2015-02-04, 11:55
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Haha, lol, jag undrar vad reaktionerna hade varit om en skribent på en större tidning hade hävdat att vi borde tacka nazisterna och Hitler att inte kommunismen tog över Europa.
Citera
2015-02-04, 11:58
Medlem
solanins avatar
I spåren av Röda Arméns framfört i östra delarna av Tyskland följde plundring och massvåldtäkter.

Det gjorde det inte i de allierades framfart.

Jag tror inte att Åsa Linderborg hade stått på benen efter ett möte med dessa centralasiatiska barbarer.
Citera
2015-02-04, 12:20
Medlem
H8reds avatar
Vårt land är verkligen HELT galet.
Citera
2015-02-04, 12:26
Medlem
Kukmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
I spåren av Röda Arméns framfört i östra delarna av Tyskland följde plundring och massvåldtäkter.

Jag tror inte att Åsa Linderborg hade stått på benen efter ett möte med dessa centralasiatiska barbarer.
Ett argument som kommunister och marxister använder är att Wehrmacht och SS gjorde likadant vilken är en enormt stor lögn, våldtäktsmän tilläts inte utan blev gripna. Givetvis finns det undantagsfall men rent generellt var det strikt förbjudet.

I Röda Armén uppmuntrades de, många av dom 2 miljoner tyskor blev våldtagna uppemot 60-70 gånger av olika män.

Åsa Linderborg förtjänar likadan behandling, men vad vet jag....
Citera
2015-02-04, 12:28
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Haha, lol, jag undrar vad reaktionerna hade varit om en skribent på en större tidning hade hävdat att vi borde tacka nazisterna och Hitler att inte kommunismen tog över Europa.

Västeuropa i varje fall och fullständigt otänkbart. Öst hann Linderborgs vänner förstöra innan folket fick nog.

Kommunist-Åsa är inte ensam i medievärlden. Redan på 1970-talet kunde en glädjestrålande reporter på Sveriges Radio berätta att sista diktaturen i Europa fallit när Salazar i Portugal störtats. Såväl reportern som alla hans kolleger ”glömde bort” Warschawapakten
Citera
2015-02-04, 12:36
Medlem
Anti-Misess avatar
Röda armén räddade Europa från "nazismen" – genom massvåldtäkter, massmord och slaveri. Stort tack. Men vi får aldrig glömma att också tacka övriga allierade, USA och Storbritannien i synnerhet, för miljontals mördade tyskar, ovärderliga kulturstäder i ruiner, samt – inte minst – allt som följt sedan befrielsen 1945: totalitär humanism (kulturmarxism), hycklande pseudodemokratier (parlamentariska plutokratier i bankmaffians och den globalistiska maktelitens tjänst), påtvingad massinvandring, massövervakning, ändlösa krigsäventyr och slaveri under penningen. Återigen: stort tack.

Tyskland var den enda makten som värnade om Europa och som bekämpade mänsklighetens och livets dödsfiender – Mammon. Och min tacksamhet, gentemot dessa avskyvärda och mot Mordor lojala makter, de som inledde överfallskriget mot Tyskland, är obefintlig. Men visst, tack för att ni mördade Europa.
Citera
2015-02-04, 16:53
Medlem
Jag ska sticka ut och hävda att det var Japan som räddade Europa från nazismen. Detta då Japan aldrig öppnade en andra Sovjetisk front. Tyvärr ledde detta till förslavning av Central- och Östeuropa, men ett fritt Västeuropa.
Citera
2015-02-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens-Peter
Jag ska sticka ut och hävda att det var Japan som räddade Europa från nazismen. Detta då Japan aldrig öppnade en andra Sovjetisk front. Tyvärr ledde detta till förslavning av Central- och Östeuropa, men ett fritt Västeuropa.
De försökte mucka med Sovjet 1939 men åkte på storstryk av slöa reservister.
Citera
2015-02-04, 17:58
Medlem
Supczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongelidong
Åsa L har uppenbarligen inte alla kanoter i garaget.

Nope. Men det visste väl alla redan?

Tanten sitter på ett toppjobb med hög lön på en av Sveriges största skvallertidningar och försöker framstå som "arbetarklassens förkämpe" och som någon slags oppositionell Det är så fullständigt verklighetsfrånvänt att man bara inte kan ta skiten på allvar. I ärlighetens namn så tror jag faktiskt att Åsa förstår det själv.
Citera
2015-02-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solanin

"n Taken by Force, J. Robert Lilly estimates the number of rapes committed by U.S. servicemen in Germany to be 11,040"
Citera
2015-02-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
De försökte mucka med Sovjet 1939 men åkte på storstryk av slöa reservister.

Förvisso, men sommaren 1941 och framåt hade det räckt med japanska småanfall mot Sovjet. Dessa hade bundit upp Sovjetiska trupper i öst. Nu blev det ju så att Sovjet kunde ta stora truppförband österut och använda mot tyskarna.
Citera
2015-02-04, 21:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens-Peter

Jo, Japan hade kunnat störa Sovjet och på sikt räddat så väl sovjetryska republiker som öststater om dom gett f-n i Pearl Harbor. Det hade kunnat bli en intressant världskarta,men troligen gett nya krig inom några år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in