2015-02-04, 03:13
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Fantenberg får ju matchstraff för checking to the head, så tror nog domaren hade gett samma om han hade inte hoppat. Tror att domaren tog checking to the head istället för charging, eftersom fabbe fick ont efter klubban.

Ser ut som att Joel lättare vid kontakt och inte före, men svårt att se utan en bra bild. Hur tycker du att tacklingen inte liknar den som Kilstörm gav ut?

Hade Fantenberg gett fan i att hoppa in i tacklingen så hade nog situationen aldrig uppstått.

Nej, han lättar före kontakt. Kilströms tackling är ju för helsike ingen hopptackling.
Citera
2015-02-04, 04:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Tillbaka efter ett mäktigt firande på Allstar.

Man blir glad.
Citera
2015-02-04, 07:53
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ganska roligt att du tycker att det där en ful tackling, men tacklingen på Kahnberg är okej
Frölundaiter alltså
Citera
2015-02-04, 09:04
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Kilstörms tackling träffar huvudet, Joels tackling träffar huvudet. Båda lyfter med en skridsko, och lättare lite med den andra. Armen längst med sidan av kroppen på både Kilström och Joel. Kahnberg hjärnskaking och denna blev ett blåmärke. Princip lika tackling.

Fick inte Joel 2+10 för den där också?
Kilas lyfter som ett resultat av träffen. Fysik, you know.
Citera
2015-02-04, 09:45
Bannlyst
Citat av Rehnberg efter matchen:
"Frölunda var det klar bättre laget sett över hela matchen.
Jag tycker ändå att Luleå vinner rättvist".
Kan hålla med om första meningen. Den andra undrar jag verkligen över....
Frågan är hur det gått om inte Luleå får med sej lätta utvisningar eller dommaren blundar för en knätackling med drygt 3 min kvar...

Får dock ändå gratulera Luleå till segern!
Citera
2015-02-04, 09:51
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ganska roligt att du tycker att det där en ful tackling, men tacklingen på Kahnberg är okej

Man behöver inte pausa och ta bilder för att se skillnaden mellan tacklingarna. Det var enbart ni Frölundaiter som tyckte att Kilström hoppade in i tacklingen på Kahnberg, trots att det var otroligt enkelt att se att så inte var fallet. Efter det postades bilder som bevis blev alla helt plötsligt väldigt tysta och valde att inte kommentera vidare. Hur kom det sig att enbart ni såg att han hoppade in i tacklingen?
Citera
2015-02-04, 10:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hade Fantenberg gett fan i att hoppa in i tacklingen så hade nog situationen aldrig uppstått.

Nej, han lättar före kontakt. Kilströms tackling är ju för helsike ingen hopptackling.

Flane, det är inget matchstraff öht, jag har alltid gillat Fabbe men i går var han pinsam. Dör och lämnar isen och kommer tillbaka och flinar. Situationen är ganska avgörande för matchen.

Citat:
Att han ska ha sagt "whatever it takes" till Mathis Olimb är ingenting han kommer ihåg.
– Inte fan vad jag minns, säger Fabricius.

Jo, Fabbe, du kommer ihåg vad du har sagt men du vill inte ljuga för media. Men jag förmodar att Fabbe blir borta några månader nu efter den hemska smällen han fick. Undrar hur många stygn det blev?

Nr2:

Citat:
Jag vet bara att jag får hans klubba – även om tacklingen är ganska schysst – rätt på tandraden. Så för mig är den ganska klar, säger han.

Det är din klubba du får på dig. Om nu tacklingen är ganska schysst så måste matchstraffet vara helt åt helvete? fast Fabbes klubba borde få minst 10 matchers avstängning, jävla sätt det där.

Men det var tur att Luleå vann, det var ändå det laget som brydde sig mest om CHL.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vi får tacka Fjantenberg för segern, snacka om att killen var övertänd idag. Känns väldigt gott att vi vänder matchen på hans idiotiska hopptackling, antar att han inte kan bli avstängd i SHL men det hade inte varit mer än rätt, det är enbart turen som skyddar K-Fab från en ordentlig hjärnskakning i den situationen.

