2015-02-04, 14:55
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Ja, det verkar lugnt nu, trots att jag fortfarande känner mig lite sjuk. Antar att det blir bättre med varje dag. Inget jämfört med när jag sköt sub de förra gångerna efter att ha tagit heroin, det var ett obeskrivligt helvete, och så sjuk har jag nog aldrig varit tidigare, trots nästan 10 års missbruk av opiater/opioider.
Rekommenderar alla som tar heroin att vänta minst 24 timmar innan ni tar sub för att bli friska, annars föreligger en stor risk för att ni blir mycket sjuka.

Tack för omtanken förresten, f0cus.

Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Blir att ta lite på fredag. Hur länge sitter ruset i ungefär?
Du kommer vara go några timmar.
Citera
2015-02-04, 15:08
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Du kommer vara go några timmar.

Härligt Jag kommer försöka vara från subutexen 2 dagar innan intag för att vara på den säkra sidan.
Citera
2015-02-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Blir att ta lite på fredag. Hur länge sitter ruset i ungefär?

Är du rädd för överdos så kan du ha en subutex/one i beredskap om du märker snabb reduktion av anding och puls. Jag rökte en gång heroin, på gång på gång, det var hemskt att inte kunna andas. Jag höll på att kvävas. Men jag blev räddad av en subutex-tabltett. Det är dock svårt att tugga och svälja eftersom man fåår omedelbar torrhet i munnen när man har heroinet i sig.
Amfetamin kan fungera såvida överdosen inte är för rejäl, då hjälper det inte.
Citera
2015-02-04, 15:17
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Är du rädd för överdos så kan du ha en subutex/one i beredskap om du märker snabb reduktion av anding och puls. Jag rökte en gång heroin, på gång på gång, det var hemskt att inte kunna andas. Jag höll på att kvävas. Men jag blev räddad av en subutex-tabltett. Det är dock svårt att tugga och svälja eftersom man fåår omedelbar torrhet i munnen när man har heroinet i sig.
Amfetamin kan fungera såvida överdosen inte är för rejäl, då hjälper det inte.

Det visste jag inte. Tack för bra info Har faktiskt ett par subutex tabletter så det är ju bra.
Har horse så jag klarar mig några dagar men blir bara att ta en dag så jag inte fastnar i det.
Kommer ta liten lina och se hur det blir. Hoppas jag slipper överdos.
Citera
2015-02-04, 15:19
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Härligt Jag kommer försöka vara från subutexen 2 dagar innan intag för att vara på den säkra sidan.
Ah, bra det.
Men ha gärna med dig någon som kan kolla till dig om du skulle nodda och sådär.
Citera
2015-02-04, 15:22
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ah, bra det.
Men ha gärna med dig någon som kan kolla till dig om du skulle nodda och sådär.

Kommer vara med några vänner så det är lugnt
Citera
2015-02-04, 15:26
Bannlyst
Citat:

två dar är för lite, minst 3
tänk på att subutexen kanske har höjt din tolerans, beror på hur mycket och ofta du tagit
Citera
2015-02-04, 15:33
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
två dar är för lite, minst 3
tänk på att subutexen kanske har höjt din tolerans, beror på hur mycket och ofta du tagit

Okej då vet jag. Väntar 3 dagar istället Får äta xanor dom 3 dagarna så det underlättar lite. Tar sub varje dag men inte mycket.
Citera
2015-02-05, 12:10
Medlem
Aerosol-s avatar
Eftersom jag inte använder verktyg och enbart kör nasalt men vill ändå få större kick än nasalt skulle ge så jag undrar hur man kan röka jonket? Kan man köpa en sån där pipa/meth pipe ? Verkar krångligt med folie och så. Verkar vara svårt dom första gångerna och vill helst inte förlora en massa om jag skulle röka det på fel sätt på foliet.

Tacksam för svar mina flashback vänner!
Citera
2015-02-05, 12:18
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Eftersom jag inte använder verktyg och enbart kör nasalt men vill ändå få större kick än nasalt skulle ge så jag undrar hur man kan röka jonket? Kan man köpa en sån där pipa/meth pipe ? Verkar krångligt med folie och så. Verkar vara svårt dom första gångerna och vill helst inte förlora en massa om jag skulle röka det på fel sätt på foliet.

Tacksam för svar mina flashback vänner!
En förstagångsrökare förlorar ofta en del på folie. Du kan dock låta en polare elda på foliet åt dig så du slipper multitaska. Pipa är inte att rekommendera eftersom heroinet lägger sig som en klump och du vill ju inte bränna bort allt på en gång.
Citera
2015-02-05, 12:30
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
En förstagångsrökare förlorar ofta en del på folie. Du kan dock låta en polare elda på foliet åt dig så du slipper multitaska. Pipa är inte att rekommendera eftersom heroinet lägger sig som en klump och du vill ju inte bränna bort allt på en gång.

Okey då vet jag. Går det inte heller att blanda i en joint?
Citera
2015-02-05, 16:46
Medlem
Citat:
Okey då vet jag. Går det inte heller att blanda i en joint?

Det går ju, men skulle tro att mycket slösas då också. Någon jättekick lär du inte få iaf, såvida du inte lägger i extrema mängder.

En bild på en soldat rökandes en heroincigg:
http://media.npr.org/assets/img/2011/12/29/heroin-cigarette-vietnam_custom-c5c224abdfa8c8b6db5ddd94477648a8ec0b4abb-s300-c85.jpg

Från följande artikel: http://www.npr.org/blogs/health/2012/01/02/144431794/what-vietnam-taught-us-about-breaking-bad-habits
Senast redigerad av Wookiedoodle 2015-02-05 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in