjorde Ulf innan han slutade sin anställning och startade firma?
Vet någon varför han slutade - han har ju gott från god inkomst till 0?

Vad skulle han plugga på universitetet, vilket ämne?
Citera
2015-02-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tror att han gjorde så här: han spelade medgörlig: "Ja det är klart att jag skriver på papperen. Jag har insett nu att vi måste vara vänner för barnens skull. Kom hit ikväll så ordnar vi allt. Det är helt okej att vi säljer huset och du får hälften. Jag kan bo i en 2:a, inga problem." Hon åker dit och dom skålar med vin eftersom dom är vänner. Han har lagt i en sömntablett i hennes glas. Hon somnar och han kör ner henne till vattnet. Där sågar han upp ett hål i isen intill bryggan. Han bär ner henne och slänger henne i vattnet. Det syns också på bilden spår efter knän i snön, på bryggan. Hans knän.

Kan vara åt det hållet men har du belägg för sömnmedel? Vad är dödsorsaken? Kvävning, drunkning, strypning?
Hur de förtvivlade mannen skall komma ur detta blir svårt trotts att han riggat en hel del. Värdelös händelse för barnen särskilt. Är ni säkra på att knäavtrycken är från mgm?
Citera
2015-02-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Volvo personvagnar är ett AB och US har en enskild firma .. de redovisas inte likadant .. vilket Q tyckte var viktigt att påtala när jag gav mitt första exempel ...

De gäller givetvis när Q försöker köra med ett stort AB att jämföra med också ...

Ja, det är sant. De mindre bolag man tittar på anger ju tkr som enhet och US bolag är ju ett liten enskild firma.
Citera
2015-02-06, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotolleXXX
Ja, det är sant. De mindre bolag man tittar på anger ju tkr som enhet och US bolag är ju ett liten enskild firma.
Ja, tkr, stort som litet.
Citera
2015-02-06, 19:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kokar! För det första; det sistnämnda WORD! Så DU kanske verkligen borde knipa igen om du inte har något vettigare att skriva än det du gjorde?!

Det första kan jag dock hålla med om! Detta har spårat ur totalt, och gjorde tidigt, det är så man kräks!

Och vi som "påstår" att vi kände TS? Vem fn är du att döma? Att vi försvarar idiotpåståenden som kommer om hur hon på något sätt kan ha tjänat en och annan hacka vid sidan av känns kanske rätt för oss för det är något vi KAN försvara i den här jäkla orättvisa härvan av lögner, smutskastning och annat som är otroligt svårt att bemöta utan att behöva lämna ut ett privatliv vi inte vill lämna ut.

Två gräsliga veckor har gått där hennes liv bara fläks ut mer och mer ju längre tiden går och hjärtat brister fasiken av den snedvrida bild folk målat upp. Vi är jäkligt upprörda vi som kände henne de sista åren, vi är ledsna, förtvivlade... Vad begärs av hennes vänkrets? Att vi ska samlas här inne och sätta ledsna smileysar överallt i våra kommentarer så ni ser att vi gråter? Vilken vettig människa som helst borde förstå att vi är lamslagna?! Men det går knappast att visa här?

Någon idiot tog hennes liv! Hennes föräldrar förlorade sin dotter! Hennes barn sin mamma! Hennes kille sin nyfunna kärlek! Det spelar väl ingen roll att hon de sista åren valde att sympatisera med vänstern eller att hon hittat en ny man? Det spelar ingen roll att hon var en stark kvinna som var rapp i mun. Hon var inte värd det här! Vad man än tycker om hennes sätt att leva eller de ideologier hon brann för!

Varje dag sedan beskedet har skräcken att hon led, att hon förstod, snurrat i mitt huvud! Jag hoppas att det gick fort, att hon inte visste att tiden runnit ut för henne. Hon såg så fram emot sitt nya liv.

