2015-02-06, 15:04
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
I ett nytt inlägg skriver Schyffert bland annat:

"Jag tycker det är dags att visa att siffrorna är helt irrelevanta. Vi har råd att hjälpa folk. Punkt. Säg istället att ni är rädda för det som är annorlunda så kommer diskussionen att hamna på en mycket vettigare nivå."

Jag tror att många svenskar är rädda (försiktiga !?!?) för människor från tredje världen pga kulturkrocken (och de är rädda för oss på samma sätt) och misstänksamma på deras låga produktivitet. Däremot hade betydligt fler svenskar snabbt blivit alltmer positiv till invandring från tredje världen om de skapade arbetstillfällen för andra svenskar, tjänade mer än vi, anammade den svenska kulturen och begick mindre brott än oss själva. Givetvis hade det väckt en hel del avundsjuka från andra svenskar men något SD på 18% hade inte existerat överhuvudtaget. Och Schyffert hade kunnat sova vidare lite till...
2015-02-06, 15:06
Medlem
drulmans avatar
Skolan är ett skämt, sjukvården är ett skämt, inga bostäder, ökad kriminalitet etc.

Vet denna avdankade "komiker" något som inte vi vet?
2015-02-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Självklart, det finns många hål att stoppa pengar. Nu råkar jag tycka att vi har en helt okej skola. Vi har bra sjukvård överlag. Jag kan hitta något i mitt liv som hålls tillbaka för att vi har hög invandring. Noll.

Inte jag heller direkt. MEN, jag har anhöriga som är i kontakt med sjukvården, det fungerar INTE som det borde.
2015-02-06, 15:08
Medlem
Hade alla kändisar som agiterat för något via sociala medier ägnat ens en bråkdel av sina intäkter eller tid på att faktiskt leverera något hade det kanske gått att ta dem på allvar. Tänk att man alltså har nått en punkt där det är acceptabelt att luta sig tillbaka, förespråka statlig stöld av medborgarna, med förevändningen att man "inte orkar" engagera sig själv.
2015-02-06, 15:09
Moderator
manamanahs avatar
Skärpning i tråden som börjar spreta. Topic är Schyffert och vissa av hans kollegors ställningstaganden, saker som rör hans text, hans kunskap om invandring och dess kostnader.

Mod.
Senast redigerad av manamanah 2015-02-06 kl. 15:27.
2015-02-06, 15:11
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Jag tror att många svenskar är rädda (försiktiga !?!?) för människor från tredje världen pga kulturkrocken (och de är rädda för oss på samma sätt) och misstänksamma på deras låga produktivitet. Däremot hade betydligt fler svenskar snabbt blivit alltmer positiv till invandring från tredje världen om de skapade arbetstillfällen för andra svenskar, tjänade mer än vi, anammade den svenska kulturen och begick mindre brott än oss själva. Givetvis hade det väckt en hel del avundsjuka från andra svenskar men något SD på 18% hade inte existerat överhuvudtaget. Och Schyffert hade kunnat sova vidare lite till...

Det handlar ju om en befogad rädsla. Det är inte direkt så att man känner sig trygg om man ensam går förbi ett gäng sandnegrer på 8-10 pers under kvällstimmarna när man ser hur dessa beter sig och kommunicerar med varandra (man undrar om de har en fullt fungerande hjärna) samt att dessa är överrepresenterade i våld- och brottsstatistik.

Att vi normala människor har en befogad rädsla är helt och hållet deras fel. Jag hoppas innerligen att så kallad strukturell rasism faktiskt existerar och påverkar dessa individer negativt, det har de gjort sig förtjänta av.
2015-02-06, 15:16
Medlem
MadScientists avatar
Sådana här utspel är standard för b-kändisar som haft sin storhetstid och nu håller på att glömmas bort. Genom att komma med politiskt korrekta utspel likt detta kan de säkra sin godhetstitel hos massmedia som aldrig någonsin kommer skriva något negativt om Schyffert eller Erman.

Visst är det patetiskt, speciellt när de visar hur okunniga de verkligen är.
2015-02-06, 15:16
Moderator
manamanahs avatar
Topic är tex inte svensk migration till Amerika.

