Citat:
Ursprungligen postat av
AEU
Kokar! För det första; det sistnämnda WORD! Så DU kanske verkligen borde knipa igen om du inte har något vettigare att skriva än det du gjorde?!
Det första kan jag dock hålla med om! Detta har spårat ur totalt, och gjorde tidigt, det är så man kräks!
Och vi som "påstår" att vi kände TS? Vem fn är du att döma? Att vi försvarar idiotpåståenden som kommer om hur hon på något sätt kan ha tjänat en och annan hacka vid sidan av känns kanske rätt för oss för det är något vi KAN försvara i den här jäkla orättvisa härvan av lögner, smutskastning och annat som är otroligt svårt att bemöta utan att behöva lämna ut ett privatliv vi inte vill lämna ut.
Två gräsliga veckor har gått där hennes liv bara fläks ut mer och mer ju längre tiden går och hjärtat brister fasiken av den snedvrida bild folk målat upp. Vi är jäkligt upprörda vi som kände henne de sista åren, vi är ledsna, förtvivlade... Vad begärs av hennes vänkrets? Att vi ska samlas här inne och sätta ledsna smileysar överallt i våra kommentarer så ni ser att vi gråter? Vilken vettig människa som helst borde förstå att vi är lamslagna?! Men det går knappast att visa här?
Någon idiot tog hennes liv! Hennes föräldrar förlorade sin dotter! Hennes barn sin mamma! Hennes kille sin nyfunna kärlek! Det spelar väl ingen roll att hon de sista åren valde att sympatisera med vänstern eller att hon hittat en ny man? Det spelar ingen roll att hon var en stark kvinna som var rapp i mun. Hon var inte värd det här! Vad man än tycker om hennes sätt att leva eller de ideologier hon brann för!
Varje dag sedan beskedet har skräcken att hon led, att hon förstod, snurrat i mitt huvud! Jag hoppas att det gick fort, att hon inte visste att tiden runnit ut för henne. Hon såg så fram emot sitt nya liv.
Att saker diskuteras är BRA, orättvisor ska inte tystas ned och mord är orättvist! Men felet är att här, liksom på så många andra ställen i samhället, så blidas det en mobb som tycker att offret får skylla sig själv, som letar fel hos offret som kan förklara det inträffade!
I min värld finns INGET, absolut inget, som rättfärdigar att man tar en annan människas liv, utom i de fall det sker i självförsvar. Att TS är död är inte TS fel. Den enda som har skuld i det skedda är förövaren, vem det än är.
Fördelen med Flashback är att man kan hitta guldkorn av information som man inte kan hitta i andra informationskällor. Dock är intressanta inlägg inte så vanliga.
Nackdelen är tyvärr att det alltid verkar som om frustrerade småpojkar har Flashback som huvudforum för att få ut sina frustrationer och ta ut sin ilska på invandrare och kvinnor. Det är standardbeteende på Flashback att hitta fel hos brottsoffer. Kvinnor får alltid skylla sig själva om de blir mördade.
Ta det inte personligt. Flashback är en slasktratt som framför allt omogna pojkar använder för att rikta sin frustration mot något utanför dem själva istället för att se sina egna tillkortakommanden.
Det är bra att du beskriver alla hennes positia sidor men anhöriga och vänner mår nog bäst av att varken skriva eller läsa här. Det har tyvärr aldrig fungerat med vädjanden från närstående om att visa empati för brottsoffer. Snarare förvärrar det hela situationen.
Om något hände en närstående till mig skulle jag undvika att läsa vad som skrivs på Flashback.