Att saker diskuteras är BRA, orättvisor ska inte tystas ned och mord är orättvist! Men felet är att här, liksom på så många andra ställen i samhället, så blidas det en mobb som tycker att offret får skylla sig själv, som letar fel hos offret som kan förklara det inträffade!

I min värld finns INGET, absolut inget, som rättfärdigar att man tar en annan människas liv, utom i de fall det sker i självförsvar. Att TS är död är inte TS fel. Den enda som har skuld i det skedda är förövaren, vem det än är.
Fördelen med Flashback är att man kan hitta guldkorn av information som man inte kan hitta i andra informationskällor. Dock är intressanta inlägg inte så vanliga.

Nackdelen är tyvärr att det alltid verkar som om frustrerade småpojkar har Flashback som huvudforum för att få ut sina frustrationer och ta ut sin ilska på invandrare och kvinnor. Det är standardbeteende på Flashback att hitta fel hos brottsoffer. Kvinnor får alltid skylla sig själva om de blir mördade.

Ta det inte personligt. Flashback är en slasktratt som framför allt omogna pojkar använder för att rikta sin frustration mot något utanför dem själva istället för att se sina egna tillkortakommanden.

Det är bra att du beskriver alla hennes positia sidor men anhöriga och vänner mår nog bäst av att varken skriva eller läsa här. Det har tyvärr aldrig fungerat med vädjanden från närstående om att visa empati för brottsoffer. Snarare förvärrar det hela situationen.

Om något hände en närstående till mig skulle jag undvika att läsa vad som skrivs på Flashback.
Citera
2015-02-06, 19:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Fördelen med Flashback är att man kan hitta guldkorn av information som man inte kan hitta i andra informationskällor. Dock är intressanta inlägg inte så vanliga.

Nackdelen är tyvärr att det alltid verkar som om frustrerade småpojkar har Flashback som huvudforum för att få ut sina frustrationer och ta ut sin ilska på invandrare och kvinnor. Det är standardbeteende på Flashback att hitta fel hos brottsoffer. Kvinnor får alltid skylla sig själva om de blir mördade.

Ta det inte personligt. Flashback är en slasktratt som framför allt omogna pojkar använder för att rikta sin frustration mot något utanför dem själva istället för att se sina egna tillkortakommanden.

Det är bra att du beskriver alla hennes positia sidor men anhöriga och vänner mår nog bäst av att varken skriva eller läsa här. Det har tyvärr aldrig fungerat med vädjanden från närstående om att visa empati för brottsoffer. Snarare förvärrar det hela situationen.
Jag kan bara instämma.

Citat:
Om något hände en närstående till mig skulle jag undvika att läsa vad som skrivs på Flashback.
Jag vet inte...
När min närstående hamnade i en situation som gav eko på Flashback så både läste och skrev jag - utifrån vad media och andra berättade -- däremot valde jag att inte var mamma och inte lämna ut min son i tråden .. (och nej, han var inte någon GM)
Citera
2015-02-06, 20:03
Medlem
snowfoxs avatar
Jag skulle kunna tänka mig att det gick till så här ungefär: Han har under längre tid haft ångest och låtit det gå ut över familjen. Han dricker för att dämpa ångesten. Han håller familjen i ett järngrepp, hot och kanske misshandel av hustrun. Han kan p g a sina problem inte behålla sin anställning. Han startar eget. Funkar inte p g a hans problem. Hustrun inser att hon måste ta sig ur äktenskapet. Hon har svårigheter att göra det eftersom han hotar henne. Den aktuella fredagen har han bett henne komma till Sigtuna. Han säger att han bestämt sig för att skriva på skilsmässoansökan och att de kan posta den tillsammans. Barnen är hemma så de går ut för att diskutera det sista. Ev tar de bilen ner till vattnet. Eller så har hon parkerat där från början och mött honom i närheten. Han har redan gjort ett hål i isen och stryper henne till medvetslöshet och trycker sedan ner henne i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in