2015-02-06, 18:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Länka till ett företag som går back istället ska du se att summan är noll i inbetald moms. Man kan nämligen inte se minusmoms eller för mgm plussmoms, som gått till leverne.

Det är inte moms som redovisas - det är beräknad omsättning utifrån moms. Omsättning är alla de pengar som rört sig i ett företag under året - både inkommande och utgående...
Citera
2015-02-06, 18:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Alltså denna bygg- och momstråd..

Han kanske byggde pooler och sånt, men var jobbade han innan någonstans och vad med?
Var han inskriven vid Uppsala Universitet nu eller gått tidigare?
Han pluggade tydligen istället för att driva sin guldgruva ...
Citera
2015-02-06, 18:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det kan jag - eftersom man inte gräver guld utan anställda. Du kanske inte förstår det - men ett framgångsrikt företag kräver både någon som gör det administrativa, räknar på jobb (vilket oftast innebär besök, arbetar konkret, och representerar/PR:ar företaget för att få kunder ...

En man kan inte göra allt.
Många gör det, det är inte billigare att låta anställda göra jobbet än att göra det själv. Visa att man måste ha anställda för att bolaget ska gå bra.
Citat:
Du hävdar att han inte redovisat momsen för 2013 utan struntat i det - inte jag.
Nej, det har jag inte hävdat.
Citat:
0 står för ingen omsättning. Vilket jag visat genom att länka till hur det ser ut för företag med omsättning.
0 < 1000 står för omsättning upp till en miljon. Du länkade till företag som sannolikt redovisade månadsvis. Vid mindre än en miljon i omsättning behöver man inte göra det, därför står det omsättning upp till en miljon. Varför måste jag upprepa det?
Citat:
Han pluggade tydligen istället för att driva sin guldgruva ...
Han skrev på fejjan att han började plugga i januari 2015. Han kanske tjänade så mycket under 2014 att han fick råd att plugga.
Citera
2015-02-06, 18:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte moms som redovisas - det är beräknad omsättning utifrån moms. Omsättning är alla de pengar som rört sig i ett företag under året - både inkommande och utgående...
Nej, det är bara inkommande pengar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Oms%C3%A4ttning
Citat:
Med omsättning avses ett företags eller en organisations totala försäljning (såväl kontant som fakturerad) under en viss period, vanligen per år.
Sluta diskutera sådant du inte kan.
Citera
2015-02-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Många gör det, det är inte billigare att låta anställda göra jobbet än att göra det själv. Visa att man måste ha anställda för att bolaget ska gå bra.Nej, det har jag inte hävdat.0 < 1000 står för omsättning upp till en miljon. Du länkade till företag som sannolikt redovisade månadsvis. Vid mindre än en miljon i omsättning behöver man inte göra det, därför står det omsättning upp till en miljon. Varför måste jag upprepa det?Han skrev på fejjan att han började plugga i januari 2015. Han kanske tjänade så mycket under 2014 att han fick råd att plugga.

0 < 1000 står för omsättning upp till 1000 kr. Skulle det vara en miljon skulle det stå 0 < 1000 tkr
Citera
2015-02-06, 18:47
Medlem
Citat:
Men min käre spann van. Om omsättning i förhållande till kostnader understiger kostnader så blir det moms tillbaka. Detta skrivs som 0 i redovisningen. Jag orkar inte mer.
Hur såg det ut på bryggan? Var hon strypt innan vattnet? Bar isen?
Citera
2015-02-06, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotolleXXX
0 < 1000 står för omsättning upp till 1000 kr. Skulle det vara en miljon skulle det stå 0 < 1000 tkr
Belägg för att enheten är kr och inte är tkr?
Citera
2015-02-06, 18:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det är bara inkommande pengar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Oms%C3%A4ttning
Sluta diskutera sådant du inte kan.
Omsättning 0

Och den som svamlar i blindo är du ...

Vilket stämmer väl med inkomster för det året också ... 0
Senast redigerad av micro113 2015-02-06 kl. 18:55.
Citera
2015-02-06, 18:56
Medlem
Citat:
Belägg för att enheten är kr och inte är tkr?

http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi
http://www.solidinfo.se/foretag/hoadalen-enskild-firma/ekonomi

US: 0 < 1000 år 2013
Hoadalen: 1 < 49 tkr år 2013 till exempel
Citera
2015-02-06, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kokar! För det första; det sistnämnda WORD! Så DU kanske verkligen borde knipa igen om du inte har något vettigare att skriva än det du gjorde?!

Det första kan jag dock hålla med om! Detta har spårat ur totalt, och gjorde tidigt, det är så man kräks!

Och vi som "påstår" att vi kände TS? Vem fn är du att döma? Att vi försvarar idiotpåståenden som kommer om hur hon på något sätt kan ha tjänat en och annan hacka vid sidan av känns kanske rätt för oss för det är något vi KAN försvara i den här jäkla orättvisa härvan av lögner, smutskastning och annat som är otroligt svårt att bemöta utan att behöva lämna ut ett privatliv vi inte vill lämna ut.

Två gräsliga veckor har gått där hennes liv bara fläks ut mer och mer ju längre tiden går och hjärtat brister fasiken av den snedvrida bild folk målat upp. Vi är jäkligt upprörda vi som kände henne de sista åren, vi är ledsna, förtvivlade... Vad begärs av hennes vänkrets? Att vi ska samlas här inne och sätta ledsna smileysar överallt i våra kommentarer så ni ser att vi gråter? Vilken vettig människa som helst borde förstå att vi är lamslagna?! Men det går knappast att visa här?

Någon idiot tog hennes liv! Hennes föräldrar förlorade sin dotter! Hennes barn sin mamma! Hennes kille sin nyfunna kärlek! Det spelar väl ingen roll att hon de sista åren valde att sympatisera med vänstern eller att hon hittat en ny man? Det spelar ingen roll att hon var en stark kvinna som var rapp i mun. Hon var inte värd det här! Vad man än tycker om hennes sätt att leva eller de ideologier hon brann för!

Varje dag sedan beskedet har skräcken att hon led, att hon förstod, snurrat i mitt huvud! Jag hoppas att det gick fort, att hon inte visste att tiden runnit ut för henne. Hon såg så fram emot sitt nya liv.

Att saker diskuteras är BRA, orättvisor ska inte tystas ned och mord är orättvist! Men felet är att här, liksom på så många andra ställen i samhället, så blidas det en mobb som tycker att offret får skylla sig själv, som letar fel hos offret som kan förklara det inträffade!

I min värld finns INGET, absolut inget, som rättfärdigar att man tar en annan människas liv, utom i de fall det sker i självförsvar. Att TS är död är inte TS fel. Den enda som har skuld i det skedda är förövaren, vem det än är.

Okaj.

Vad menade du med "Han blev ovan" ?
Citera
2015-02-06, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotolleXXX
http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi
http://www.solidinfo.se/foretag/hoadalen-enskild-firma/ekonomi

US: 0 < 1000 år 2013
Hoadalen: 1 < 49 tkr år 2013 till exempel
Det står varken kr eller tkr för US. Belägg för att det är kr och inte tkr?
Citera
2015-02-06, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det står varken kr eller tkr för US. Belägg för att det är kr och inte tkr?
Nej, eftersom han redovisar 0 och tjänar 0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in