2015-02-05, 19:10
Medlem
Jag undrar om det verkligen stämmer att US ville att de skulle avsluta där de en gång började, och att de därför åkte ner till bryggan. Om han nu ändå föreslog det, så tycker jag det är konstigt om TS ställde upp på det. I synnerhet om han börjat visa aggressiva tendenser den senaste tiden. Hos mig hade ett sånt önskemål väckt olust och obehag. Förmodligen även rädsla.
Citera
2015-02-05, 19:25
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag undrar om det verkligen stämmer att US ville att de skulle avsluta där de en gång började, och att de därför åkte ner till bryggan. Om han nu ändå föreslog det, så tycker jag det är konstigt om TS ställde upp på det. I synnerhet om han börjat visa aggressiva tendenser den senaste tiden. Hos mig hade ett sånt önskemål väckt olust och obehag. Förmodligen även rädsla.

Rädslan för vad som skulle hända om hon sa nej kanske var värre?
Citera
2015-02-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Tror nog ändå hellre att man skulle försöka hålla sig på allmän plats där det fanns folk som såg en åtminstone om man skulle träffa någon man känner sig otrygg med.
Det skulle vara om hon på något sätt hotats att följa med, eller om hon handgripligen tvingats dit.
Citera
2015-02-05, 19:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Tror nog ändå hellre att man skulle försöka hålla sig på allmän plats där det fanns folk som såg en åtminstone om man skulle träffa någon man känner sig otrygg med.
Det skulle vara om hon på något sätt hotats att följa med, eller om hon handgripligen tvingats dit.

Man kan bli ganska ordentligt kuvad i en relation. Till slut går en del med på nästan vad som helst av rädsla. Eller av bekvämlighet för att de är så otroligt trötta på att göra sin partner upprörd.
Citera
2015-02-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon

Om det var så att hon frivilligt följde med, så utgår jag från att US aldrig varit fysiskt våldsam tidigare, utan endast verbalt. Är man rädd så vill man helst inte träffas på tu man hand. Det är min erfarenhet.
Citera
2015-02-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa

Jag förstår dina tankegångar.

Att dom skulle träffas var för att se till att skilsmässoansökan lades på lådan. Och det gjorde den också eftersom den registrerades på måndagen.

Undrar vem som postade den? Tror inte TS litade på att US skulle göra det, då återstår att dom gjorde det tillsammans eller att TS postade den.

Om TS hade gjort det borde det rimligen varit på vägen mot Uppsala. Vad gjorde i så fall bilen vid bryggan?

Dom kunde ha postat den gemensamt. Åkte i TS bil och hon skjutsar hem honom?

Men skulle TS vilja sitta instängd i en bil med US? Vet inte.

EDIT. US kan förstås lämnat den på lådan när TS var död.
Senast redigerad av Remark 2015-02-05 kl. 19:59.
Citera
2015-02-05, 19:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albylen
Det finns inga bevis som pekar mot U
Eftersom han är häktad på sannolika skäl så finns det ju saker som pekar på honom - jo.
Citera
2015-02-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Man kan bli ganska ordentligt kuvad i en relation. Till slut går en del med på nästan vad som helst av rädsla. Eller av bekvämlighet för att de är så otroligt trötta på att göra sin partner upprörd.
Jo men nu var det inte hennes partner, utan ex-make som hon stod inför separation med.
Tänker att om det är TS som varit drivande i skilsmässan känns det inte troligt att hon längre var rädd för US eller kände sig tvingad att göra honom till lags på något sätt.
Senast redigerad av glue 2015-02-05 kl. 20:07.
Citera
2015-02-05, 20:11
Medlem
Citat:
Jo men nu var det inte hennes partner, utan ex-make som hon stod inför separation med.
Tänker att om det är TS som varit drivande i skilsmässan känns det inte troligt att hon längre var rädd för US eller kände sig tvingad att göra honom till lags på något sätt.

Nej, men hon ville att den där ansökan skulle inlämnas. Vilket borde varit gjort sedan länge. Tror att US inte var så angelägen.
Citera
2015-02-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, men hon ville att den där ansökan skulle inlämnas. Vilket borde varit gjort sedan länge. Tror att US inte var så angelägen.
Det är lite märkligt att hon inte lämnade in någon enskild ansökan nu när det ändå gått så pass lång tid sedan de båda skrivit under den gemensamma ansökan.
Citera
2015-02-05, 20:41
Medlem
Citat:
Det är lite märkligt att hon inte lämnade in någon enskild ansökan nu när det ändå gått så pass lång tid sedan de båda skrivit under den gemensamma ansökan.

Jo, men ärligt talat hade jag själv ingen aning om att enskild ansökan existerade. Om man har barn och en lång relation bakom sig kanske man vill avsluta det gemensamt. Utan onödig konflikt.

Ingen aning.
Citera
2015-02-05, 20:46
Medlem
Citat:

Om TS varit rädd för US tidigare så tror inte jag att den rädslan släppt så snart efter, däremot hade hon kanske svårt att tro att det skulle kunna bli så illa. På ett sätt kan man känna sig oerhört stark efter att ha tagit steget ur en dålig relation men skräcken kan sitta i länge, och den kan ha fått TS att göra honom till lags en gång för mycket. Aggressiva män har en tendens att vara bättre än de bästa tänkbara mellan sina utbrott, visa att de fortfarande är värda all kärlek och respekt. Inte undra på att så många kvinnor blir mindfucked i våldsamma relationer...varva hot/våld och kärlek/ömhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in