2015-02-05, 21:18
Medlem
Med detta dåd och alla andra rapporter om IS barbari - hur de torterar, våldtar, lemlästar och mördar oskyldiga kvinnor och barn på de mest bestialiska sätt - framstår IS alltmer som en av de vidrigaste och mest perverterade regimer/rörelser som någonsin existerat på denna jord. Röda khmerernas eller t.o.m. nazisternas värsta illdåd bleknar ju i jämförelse.

Omvärlden borde för länge sedan ha ingripit militärt för att stoppa IS folkmord och brott mot mänskligheten. Som så ofta är dock USA (ironiskt nog världens kanske mest hatade land) den enda aktör som har både kapaciteten och viljan att ingripa. Tyvärr verkar det dock som att USA-hatet i stora delar av världen denna gång sätter stopp för ett ingripande.
Citera
2015-02-05, 21:19
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nackdelen med att börja bomba mer är att människor får fler familjemedlemmar (oskyldiga) dödade och ett sätt att få hämnd är att själva gå med i IS och det kommer helt enkelt bli lättare att rekrytera folk.

...Eller så lämnar man ingen levande. Kanske låter lite väl hårt, men faktum är att dom ändå har ihjäl varandra så varför inte bara get on with it direkt?
Citera
2015-02-05, 21:29
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Du försvarar IS som korsfäster små barn och begraver dem levande. Kom inte och snacka om att jag är mentalt störd.

Du ska inte säga nåt om IS, du är breivik supporter, du och IS är samma barndödande skitar.
Citera
2015-02-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
...Eller så lämnar man ingen levande. Kanske låter lite väl hårt, men faktum är att dom ändå har ihjäl varandra så varför inte bara get on with it direkt?

Mhm, döda en miljon Mosul-bor för att fem tusen IS-terrorister bor där? Och även om det skulle gå och man ville göra det - hur hittar man alla möjliga terrorister som kommer på att de vill hämnas de oskyldiga som dog av bomberna?
Citera
2015-02-05, 21:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cealus
Med detta dåd och alla andra rapporter om IS barbari - hur de torterar, våldtar, lemlästar och mördar oskyldiga kvinnor och barn på de mest bestialiska sätt - framstår IS alltmer som en av de vidrigaste och mest perverterade regimer/rörelser som någonsin existerat på denna jord. Röda khmerernas eller t.o.m. nazisternas värsta illdåd bleknar ju i jämförelse.

Omvärlden borde för länge sedan ha ingripit militärt för att stoppa IS folkmord och brott mot mänskligheten. Som så ofta är dock USA (ironiskt nog världens kanske mest hatade land) den enda aktör som har både kapaciteten och viljan att ingripa. Tyvärr verkar det dock som att USA-hatet i stora delar av världen denna gång sätter stopp för ett ingripande.

Nej, det är bara USA som stoppar USA just nu. Folket vill inte ha ett nytt krig.

Däremot fattar jag inte varför inte FN gör någonting. Alla civiliserade länder borde inte ha något problem med att gå samman i en koalition mot Daesh.
Citera
2015-02-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej, det är bara USA som stoppar USA just nu. Folket vill inte ha ett nytt krig.

Däremot fattar jag inte varför inte FN gör någonting. Alla civiliserade länder borde inte ha något problem med att gå samman i en koalition mot Daesh.

Du menar det FN där diktaturer som Ryssland och Kina har vetomakt mot dylika insatser?
Citera
2015-02-05, 21:53
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Väldigt intressant. Kan vara värt att försöka hitta en karta på vad som exakt finns på denna plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Vart har jag försvarat IS i mina inlägg ? läs om , läs rätt. Sluta läsa som en invalid och skaffa dig glasögon eller lär dig läsa som en fullbordad människa. Jag skrev en analys om hur situationen ser ut och hur IS samt koalitionen ser på saken. Analysen är baserad på kunskap och skrev den då jag kollat och analyserat videon och förstått deras motiv. Har följt Syrien kriget sedan början så jag vet förmodligen mer än dig vad jag snackar om.

