Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Kom då med lösningar på problemet istället för att klaga! Det största problemet på hyresmarknaden är att hyresrätten inte används som en hyresrätt och att den har ett värde. Förnekar du detta eller?
Om man satsade på att vräka folk som myglade eller inte bodde i dom så skulle problemet lösa sig av sig självt.
Citat:
Tror du verkligen att folk som sitter och håller på sina hyresrätter i alla lägen verkligen har behov av sin lägenhet? Och vad blir det för konsekvenser av att kontrakten får ett visst värde? Är det inte bättre om hyresrätten istället fungerar som den är tänkt, nämligen att kontrakten totalt saknar värde och när man inte har behov av sin lägenhet så flyttar man. Då skulle det bli många lägenheter lediga helt plötsligt, men det är väl inge bra för då minskar ju bostadsbristen?
Nej det tror jag inte. Kontraktet får ett visst värde för att byggbolagen vägrar bygga.
Jag är starkt emot marknadshyror under bostadsbrist perioder eftersom jag vet att kriminaliteten skulle skjuta i höjden, men du kanske vill bli bestulen på allt du har 2 gånger i veckan?
Citat:
Nej jag är inte intresserad av det. Däremot är jag lite inne på att flytta till hus och hyra ut ett våningsplan till studenter.
Ja, det lär dom garanterat vilja göra när dom blir av med sina prylar konstant