Mod.
2015-02-06, 15:19
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Att vi normala människor har en befogad rädsla är helt och hållet deras fel. Jag hoppas innerligen att så kallad strukturell rasism faktiskt existerar och påverkar dessa individer negativt, det har de gjort sig förtjänta av.

Det existerar knappast i den utsträckning det rimligen borde göra sett till omständigheterna i alla fall, det vågar jag lova. Det är väl bara att ta tempen på samhällsklimatet för att förstå att en väldigt stor andel t o m skulle anställa en person p g a att han/hon är invandrare. Det finns givetvis ingen rationell anledning att välja en invandrare framför en svensk om de har likvärdiga kvalifikationer. Statistiskt sett så fungerar ju svensken bättre på valfri arbetsplats.
2015-02-06, 15:25
Medlem
Henrik Schyffert kan sätta sig och räkna ut hur många människor han skulle kunna hjälpa för sina egna pengar, tycker jag. Sen kan han ställa sig frågan varför han inte har gjort det utan köpt en massa leksaker till sig själv istället.

http://www.allabolag.se/5564507894/bokslut
2015-02-06, 15:29
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Nu är jag personligen lite trött på allt vad som heter utspel eller babblande om budgetposter när det är så mycket mer pengar som försvinner på andra poster än dessa 120 miljarder. Men för att sätta "endast 12 000" i relation till vad som bara 12 000 hade kunnat ge oss:

Fri tandvård: 1000-1500kr/medborgare och år
Fri kollektivtrafik: 1000kr/medborgare och år
Dubblera pensionerna: 4000kr/medborgare och år
Dubblera anslagen till sjukvården: 6000kr/medborgare och år
Dubblera studiestödet: 2000kr/medborgare och år

Med andra ord skulle vi för bara 15000kr/år (ger det en ens en ny ultra-hd tv?) kunnat få fri tandvård (vem betalar inte redan en tusing för det), kollektivtrafik (det hade verkligen kunnat hjälpa fler att studera då man slipper betala de där 1500/mån som vi inte har råd med) dubbla pensioner (tänk vad köpkraften skulle stärkas), dubbelt så mycket pengar till sjukvården (höj sjuksköterskornas löner, fler vårdplatser, mer tid vid varje patientbesök, det hade definitivt kunnat spara oss lite sjukpenningar) samt ett dubblerat studiestöd (mer pengar = mer sprit = mer ligga = fler nya babbysar som kan försörja oss när vi blir gamla. Och detta för bara en tusenlapp per månad? Sign me up

Jag räknad 12000x 9000 000=108 000 000 000 =108 miljarder

De fan inte lite pengar det.
2015-02-06, 15:29
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Självklart, det finns många hål att stoppa pengar. Nu råkar jag tycka att vi har en helt okej skola. Vi har bra sjukvård överlag. Jag kan hitta något i mitt liv som hålls tillbaka för att vi har hög invandring. Noll.
Du har inte hört talas om besparingarna inom sjukvården eller inom skolan? Blivande mammor får åka till andra län och föda. Pensioner och a-kassa har inte höjts på många år. SJ ska spara miljarder och säger upp hundratals, tåg ställa in p g a bristande uppehåll. Det fattas pengar överallt.
Till flyktingar finns det alltid gott om pengar, då är Sverige fortfarande ett rikt land. Men när det gäller pengar till svenska pensionärer, då är det kris.

Sen är flyktinginvandringen inte bara en fråga om pengar. Den påverkar vårt land både kulturellt, religiöst och på många andra sätt. Jag har aldrig hört någon svensk önska sig den omvandling av Sverige vi sett de senaste decennierna. Våra förorter har förvandlats från svenska medelklassamhällen till invandrarghetton där få av oss längre känner igen oss.

Men Schyffert tillhör den elit som inte behöver beblanda sig med "de nya svenskarna" i förortsghettona, eller trängas med dem på tunnelbanan eller konkurrera om låglönejobb med femhundra turkar på Arbetsförmedlingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in