Undrar en sak. Dina inlägg är intressanta och jag förståe vad du menar - det krävs två för att dansa tango dvs IS har inte gjort detta bata för stt. MEN!! Vad anser du då vara mest rätt, att mörda massa människor(IS) för att de enligt dom inte har rätt tro eller är tillräckligt bra muslimer? Eller de som försöker strida emot och utplåna dom? Det kanske bara är jag men det känns ju faktiskt som att piloten etc FÖRSVARAR och är
De goda "mördarna" i det hela.
Citera
2015-02-05, 22:27
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cealus
Du menar det FN där diktaturer som Ryssland och Kina har vetomakt mot dylika insatser?

Men varför är vi så säkra på att de skulle rösta emot en insats mot Daesh? Tycker det är märkligt att det inte ens försöks.
Citera
2015-02-05, 22:30
Medlem
Mvks avatar
Sunni ger sig på sunni.
Man trodde man hade sett allt.

Upplyftande kampanj IS dragit igång för världens muslimer.

Dom gräver sin grav djupare och djupare när man gör sig ovän med allt och alla.
Dödslängtan.
Citera
2015-02-05, 22:32
Medlem
horvalps avatar
Skulle uppskatta om någon kunde länka klippen när de slänger ned homosexuella män från ett tak.
Citera
2015-02-05, 22:38
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Undrar en sak. Dina inlägg är intressanta och jag förståe vad du menar - det krävs två för att dansa tango dvs IS har inte gjort detta bata för stt. MEN!! Vad anser du då vara mest rätt, att mörda massa människor(IS) för att de enligt dom inte har rätt tro eller är tillräckligt bra muslimer? Eller de som försöker strida emot och utplåna dom? Det kanske bara är jag men det känns ju faktiskt som att piloten etc FÖRSVARAR och är
De goda "mördarna" i det hela.

Att hitta någon lösning till Syrienkriget och att försöka förmå eller tvinga alla sidor att lägga ner sina vapen och släppa sina ideologier och istället bygga upp det demolerade landet och komma fram till en politisk lösning vore det bästa för alla parter inklusive vi i väst. Att lösa denna röra som har skapats i Syrien/Irak på grund av att antal faktorer främst USAs Irakkrig och militära stöd till Syriska rebeller, Zaraqawis Al Qaeda i Irak, Irans inflytande i Irak. Assads politiska förtryck samt Saudiarabien och Gulfländernas personliga hat mot Assad och därmed stöd till rebeller, Turkiets stöd till oppositionen och Jordaniens stöd och träning av rebeller etc etc kommer ta lång tid. (Bush talade om Greater Middle east och de neokonservativa med sin "project for new american century" mellanöstern plan bär direkt ansvar för denna turbulenta röra)En sak är säker hade man verkligen försökt att få vapnen att tystna i ett tidigt skede hade man förhindrat denna globala röra som vi alla hamnat i. Vissa amerikanska militära analytiker talar om att detta krig kommer att vara i 30 år framåt (http://www.usatoday.com/story/news/politics/2014/10/06/leon-panetta-memoir-worthy-fights/16737615/). Läs Vismans inlägg i denna tråd (FB) Inbördeskrig och terrorattacker i Europa för att förstå hur just detta krig i denna globaliserade öppna värld drabbar oss alla ickemuslimer och muslimer både indirekt och direkt. Framtiden bådar inte gott kan man lätt säga.
Senast redigerad av Updown 2015-02-05 kl. 23:18.
Citera
2015-02-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Skulle uppskatta om någon kunde länka klippen när de slänger ned homosexuella män från ett tak.
Har tyvärr ingen film men här har du lite bilder i alla fall: http://www.liveleak.com/view?i=951_1422712680
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in