Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Självklart, det finns många hål att stoppa pengar. Nu råkar jag tycka att vi har en helt okej skola. Vi har bra sjukvård överlag. Jag kan hitta något i mitt liv som hålls tillbaka för att vi har hög invandring. Noll.
Du har inte hört talas om besparingarna inom sjukvården eller inom skolan? Blivande mammor får åka till andra län och föda. Pensioner och a-kassa har inte höjts på många år. SJ ska spara miljarder och säger upp hundratals, tåg ställa in p g a bristande uppehåll. Det fattas pengar överallt.
Till flyktingar finns det alltid gott om pengar, då är Sverige fortfarande ett rikt land. Men när det gäller pengar till svenska pensionärer, då är det kris.
Sen är flyktinginvandringen inte bara en fråga om pengar. Den påverkar vårt land både kulturellt, religiöst och på många andra sätt. Jag har aldrig hört någon svensk önska sig den omvandling av Sverige vi sett de senaste decennierna. Våra förorter har förvandlats från svenska medelklassamhällen till invandrarghetton där få av oss längre känner igen oss.
Men Schyffert tillhör den elit som inte behöver beblanda sig med "de nya svenskarna" i förortsghettona, eller trängas med dem på tunnelbanan eller konkurrera om låglönejobb med femhundra turkar på Arbetsförmedlingen.