2015-02-04, 12:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Tillbaka efter ett mäktigt firande på Allstar.

Har de adventsljusstakarna kvar i fönstren?

Citat:
Man blir glad.

Åja, så mycket är det väl inte att yvas över.
Citera
2015-02-04, 14:02
Medlem
Batmannens avatar
Mycket snack i tråden kring finalmatchens domare. Alla vi frölundaiter tycker att dem dömde fel, medans Luleås anhängare inte ser några felbedömningar från domarnas sida. Nog om detta!

Den bistra sanningen är, enligt mig, dem tre "hål" som uppstår i Linus Fernströms kropp under ca 10 minuter i tredje perioden. Att släppa ett av målen hade varit acceptabelt, men att låta det bli tre under den korta tidsperioden är en sammantagen "megatavla". Där förloras matchen för oss från Gbg. Inget av målen ser otagbart ut! Fernström är helt enkelt mycket "otät" under tredje perioden.

Vi har nu sett samma trend två matcher i rad. Frölunda viker sig när det blåser upp till storm. Med förra säsongens slutspel i minnet ställer jag frågan, är Rönnberg en "utslagsmatchcoach"? Som någon redan skrivit, varför tog inte Roger en "time-out" tidigare?

Jag är rädd att det blir ett kort slutspel även denna säsong.
Citera
2015-02-04, 14:15
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Mycket snack i tråden kring finalmatchens domare. Alla vi frölundaiter tycker att dem dömde fel, medans Luleås anhängare inte ser några felbedömningar från domarnas sida. Nog om detta!

Den bistra sanningen är, enligt mig, dem tre "hål" som uppstår i Linus Fernströms kropp under ca 10 minuter i tredje perioden. Att släppa ett av målen hade varit acceptabelt, men att låta det bli tre under den korta tidsperioden är en sammantagen "megatavla". Där förloras matchen för oss från Gbg. Inget av målen ser otagbart ut! Fernström är helt enkelt mycket "otät" under tredje perioden.

Vi har nu sett samma trend två matcher i rad. Frölunda viker sig när det blåser upp till storm. Med förra säsongens slutspel i minnet ställer jag frågan, är Rönnberg en "utslagsmatchcoach"? Som någon redan skrivit, varför tog inte Roger en "time-out" tidigare?

Mm en time-out hade nog varit det bästa, att få grabbarna att fokusera på matchen igen. Men Roger kanske tog tillfället i akt, och försöker träna Frölundas mentalastyrka vid sånahär situationer.
Citera
2015-02-04, 14:28
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen

Det var likadant när Roger var i Luleå och vi mötte just Frölunda i kvarten. Första matchen tog vi Frölunda med storm och laget spelade väldigt bra hockey. Sen när Frölunda steppade upp och bjöd upp så kändes det som om Roger (och Roger) inte riktigt klarade av att hantera situationen, samtidigt som laget också hade problem att "stå upp" mot en motståndare som gav allt. Laget hade verkligen behövt att tränarna tog tag i det men det kändes som om det inte fanns tillräckligt med kunnande på den tiden, nu kanske det är något annat som är problemet, det är ju några år sedan nu.
Citera
2015-02-04, 16:53
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
.

Tror du på fullaste allvar att en spelare kommer ihåg vartenda ord som yttras under en hockeymatch? Det är ju knappt en människa som kommer ihåg varje ord man yttrar på tre timmar. Än mindre när adrenalinet pumpar.

Just den meningen kommer han garanterat ihåg.

Citat:
"whatever it takes"

Den meningen är jävligt sällsynt på svenska rinkar och dessutom i det sammanhanget när han flinar.
Snälla du, kamma dig nu.

Att först dö på isen och sedan skrinna in helt obehindrat gör nog att man kommer just den situationen Jag har alltid gillat Fabbe men detta äcklar mig lite. Inte en synlig skråma heller, klass rakt igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det var likadant när Roger var i Luleå och vi mötte just Frölunda i kvarten. Första matchen tog vi Frölunda med storm och laget spelade väldigt bra hockey. Sen när Frölunda steppade upp och bjöd upp så kändes det som om Roger (och Roger) inte riktigt klarade av att hantera situationen, samtidigt som laget också hade problem att "stå upp" mot en motståndare som gav allt. Laget hade verkligen behövt att tränarna tog tag i det men det kändes som om det inte fanns tillräckligt med kunnande på den tiden, nu kanske det är något annat som är problemet, det är ju några år sedan nu.

Jättebra jämförelse, bara ett lite fel, du glömmer att Frölunda inte fick hjälp av ett felaktigt matchstraff. Det är lite lättare att ge allt med fem minuters PP i ryggen.

Men grattis till Luleå.
Citera
2015-02-04, 17:03
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jättebra jämförelse, bara ett lite fel, du glömmer att Frölunda inte fick hjälp av ett felaktigt matchstraff. Det är lite lättare att ge allt med fem minuters PP i ryggen.

Men grattis till Luleå.

Nej, Frölunda fick enbart hjälp av en av de värsta domarmissarna i Elitserieslutspelets historia..

Jag antar att du glömt bort det.
Citera
2015-02-04, 17:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nej, Frölunda fick enbart hjälp av en av de värsta domarmissarna i Elitserieslutspelets historia..

Men fick dom hjälp av ett felaktigt fem minuters powerplay?

Hur lång avstängning ska Fabbes klubba ha tycker du? Det var ju själva skurken i dramat?

Är Fabbe på sjukhus? Han såg extremt allvarligt skadad ut när domaren lyfte handen, efter gapandet från läktarplats
Citera
2015-02-04, 17:21
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:

Vilken domarmiss var det?
Citera
2015-02-04, 17:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Vilken domarmiss var det?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=2693000
Den här händelsen. Fyfan.
Citera
2015-02-04, 17:56
Medlem
https://vine.co/v/OFMdUevUXtj

Vad säger ni om den där tacklingen?
Citera
2015-02-04, 18:04
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men fick dom hjälp av ett felaktigt fem minuters powerplay?

Hur lång avstängning ska Fabbes klubba ha tycker du? Det var ju själva skurken i dramat?

Är Fabbe på sjukhus? Han såg extremt allvarligt skadad ut när domaren lyfte handen, efter gapandet från läktarplats

Både du och jag vet att det inte går att jämföra situationerna, det som hände i Scandinavium är en stor skandal och det som hände igår är ena lagets supportrar lite missnöjda med. Det är som att säga att lite smågrus är samma sak som ett berg.

Fantenberg är skurken i dramat, det vet du också. Vi har som sagt fått spelare avstängd tidigare under säsongen med motiveringen "han hoppade in tacklingen när han inte behövde", varför klagade du inte på den situationen också?

Har du själv fått en hockeyklubba i ansiktet? Det gör jävligt ont.
Citera
2015-02-04, 18:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
https://vine.co/v/OFMdUevUXtj

Vad säger ni om den där tacklingen?

Inget större fel, skönt att den du länkar till verkligen är helt opartisk när det kommer till Luleå, en kommunist som jobbar för Luleå, kanon.

Citat:
Tydlig hakning, ingen utvisning. Frölunda gynnades av domarna, ändå klagar de.

Citat:
Borde varit 5 + game, hopp- och huvudtackling, men han kommer alltid undan lindrig

Citat:
En ganska korrekt brytning av Janne Sandström, MEN det blev utvisning

Ganska korrekt? Vad fan är det?

Citat:
Kontakt i målgården i samband med målskott?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in