Kul med en titel och att laget visar styrka i tredje perioden igen, utöver det så gör vi en väldigt dålig match.

Fantenberg träffar inte huvudet med sin kropp alls.

Vad var det du skrev när Fernholm utsattes för mordförsök av Forsberg, "upp med huvudet"
Senast redigerad av vf 2015-02-04 kl. 10:40.
Citera
2015-02-04, 10:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Flane, det är inget matchstraff öht, jag har alltid gillat Fabbe men i går var han pinsam. Dör och lämnar isen och kommer tillbaka och flinar. Situationen är ganska avgörande för matchen.

Jo, Fabbe, du kommer ihåg vad du har sagt men du vill inte ljuga för media. Men jag förmodar att Fabbe blir borta några månader nu efter den hemska smällen han fick. Undrar hur många stygn det blev?

Nr2:

Det är din klubba du får på dig. Om nu tacklingen är ganska schysst så måste matchstraffet vara helt åt helvete? fast Fabbes klubba borde få minst 10 matchers avstängning, jävla sätt det där.

Men det var tur att Luleå vann, det var ändå det laget som brydde sig mest om CHL.

Fantenberg träffar inte huvudet med sin kropp alls.

Vad var det du skrev när Fernholm utsattes för mordförsök av Forsberg, "upp med huvudet"

Varför väljer man att hoppa in i en tackling i det där läget? Det är nog inte för att pricka Fabbe i bröstet med tacklingen.

Tror du på fullaste allvar att en spelare kommer ihåg vartenda ord som yttras under en hockeymatch? Det är ju knappt en människa som kommer ihåg varje ord man yttrar på tre timmar. Än mindre när adrenalinet pumpar.

Nej, Frölunda har gått in för att vinna sedan dag ett. Skönt för Roger att favoritlaget vann dock.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleasonen-vill-grusa-guldplanen-8109696.aspx

Fanns det någon som försvarade Forsbergs tackling?
Citera
2015-02-04, 10:54
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Har du ens läst SHL-tråden? Jag har fördömt Forsbergs tackling hur många gånger som helst..

Det blir en för dig vf.
Citera
2015-02-04, 12:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Har du ens läst SHL-tråden? Jag har fördömt Forsbergs tackling hur många gånger som helst..

Det blir en för dig vf.

Från matchtråden den omgången.

Citat:
Forsbergs tackling var väl helt ok ändå, han kan inte hjälpa att Fernholm är så kort..

Lite konstigt dock att Djurgårdens läkare låter Fernholm spela vidare i samma period efter att han fått en rejäl smäll i huvudet och varit liggande en längre tid, man har väl sagt att man ska vara väldigt försiktiga med sånt?

:

Det klassiska att lägga ansvar på Fernholm och Djurgårdens läkare, jag hoppas att första meningen var ironisk, men det kan man aldrig veta med Luleå. Det finns tendenser att vältra över ansvaret.
Citera
2015-02-04, 12:22
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Från matchtråden den omgången.

Det klassiska att lägga ansvar på Fernholm och Djurgårdens läkare, jag hoppas att första meningen var ironisk, men det kan man aldrig veta med Luleå. Det finns tendenser att vältra över ansvaret.

Herregud vf

Läs hela inlägget igen och sen vad jag skrivit i SHL-tråden. Jag tror att du får tagga ner lite nu.
Citera
2015-02-04, 12:52
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Man behöver inte pausa och ta bilder för att se skillnaden mellan tacklingarna. Det var enbart ni Frölundaiter som tyckte att Kilström hoppade in i tacklingen på Kahnberg, trots att det var otroligt enkelt att se att så inte var fallet. Efter det postades bilder som bevis blev alla helt plötsligt väldigt tysta och valde att inte kommentera vidare. Hur kom det sig att enbart ni såg att han hoppade in i tacklingen?
Har aldrig sagt att han hoppade. Det jag säger är att det ser ut som att Lundqvist lättare av kontakt, samma sak som Kilstörm gjorde.

Menmen kan vara så att han hoppade in, då han fick 2+10min

http://i.imgur.com/Bkad5VW.jpg (Här är iallafall skridskon på isen)
Senast redigerad av slirrefirre 2015-02-04 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in