Citat:
Ursprungligen postat av
siryessir
Hade Fantenberg gett fan i att hoppa in en tackling där så hade han aldrig åkt ut. Även fast Joel ständigt kommer undan med det så betyder det inte att han gör det.
Han lyfter från isen innan han träffar med tacklingen. Tacklingen träffar han med armen mot huvudet. Tacklingen träffar huvudet för att han lyfter från isen. Denna tackling går inte att jämföra med Kilströms. Jämför istället med Forsbergs. Den enda skillnaden mot Forsbergs är väl att armen inte lika tydligt är ute i Hittejoels fall.
Fantenberg får ju matchstraff för checking to the head, så tror nog domaren hade gett samma om han hade inte hoppat. Tror att domaren tog checking to the head istället för charging, eftersom fabbe fick ont efter klubban.
Ser ut som att Joel lättare vid kontakt och inte före, men svårt att se utan en bra bild. Hur tycker du att tacklingen inte liknar den som Kilstörm gav ut?
Citat:
– Jag har inte sett den på tv. Jag vet bara att jag får hans klubba – även om tacklingen är ganska schysst – rätt på tandraden. Så för mig är den ganska klar, säger han(fabbe).
Den där var lite rolig att läsa

Undrar varför han tycker att matchstraffet är "ganska klar", om han tror att händelsen var så.