Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Från ett islamiskt perspektiv var det fel, då det i Islam är förbjudet att avrätta varken människor eller djur med att bränna dem till döds. Det finns specifika påbud om att detta är förbjudet.
Vad jag reagerar på är dessa islamhatare som bara letar anledning att kunna rättfärdiga sitt hat och spy ut sitt hat mot oss muslimer. Detta är bara en människa som dödats, 100 000 tals muslimer mördas av andra än IS i regionen.
Det är bra att du påpekar det självklara att detta är fel enligt Islam men försök inte i nästa mening försvara det oförsvarbara. Att 100 000-tals muslimer dött i ett krig är inget försvar att man med avsikt bränner en försvarslös människa levande. Att de dessutom gör det i Islams namn är den värsta skymf mot religionen man kan tänka sig. IS vill skapa ett sådant hat mot muslimer som du ser exempel här på Flashback och provocera till ett krig där du och andra muslimer tvingas välja sida. Även om du avskyr det västerländska samhällets ytlighet så får du inte lockas att bli djävulens försvarsadvokat. Man behöver inte välja sida, det finns en tredje väg där man tänker själv, står upp för de värden man tror på och tydligt kritiserar dem som man tycker gör fel. Det största offret för IS illgärningar är Islams rykte och det drabbar alla oskyldiga muslimer som vill leva i fred i enlighet med den gyllene regeln. Det är därför viktigt att alla normalt funtade människor står enade mot IS och marginaliserar dem.
Nu vet jag inte om du är normalt funtad trots att du uttrycker dig väl. Tittade på dina tidigare inlägg och fann detta:
(FB) Värsta sättet att dö på?
(FB) Värsta sättet att dö på?
(FB) Snuff-movies
Jag blir mycket orolig. Om du liksom IS är besatt av djävulen, hatar dina medmänniskor och finner ett nöje i att tänka på och se dem plågas så bör du söka psykologisk hjälp. Det är inte normalt och absolut inte förenligt med din tro. Om du vill representera och försvara din tro är det tvärtom viktigt att du gör det som ett föredöme och med värdighet, även när du själv bemöts med hat.