2015-02-06, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kokar! För det första; det sistnämnda WORD! Så DU kanske verkligen borde knipa igen om du inte har något vettigare att skriva än det du gjorde?!

Det första kan jag dock hålla med om! Detta har spårat ur totalt, och gjorde tidigt, det är så man kräks!

Och vi som "påstår" att vi kände TS? Vem fn är du att döma? Att vi försvarar idiotpåståenden som kommer om hur hon på något sätt kan ha tjänat en och annan hacka vid sidan av känns kanske rätt för oss för det är något vi KAN försvara i den här jäkla orättvisa härvan av lögner, smutskastning och annat som är otroligt svårt att bemöta utan att behöva lämna ut ett privatliv vi inte vill lämna ut.

Två gräsliga veckor har gått där hennes liv bara fläks ut mer och mer ju längre tiden går och hjärtat brister fasiken av den snedvrida bild folk målat upp. Vi är jäkligt upprörda vi som kände henne de sista åren, vi är ledsna, förtvivlade... Vad begärs av hennes vänkrets? Att vi ska samlas här inne och sätta ledsna smileysar överallt i våra kommentarer så ni ser att vi gråter? Vilken vettig människa som helst borde förstå att vi är lamslagna?! Men det går knappast att visa här?

Någon idiot tog hennes liv! Hennes föräldrar förlorade sin dotter! Hennes barn sin mamma! Hennes kille sin nyfunna kärlek! Det spelar väl ingen roll att hon de sista åren valde att sympatisera med vänstern eller att hon hittat en ny man? Det spelar ingen roll att hon var en stark kvinna som var rapp i mun. Hon var inte värd det här! Vad man än tycker om hennes sätt att leva eller de ideologier hon brann för!

Varje dag sedan beskedet har skräcken att hon led, att hon förstod, snurrat i mitt huvud! Jag hoppas att det gick fort, att hon inte visste att tiden runnit ut för henne. Hon såg så fram emot sitt nya liv.

Att saker diskuteras är BRA, orättvisor ska inte tystas ned och mord är orättvist! Men felet är att här, liksom på så många andra ställen i samhället, så blidas det en mobb som tycker att offret får skylla sig själv, som letar fel hos offret som kan förklara det inträffade!

I min värld finns INGET, absolut inget, som rättfärdigar att man tar en annan människas liv, utom i de fall det sker i självförsvar. Att TS är död är inte TS fel. Den enda som har skuld i det skedda är förövaren, vem det än är.
Det fetade - ja.

Och just nu ser det ut som om förövaren är US.
Citera
2015-02-06, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Omsättning 0

Och den som svamlar i blindo är du ...

Vilket stämmer väl med inkomster för det året också ... 0
Du pratade generellt.
Citat:
Det är inte moms som redovisas - det är beräknad omsättning utifrån moms. Omsättning är alla de pengar som rört sig i ett företag under året - både inkommande och utgående...
Omsättning är inte de pengar som rört sig i ett företag under året, både inkommande och utgående. Det är bara inkommande.

Och US omsatte upp till en miljon 2013 i sitt bolag. Varför står det annars "0 < 1000" som omsättningsintervall? Intervallets början är 0, intervallets slut är strax under 1000. Varför står det "< 1000" om det inte är slutet på intervallet? http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi
Citat:
Nej, eftersom han redovisar 0 och tjänar 0
Han redovisade 0 i deklarationen därför att inkomsten efter avdrag för nystartat bolag var 0.
Citera
2015-02-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det står varken kr eller tkr för US. Belägg för att det är kr och inte tkr?

Det står tkr på företaget jag länkade till i mitt förra inlägg. Om det inte står tkr tolkar jag det som kr. Hur ska man annars kunna veta vad det är för belopp som menas?

Belägg för att det är tkr för US.
Senast redigerad av KlotolleXXX 2015-02-06 kl. 19:16.
Citera
2015-02-06, 19:15
Medlem
afvongreves avatar
Jag tror att han gjorde så här: han spelade medgörlig: "Ja det är klart att jag skriver på papperen. Jag har insett nu att vi måste vara vänner för barnens skull. Kom hit ikväll så ordnar vi allt. Det är helt okej att vi säljer huset och du får hälften. Jag kan bo i en 2:a, inga problem." Hon åker dit och dom skålar med vin eftersom dom är vänner. Han har lagt i en sömntablett i hennes glas. Hon somnar och han kör ner henne till vattnet. Där sågar han upp ett hål i isen intill bryggan. Han bär ner henne och slänger henne i vattnet. Det syns också på bilden spår efter knän i snön, på bryggan. Hans knän.
Citera
2015-02-06, 19:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Många gör det, det är inte billigare att låta anställda göra jobbet än att göra det själv. Visa att man måste ha anställda för att bolaget ska gå bra.Nej, det har jag inte hävdat.0 < 1000 står för omsättning upp till en miljon. Du länkade till företag som sannolikt redovisade månadsvis. Vid mindre än en miljon i omsättning behöver man inte göra det, därför står det omsättning upp till en miljon. Varför måste jag upprepa det?Han skrev på fejjan att han började plugga i januari 2015. Han kanske tjänade så mycket under 2014 att han fick råd att plugga.

Här, där jag bor, är det vanligt att småföretagande byggherrar lejer snickare som har F-skattsedel. På så vis undkommer de tidsödande pappersarbete. På plussidan finns också att man lejer efter arbetsbehov.
Citera
2015-02-06, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotolleXXX
Det står tkr på företaget jag länkat till. Om det inte står tkr tolkar jag det som kr. Hur ska man annars kunna veta vad det är för belopp som menas?

Belägg för att det är tkr för US.
Därför att det är tkr överallt som belopp redovisas. Volvo Personvagnar omsatte inte bara 14 miljoner kr 2013. http://www.solidinfo.se/foretag/volvo-personbilar-sverige-aktiebolag-2F3C/ekonomi
Anledningen till att US hamnar i intervallet [0, 1.000.000} är att han redovisade hela året året därpå, och det får man göra vid upp till en miljon i omsättning.
Citera
2015-02-06, 19:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Här, där jag bor, är det vanligt att småföretagande byggherrar lejer snickare som har F-skattsedel. På så vis undkommer de tidsödande pappersarbete. På plussidan finns också att man lejer efter arbetsbehov.
Det är riktigt, man hyr tjänster vid behov. Bättre än att ha anställda som kostar pengar, oavsett om de behövs för stunden eller inte. Och det gäller bokföring, försäljning och annat kringarbete runt själva verksamheten.
Citera
2015-02-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kokar! För det första; det sistnämnda WORD! Så DU kanske verkligen borde knipa igen om du inte har något vettigare att skriva än det du gjorde?!

Det första kan jag dock hålla med om! Detta har spårat ur totalt, och gjorde tidigt, det är så man kräks!

Och vi som "påstår" att vi kände TS? Vem fn är du att döma? Att vi försvarar idiotpåståenden som kommer om hur hon på något sätt kan ha tjänat en och annan hacka vid sidan av känns kanske rätt för oss för det är något vi KAN försvara i den här jäkla orättvisa härvan av lögner, smutskastning och annat som är otroligt svårt att bemöta utan att behöva lämna ut ett privatliv vi inte vill lämna ut.

Två gräsliga veckor har gått där hennes liv bara fläks ut mer och mer ju längre tiden går och hjärtat brister fasiken av den snedvrida bild folk målat upp. Vi är jäkligt upprörda vi som kände henne de sista åren, vi är ledsna, förtvivlade... Vad begärs av hennes vänkrets? Att vi ska samlas här inne och sätta ledsna smileysar överallt i våra kommentarer så ni ser att vi gråter? Vilken vettig människa som helst borde förstå att vi är lamslagna?! Men det går knappast att visa här?

Någon idiot tog hennes liv! Hennes föräldrar förlorade sin dotter! Hennes barn sin mamma! Hennes kille sin nyfunna kärlek! Det spelar väl ingen roll att hon de sista åren valde att sympatisera med vänstern eller att hon hittat en ny man? Det spelar ingen roll att hon var en stark kvinna som var rapp i mun. Hon var inte värd det här! Vad man än tycker om hennes sätt att leva eller de ideologier hon brann för!

Varje dag sedan beskedet har skräcken att hon led, att hon förstod, snurrat i mitt huvud! Jag hoppas att det gick fort, att hon inte visste att tiden runnit ut för henne. Hon såg så fram emot sitt nya liv.

Att saker diskuteras är BRA, orättvisor ska inte tystas ned och mord är orättvist! Men felet är att här, liksom på så många andra ställen i samhället, så blidas det en mobb som tycker att offret får skylla sig själv, som letar fel hos offret som kan förklara det inträffade!

I min värld finns INGET, absolut inget, som rättfärdigar att man tar en annan människas liv, utom i de fall det sker i självförsvar. Att TS är död är inte TS fel. Den enda som har skuld i det skedda är förövaren, vem det än är.

Det är oerhört mångas liv som helt plötsligt förändrats och aldrig blir riktigt detsamma igen. Allt är väldigt tragiskt och sorgesamt.

Att ta en människas liv kan aldrig försvaras. Ingen har den rätten.

Tack för att ni som kände henne lyfter fram hennes person och visar vem hon var som kompis och kollega.
Citera
2015-02-06, 19:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du pratade generellt.Omsättning är inte de pengar som rört sig i ett företag under året, både inkommande och utgående. Det är bara inkommande.

Och US omsatte upp till en miljon 2013 i sitt bolag. Varför står det annars "0 < 1000" som omsättningsintervall? Intervallets början är 0, intervallets slut är strax under 1000. Varför står det "< 1000" om det inte är slutet på intervallet? http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi
Han redovisade 0 i deklarationen därför att inkomsten efter avdrag för nystartat bolag var 0.
Nej, jag pratar om hans bolag - som redovisar 0 i omsättning - och han redovisar 0 i inkomst samma år ...
Citera
2015-02-06, 19:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det är vanligt att företag lejer in under-entrepenörer för annan kompetens än den som finns i bolaget - det är vanligt när det handlar om att utföra tjänster som ligger utanför deras egen kunskap.

Ex.
Jag skall bygga om badrummet, anlitar en firma i grund som sedan tar med sig elektriker och rörmokare genom avtal mellan dem ... och därmed kan den firma jag anlitar ge mig ett helhetspris i offerten..
Senast redigerad av micro113 2015-02-06 kl. 19:26.
Citera
2015-02-06, 19:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är vanligt att ha under-entreprenad för de kompetenser som inte det egna bolagen står för.

Det vill säga att företag lejer in under-entrepenörer - det är vanligt när det handlar om att utföra tjänster som ligger utanför deras egen kunskap.

Ex.
Jag skall bygga om badrummet, anlitar en firma i grund som sedan tar med sig elektriker och rörmokare genom avtal mellan dem ... och därmed kan den firma jag anlitar ge mig ett helhetspris i offerten..

Nej, du har helt fel. Jag tänker inte ens diskutera det.
Citera
2015-02-06, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, du har helt fel. Jag tänker inte ens diskutera det.
Nej, det har jag inte.

Det är vanligt.

Det är inte vanligt att försöka dra in jobb utan att veta att man faktiskt kan utföra arbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in